Ο Όμιλος GAC ανακοίνωσε τα σχέδιά του να επεκταθεί στην Ευρώπη καθώς οι πωλήσεις του μειώθηκαν τρία συνεχόμενα τρίμηνα φέτος.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σχέδιο της GAC, που παρουσιάστηκε από τον Γενικό Διευθυντή Feng Xingya στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Guangzhou, σχεδιάζει να παρουσιάσει τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων της, σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές φέτος και να επιτύχει πλήρη κάλυψη της αγοράς σε όλη την Ευρώπη έως το 2028.
Η εταιρεία διερευνά τη δυνατότητα κατασκευής εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, για να αποφύγει τους δασμούς, δήλωσε στο Reuters ο γενικός διευθυντής της GAC International, Wei Heigang. Ο Όμιλος, στοχεύει επίσης τις 500.000 πωλήσεις στο εξωτερικό μέχρι το 2030. Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η εταιρεία εξήγαγε 95.000 αυτοκίνητα.
Η GAC Group, ή αλλιώς Guangzhou Automobile Group, είναι μια μεγάλη κρατική αυτοκινητοβιομηχανία και ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας. Παρά την κυκλοφορία πολλών και νέων μοντέλων EV αλλά και της μάρκας GAC Aion που είναι μόνο για EV, η εταιρεία υποφέρει από την ταχεία μετάβαση της αγοράς αυτοκινήτων, από τα αυτοκίνητα ICE στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ενώ οι πωλήσεις των ICE βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση στην Κίνα, η εταιρεία αγωνίζεται να αυξήσει τις πωλήσεις της στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία βρίσκονται υπό πίεση από πολλές τοπικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και από κολοσσούς εταιρείες EV, όπως η BYD ή η Geely.
Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της, μειώθηκαν κατά 25% στις 183.000 μονάδες, σε σχέση με την περσινή περίοδο. Τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους (Ιανουάριος – Αύγουστος), οι πωλήσεις του Ομίλου GAC μειώθηκαν κατά 26% σε 1,34 εκατομμύρια οχήματα. Ωστόσο, μια προειδοποιητική «κόκκινη σημαία» για την GAC, είναι ότι μόνο 282.000 αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά, ποσοστό 28%, σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του προηγούμενου έτους.
Η ναυαρχίδα της GAC ονομάζεται Aion και εάν η GAC επεκταθεί στην Ευρώπη, πιθανότατα θα είναι με αυτήν τη μάρκα.