Την πρώτη τους εμφάνιση στην Ελλάδα έκαναν τα τρία μοντέλα της Audi, σε μια κοινή παρουσίαση στην Βουλιαγμένη.
Η Ελληνική αντιπροσωπεία της Audi παρουσίασε τα A5, Q5 και Q6 e-tron και παράλληλα ανακοίνωσε τις τιμές τους και αποκάλυψε στοιχεία της μελλοντικής στρατηγικής της μάρκας. Με την χαρακτηριστική φράση «Vorsprung durch Technik» (Πρόοδος μέσω της τεχνολογίας) η Γερμανική μάρκα βάζει ως κύριους βασικούς πυλώνες για τα οχήματα της τη βιωσιμότητα, την καινοτομία, την εξατομίκευση και τις ψηφιακές υπηρεσίες. Άλλωστε, στο πλαίσιο της ηλεκτρικής στρατηγικής της (e-srategy) έχει κάνει επενδύσεις σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, κυρίως σε μπαταρίες, αξίας 12 δις ευρώ.
Μέχρι το 2030 η Audi θα παρουσιάσει 30 νέα μοντέλα, όλα εξηλεκτρισμένα. Ταυτόχρονα, τουλάχιστον έως το 2033 δεν θα σταματήσει να παράγει και οχήματα με θερμικούς κινητήρες. Μάλιστα ο Διευθύνων σύμβουλος της Kosmocar κος Γιάννης Εμιρζάς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η μάρκα αγαπάει, υποστηρίζει και θα συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Έτσι περιμένουμε να δούμε και μοντέλα της «άγριας» σειράς «RS».
Από την άλλη, όσοι πελάτες αποφασίσουν να κάνουν το βήμα προς την ηλεκτρική κίνηση θα έχουν από την εταιρεία δωρεάν μελέτη και εγκατάσταση φορτιστή στο σπίτι τους. Ενώ όλο το δίκτυο της μάρκας θα έχει εγκατεστημένους ταχυφορτιστές.
Audi Q6 e-tron
Βασισμένο στην πλατφόρμα Premium Platform Electric ( την ίδια που χρησιμοποιεί και η Porsche), το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 έχει μήκος 4,77 μέτρα, πλάτος 1,93 και ύψος 1,64 μέτρα. Έχει ακόμα κατά 30% καλύτερη κατανάλωση ενέργειας και κατά 33% υψηλότερη απόδοση ισχύος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,30, ο σχεδιασμός και η τεχνολογικά προηγμένη μπαταρία δίνουν στο αυτοκίνητο αυτονομία έως 641 χλμ με μια φόρτιση.
Εσωτερικά, δεν μιλάμε πλέον για τις δύο οθόνες όπως τις έχουν συνηθίσει (μια ως πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας). Το νέο Q6 e-tron έχει πλέον μια μεγάλη οθόνη που ονομάζεται digital stage και εκτείνεται από την αριστερή πόρτα έως το μέσο του ταμπλό και ενσωματώνει τα στοιχεία από τις δύο προηγούμενες, καθώς και μια οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών, η οποία λειτουργεί ανεξάρτητα.
Έρχεται με επιλογή μεταξύ δύο μπαταριών, 83 ή 100 kWh με αρχιτεκτονική 800 volt, Hight tech σύστημα θερμικής διαχείρισης και απομακρυσμένη διάγνωση και προγνωστική συντήρηση. Σε ταχυφορτιστή μπορεί να πάρει ενέργεια για 255 χιλιόμετρα σε 10 λεπτά. Η τιμή του Q6 e-tron αρχίζει από 69.980 ευρώ για το SUV και από 73.980 ευρώ για το Sportback.
Audi Q5
Απορρίπτοντας τις μικρές και βασικές εκδόσεις, η Ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να εισάγει μόνο τετρακίνητες και πλούσια εξοπλισμένες εκδοχές του Q5, που θα φτάσουν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Και θα είναι προς το παρόν ήπια υβριδικές. Ενώ λίγο αργότερα, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, θα παρουσιαστεί μια Plug-in Hybrid εκδοχή του μοντέλου με ισχύ 367 ίππων και 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Η τιμή του Q5 αρχίζει από 69.980 ευρώ και θα διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα.
Audi A5
Λίγο πριν από το Ελληνικό λανσάρισμα του και 30 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση, το πολύ σημαντικό για τη γκάμα της Audi, Α5, πάτησε Ελληνική άσφαλτο.
Στη βάση της γκάμας του μοντέλου βρίσκεται ο turbo τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης 2 λίτρων με ισχύ 204 ίππων και τιμή από 61.980 ευρώ. Σε αυτή την εκδοχή θα υπάρχει μόνο σε sedan αμάξωμα. Ενώ οι άλλες τρείς εκδόσεις που είναι όλες υβριδικές και οι δύο με κινητήρα πετρελαίου θα έρθουν και σε Avant. Το A5 είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα που θα δούμε στην Ελλάδα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.