Η Leapmotor θα παράγει EV στη Γερμανία

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η κατασκευή του Leapmotor B10 στη Γερμανία πιθανότατα θα είναι πιο ακριβή από την παραγωγή του στην Πολωνία

Ακούστε το άρθρο

Η Leapmotor και ο συνεργάτης της, η Stellantis, θέλουν να παράγουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο T03 στην Πολωνία. Ωστόσο, θα μπορούσε να είναι το τελευταίο EV της εταιρείας που θα βγει από τη γραμμή παραγωγής εκεί. Αντίθετα, η παραγωγή του επερχόμενου ηλεκτρικού crossover B10, θα μπορούσε να μεταφερθεί στη Γερμανία.

Αυτό αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, επικαλούμενο δύο άτομα «με γνώση του θέματος». Σύμφωνα με το τελευταίο, το B10, το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο και σηματοδοτεί το τρίτο μοντέλο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για την ευρωπαϊκή αγορά, θα μπορούσε να κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Stellantis στο Eisenach της Γερμανίας, το οποίο κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα Opel.

Ο λόγος για αυτό είναι ότι, σύμφωνα με πηγές του Reuters, η κινεζική κυβέρνηση ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην κάνουν πλέον σημαντικές επενδύσεις σε ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις παραγωγής, σε χώρες που υποστήριζαν τους ειδικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, που τέθηκαν σε ισχύ στο τέλος του Οκτωβρίου. Η Γερμανία αντιτάχθηκε σε αυτήν την κίνηση, γι’ αυτό και το B10 θα μπορούσε να κατασκευαστεί εκεί.

Η Leapmotor ξεκίνησε την παραγωγή του T03 στο Tychy της Πολωνίας στα μέσα Ιουνίου, χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά που κατασκευάζονται στην Κίνα. Το C10, το οποίο είναι επίσης διαθέσιμο στην Ευρώπη, εξακολουθεί να κατασκευάζεται στην Κίνα. Υπάρχουν σχέδια για μεταφορά της παραγωγής στην Ευρώπη, αλλά σε ποιο εργοστάσιο δεν είναι ακόμη γνωστό.

Ωστόσο, αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η κατασκευή του B10 στη Γερμανία πιθανότατα θα είναι πιο ακριβή από την παραγωγή του στην Πολωνία, λόγω του υψηλότερου κόστους χρήσης και εργασίας. Αυτό μπορεί να εμποδίσει τα σχέδια της Leapmotor International, να «συνδυάσει την τεχνολογία αιχμής με την προσιτή τιμή», όπως είπε ο Jianshu Xin, Διευθύνων Σύμβουλος της Leapmotor International, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το B10 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο. 

Πέρυσι, η Stellantis  απέκτησε μερίδιο 20% στη Leapmotor, για να ενισχύσει τις δραστηριότητές της στην Κίνα και να φέρει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Leapmotor στην Ευρώπη. Στη συνέχεια ίδρυσαν την κοινή επιχείρηση Stellantis-Leapmotor, σε ποσοστό ιδιοκτησίας 51/49%. Χάρη στα «κανάλια» πωλήσεων της Stellantis, η Leapmotor International, σχεδιάζει να έχει 350 σημεία πώλησης στην Ευρώπη.

Η Leapmotor International, θέλει να λανσάρει τουλάχιστον ένα μοντέλο κάθε χρόνο μεταξύ 2025 και 2027. Στο τέλος του 2024, η εταιρεία θα εισβάλει στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, σε Ασία-Ειρηνικό και στη Νότια Αμερική. Σύμφωνα με προηγούμενη επίσης ανακοίνωση της, αρχικά κοιτάζει την Τουρκία, το Ισραήλ και κάποιες χώρες στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Αυστραλία, την Νέα Ζηλανδία, την Ταϊλάνδη, την Μαλαισία σε Ασία-Ειρηνικό, την Βραζιλία και την Χιλή στη Νότια Αμερική. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει το ενδεχόμενο να λανσάρει αυτοκίνητα και στην Νότια Κορέα.

Πηγή: reuters.com

abb_img