Η Renault Trucks λανσάρει νέο ηλεκτρικό φορτηγό με αυτονομία 600 χλμ

Ακολουθώντας τη Volvo, η Renault θέλει και αυτή ένα ηλεκτροκίνητο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων.

Ακούστε το άρθρο

Η Renault Trucks ανακοίνωσε επίσημα μια νέα έκδοση του E-Tech T με αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα για το 2026. Η αδελφή εταιρεία Volvo Trucks, θέλει να παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων με παρόμοια αυτονομία, ήδη από το 2025.

Ακολουθώντας τη Volvo Trucks, η Renault Trucks, έχει τώρα φιλοδοξίες για ένα ηλεκτρικό φορτηγό μεταφοράς σκυροδέματος και άλλων υλικών, μεγάλων αποστάσεων. Το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η γαλλική εταιρεία θέλει να ανοίξει τα βιβλία παραγγελιών, για ένα τέτοιο ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, με αυτονομία 600 χιλιομέτρων.

Έτσι το φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, θα κυκλοφορήσει πιθανότατα με ένα πακέτο τεχνολογίας υπό τις σημαίες και των δύο αδελφών εταιρειών του Ομίλου. Το πιθανότερο είναι, ότι θα κυκλοφορήσει πρώτα από τη Volvo το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και στη συνέχεια από τη Renault Trucks, το 2026. Η νέα αυτή έκδοση μεγάλων αποστάσεων, θα παράγεται στο γαλλικό εργοστάσιο στο Bourg-en-Bresse.

Η Renault Trucks, παραμένει μάλλον γενικά αόριστη στην ανακοίνωσή της. Γίνεται λόγος για «επέκταση του μοντέλου Renault Trucks E-Tech T», που προορίζεται να συμπληρώσει τις υπάρχουσες λύσεις και όχι να τις αντικαταστήσει. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η αυξημένη αυτονομία, καθίσταται δυνατή από έναν νέο e-άξονα στον οποίο όλα τα στοιχεία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου, είναι ενσωματωμένα στο πίσω μέρος του οχήματος.

«Αυτό ελευθερώνει χώρο μεταξύ των πλευρικών μερών, για να χωρέσουν επιπλέον πακέτα μπαταριών. Το Renault Trucks E-Tech T, εξοπλισμένο με τον e-axle, μπορεί να καλύψει 600 χλμ με μία μόνο φόρτιση», συνεχίζει. Η τρέχουσα έκδοση του E-Tech T, έχει χωρητικότητα μπαταρίας 540 kWh στη μέγιστη διαμόρφωσή της.

Εκτός από τον αριθμό των 600 χιλιομέτρων, ο οποίος αναφέρεται ρητά στην αυτονομία με μία φόρτιση, η Renault παραμένει πολύ ασαφής. Ωστόσο, γνωρίζουμε από την αδελφή  εταιρεία Volvo ότι, εκτός από τον e-άξονα, «οι πιο αποδοτικές μπαταρίες, ένα περαιτέρω βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης μπαταριών και η συνολική απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης», θα πρέπει επίσης να συμβάλλουν στο συνολικό αποτέλεσμα.

Μάθαμε επίσης ότι το νέο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, θα είναι πιθανότατα εξοπλισμένο με οκτώ πακέτα μπαταριών (αντί για το σημερινό μέγιστο των έξι) και επομένως θα έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 800 kWh.

«Η έλευση αυτού του ηλεκτρικού φορτηγού, θα ενισχύσει τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα», εξήγησε ο Emmanuel Duperray, Senior Vice President of Electromobility στη Renault Trucks. «Πιστεύουμε ότι μια αυτονομία 600 χλμ με μία μόνο φόρτιση, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των δημόσιων δικτύων υποδομής φόρτισης έως το 2026 (μέσω της κοινοπραξίας μας Milence), θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε τη λειτουργική ισοτιμία με την τεχνολογία ντίζελ.

Η Renault Trucks λανσάρει νέο ηλεκτρικό φορτηγό με αυτονομία 600 χλμ

Ωστόσο, η Renault Trucks, θέλει να τονίσει ότι οι πελάτες, θα συνεχίσουν να βρίσκουν ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο σειρών, διαμορφώσεων και εξοπλισμού. «Δεν επιδιώκουμε να μπούμε σε έναν αγώνα για την αυτονομία με μία μόνο φόρτιση», τόνισε ο Duperray. «Οι υπερμεγέθεις μπαταρίες, «τιμωρούν» το ωφέλιμο φορτίο, αυξάνουν το συνολικό κόστος λειτουργίας και αυξάνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στην ουσία, ένα ηλεκτρικό φορτηγό, είναι πιο ακριβό από ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Πρέπει να επανεξετάσουμε τα logistics χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με άλλα λόγια, να επανεξετάσουμε τα πρότυπα μεταφοράς, για να βελτιστοποιήσουμε τη χρήση των οχημάτων μεταφοράς και επομένως να μειώσουμε το κόστος ανά χιλιόμετρο».

Η γαλλική εταιρεία, θέλει έτσι να παρέχει στους πελάτες ολοκληρωμένες συμβουλές, για να προσαρμόσουν το μέγεθος των μπαταριών, στις πραγματικές απαιτήσεις τους. Η εταιρεία επισημαίνει ότι το τρέχον μοντέλο της σειράς τύπου E-Tech T, επιτυγχάνει ήδη ημερήσια χιλιομετρική απόσταση άνω των 700 χιλιομέτρων. Φυσικά, αυτό περιλαμβάνει ένα διάλειμμα φόρτισης.

Και ο ανταγωνισμός; Η Daimler Truck έχει πρωτοστατήσει με το ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων eActros 600, το οποίο τέθηκε σε παραγωγή στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Οι θυγατρικές της Traton, MAN, Iveco και DAF, θέλουν επίσης να «ψαρέψουν» πελάτες σε αυτόν τον τομέα στο μέλλον, με τα μοντέλα τους eTruck S-eWay και XF.

Ενώ το Mercedes-Benz eActros 600, το Iveco S-eWay και το DAF XF θα πρέπει να διαχειρίζονται περίπου 500 χιλιόμετρα και το MAN eTruck περίπου 400 χιλιόμετρα, οι Σουηδοί και οι Γάλλοι, έχουν την προοπτική έως και 600 χιλιομέτρων. Το αν πρόκειται για έναν συντηρητικό ή αισιόδοξο υπολογισμό, μένει να φανεί.

Πηγή: renault-trucks.com

abb_img