Η CATL και η BYD συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά μπαταριών

Πάνω από τα δύο τρίτα των νέων μπαταριών, προήλθαν από τις δύο ηγέτιδες εταιρείες της αγοράς την CATL και την BYD. 

Ακούστε το άρθρο

Η καμπύλη παραγωγής μπαταριών στην Κίνα, συνεχίζει να έχει μόνο μία κατεύθυνση: προς τα πάνω! Τον Οκτώβριο, παρήχθησαν μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ενεργειακό περιεχόμενο 59,2 GWh. Πάνω από τα δύο τρίτα αυτών, προήλθαν από τις δύο ηγέτες της αγοράς CATL και BYD.

Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία από την China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA), τον Οκτώβριο παρήχθησαν 59,2 γιγαβατώρες μπαταριών για τον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 8,6%. Σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023, η ανάπτυξη είναι ένα επιβλητικό 51%.

Οι δύο κορυφαίοι «παίκτες» του κλάδου, κατάφεραν να αυξήσουν ελαφρώς τα μερίδια αγοράς τους. Η CATL παρήγαγε 25,32 GWh μπαταριών EV τον Οκτώβριο, δίνοντάς της μερίδιο αγοράς 42,78%. Η BYD παρήγαγε 15,82 GWh ή 26,73% της συνολικής αγοράς. Μαζί, οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς 69,51%, έναντι 68,42 τοις εκατό τον Σεπτέμβριο.

Η BYD στη δεύτερη θέση, έρχεται με υψηλότερο μερίδιο αγοράς, από τις υπόλοιπες οκτώ εταιρείες στην πρώτη δεκάδα. Πίσω από την CATL και την BYD, κανένας άλλος κατασκευαστής μπαταριών, δεν έχει διψήφιο μερίδιο αγοράς. Η CALB στην τρίτη θέση βρίσκεται στο 6,61%, ο συνεργάτης της VW Gotion High-Tech στο 5,2% και η SVOLT Energy στην πέμπτη θέση, καταλαμβάνει μόνο το 3,2% της αγοράς.

Η LGES και ο συνεργάτης της Mercedes, Farasis Energy, έχουν μερίδιο αγοράς 0,7 και 0,43% αντίστοιχα στην Κίνα. Αυτό είναι αρκετό για μια θέση στην πρώτη 15άδα.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο η λίστα των κατασκευαστών που είναι ενδιαφέρουσα, αλλά και οι χημείες των κυψελών. Είναι πλέον σαφές ότι η κινεζική αγορά ,επικεντρώνεται στις μπαταρίες LFP. Με 47,0 GWh, ο φωσφορικός σίδηρος λιθίου, αντιπροσώπευε το 79,4% της αγοράς. Οι 47 GWh, αντιστοιχούν σε αύξηση 75% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι «τριμερείς» χημικές ουσίες κυττάρων (δηλαδή NMC ή NCA) αντιπροσωπεύουν μόνο το 20,6% της αγοράς με 12,2 GWh. Η παραγωγή τον Οκτώβριο του 2024, είναι ακόμη και 1,1% μειωμένη, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η CATL είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς για τις τριμερείς μπαταρίες με 75,12%. Εδώ, το νούμερο δύο, η CALB, μόλις καταφέρνει να επιτύχει διψήφιο μερίδιο αγοράς (10,64%), ενώ η SVOLT Energy στην τρίτη θέση, αντιπροσωπεύει το 3,64% της αγοράς.

Η κατάσταση είναι πολύ πιο δύσκολη για τις μπαταρίες LFP: CATL (34,42%) και BYD (33,67%) είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο. Η Gotion (6,19%), η CALB (5,57%) και η Rept Battero Energy (3,44%) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα

abb_img