Η Volvo εφαρμόζει σταθερά το σκανδιναβικό «μινιμαλιστικό της ήθος» στη γκάμα EV, καθώς το ολοκαίνουργιο SUV EX90, πρόκειται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ. Αλλά η μάρκα ήθελε επίσης να αναδείξει σημαντικά το μεγαλύτερο αδερφάκι της EX90, το XC90, το πιο δημοφιλές όχημα της μάρκας από το ντεμπούτο της και το de facto οικογενειακό αυτοκίνητο για χιλιάδες Αμερικανούς και Ευρωπαίους.
Παρουσιάστηκε το 2003, το XC90 ήταν η πρώτη εισβολή της μάρκας στην αγορά των SUV. Έχει τροποποιηθεί τα τελευταία χρόνια ως υβριδικό και plug-in, αλλά εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις της εταιρείας, παρά σχεδόν μια δεκαετία, από τον τελευταίο πλήρη επανασχεδιασμό του. Για το 2025, το XC90, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις : δύο ήπια υβριδικές, οι B5 και B6, και μια η T8 PHEV, για την οποία η εταιρεία λέει, ότι είναι ένα από τα λίγα plug-in με επτά θέσεις, δίνοντας στους οδηγούς χώρο για να μεταφέρουν παιδιά ή εξοπλισμό για μικρά καθημερινά ταξίδια, με την περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία των 53 χλμ.
Το plug-in T8 μαζί με το υβριδικό B5, είναι το πιο ισχυρό και αποδοτικό της μάρκας από τα XC90, προσφέροντας 310 ίππους με 400 Nm ροπής και χρόνο από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα. Διαθέτει ενσωματωμένο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 400 βολτ τριών στρώσεων χωρητικότητας 18,8 kWh με 14,7 kWh χρησιμοποιήσιμης ενέργειας.
Το γεγονός ότι οι οδηγοί μπορούν να κάνουν τις περισσότερες από τις σύντομες καθημερινές τους διαδρομές με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια είναι φυσικά ένα πλεονέκτημα, αλλά πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να το επαναφορτίσετε. Ο ενσωματωμένος φορτιστής 6,4 kW χρειάζεται πέντε ώρες για να μεταβεί από άδειο στο 100% φορτισμένο (ή 10 ώρες σε μια συνηθισμένη πρίζα των 120 volt).
Υπάρχουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων πολλών υπερσύγχρονων «μπόνους», όπως έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, υποβοήθηση πιλότου, υποβοήθηση στάθμευσης και μια πραγματικά απίστευτη οθόνη προβολής. Έρχεται επίσης με πέντε τρόπους οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του off-road, αλλά αυτό το όχημα είναι περισσότερο φτιαγμένο για «ήσυχη πολυτέλεια» και όχι για περιπετειώδεις βόλτες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου μοιάζει με «κουκούλι», καθώς είναι τόσο ήσυχο. Η αναβάθμιση περιλαμβάνει επίσης, βελτιωμένη ηχομόνωση αλλά και ανάρτηση.
Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από έξω, οι εξωτερικές αλλαγές του νέου XC90, δίνουν μια φρέσκια νέα σχεδίαση των προβολέων «Thor’s Hammer» σε σχήμα Τ της μάρκας, που πλαισιώνουν μια νέα ασύμμετρη μάσκα, με το σήμα κατατεθέν της Volvo. Η νέα μπροστινή όψη έχει μια γενικά πιο καθαρή, πιο φρέσκια εμφάνιση, ενώ το υπόλοιπο σύνολο φαίνεται σχετικά αμετάβλητο. Φυσικά, η σωστή ανανέωση συνοδεύεται από ένα νέο χρώμα και μερικούς νέους τροχούς, με νέα σχέδια, σε μεγέθη 20, 21 και 22 ιντσών, μαζί με μια νέα επιλογή κόκκινης βαφής, που ονομάζεται 739 Mulberry Red.
Η πιο σημαντική αναβάθμιση του XC90 είναι στο εσωτερικό, το οποίο έχει βελτιωθεί, για να φιλοξενήσει μια οθόνη infotainment 11,2 ιντσών με ενσωματωμένες εφαρμογές της Google. Η Volvo λέει ότι έχει ταχύτερο χρόνο απόκρισης, από τις προηγούμενες εκδόσεις. Τόσο το EX90 όσο και το XC90 διαθέτουν την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Volvo που βασίζεται στην Google, με έναν «τόνο» ενημερωμένων στοιχείων μενού.
Μπαίνοντας στο όχημα, η άνεση είναι ξεκάθαρα το επίκεντρο, με τη Volvo να το διαφημίζει ως «αναβαθμισμένο σκανδιναβικό σαλόνι». Αποπνέει μια premium αίσθηση, χωρίς φανταχτερές πινελιές, βασιζόμενο σε ένα πλούσιο και καλόγουστο σχεδιασμό. Νέο στο XC90 είναι το προσαρμοσμένο ταμπλό από βινύλιο με κόκκους άνθρακα και διακοσμητικά από ανακυκλωμένα υφάσματα. Προστίθενται επίσης, δύο νέες εντυπωσιακές ταπετσαρίες, σε νέα εμφάνιση Nordico χωρίς δέρμα και ανακυκλωμένο ύφασμα Herringbone Weave. Και όπως το EX90, αυτό το όχημα διαθέτει το νέο σύνολο ηχείων Bowers & Wilkins για τον πίνακα οργάνων και τα πάνελ των θυρών, με την ποιότητα ήχου του συστήματος, να είναι πλούσια και καθαρή.
Στο δια ταύτα
Το νέο λίφτινγκ περιλαμβάνει, πολλές επιφανειακές αλλαγές στο εσωτερικό και το εξωτερικό, καθώς και μια νέα εμπειρία χρήστη και μια μεγαλύτερη, ταχύτερη οθόνη αφής. Η εστίαση είναι σε ένα ασφαλές, άνετο, πολυτελές όχημα για τη μεταφορά παιδιών και κάθε είδους φορτίων, με μερικές οικολογικές πινελιές Scandi, που του δίνουν ιδιαίτερη ελκυστικότητα.
Το XC90 τοποθετείται σε μια ανταγωνιστική αγορά μεσαίων πολυτελών SUV τριών σειρών καθισμάτων ενάντια στα Audi Q7, Lincoln Aviator και Genesis GV80, μεταξύ τόσων άλλων. Ωστόσο, λέγοντας αυτό, τα plug-in υβριδικά όπως το XC90 T8 στην κατηγορία είναι μια σπάνια «φυλή», δίνοντάς σας την επιλογή να κάνετε τις καθημερινές σας μετακινήσεις καθαρά ηλεκτρικά, προτού μεταβείτε στο καύσιμο. Αλλά με την αυτονομία των 53 χλμ, δεν θα πάτε πολύ μακριά.
Το XC90 θα ξεκινήσει να πωλείται τον επόμενο μήνα, οι τιμές για τα ήπια υβριδικά B5 ξεκινούν από $58.450, με το plug-in επταθέσιο XC90 T8 AWD, να ξεκινά από τα $73.000. Η Volvo λέει ότι όλα της τα XC90 με προορισμό τις ΗΠΑ, θα κατασκευαστούν στη Σουηδία. Η Volvo στοχεύει πρωταρχικά στην αγορά των ΗΠΑ για το XC90 και στη συνέχεια της Κίνας και της Ευρώπης.