Μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες η SAIC, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή της δεύτερης γενιάς μπαταρίας στερεάς κατάστασης (SSB), το 2026. Θα έχει ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg. Η SAIC μπήκε στην κούρσα εξοπλισμών με τις Chery, GAC, CATL, BYD, GWM και άλλες εταιρείες.
Τον Απρίλιο του 2024, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο IM L6, που υποστηρίζεται από τη SAIC ξεκίνησε τις προ-πωλήσεις με μπαταρία Lightyear ημι-στερεάς κατάστασης. Η SAIC ανακοίνωσε ότι είναι το πρώτο πακέτο ημι-στερεάς κατάστασης με σύστημα υψηλής τάσης 900V. Η ενεργειακή του χωρητικότητα, φτάνει τις 130 kWh. Αρχικά, η IM Motors είχε ως στόχο να ξεκινήσει τις παραδόσεις του L6 με αυτήν την μπαταρία τον Οκτώβριο του 2026. Ωστόσο, αυτή η έκδοση του αυτοκινήτου, δεν έχει ακόμη εισέλθει στην εγχώρια αγορά. Τον Νοέμβριο του 2024, η IM Motors, υπέβαλε αίτηση για την άδεια πώλησης του εξοπλισμένου με μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης IM L6.
Έτσι, η SAIC εισέρχεται αργά στο τμήμα μπαταριών ημι-στερεήάς κατάστασης. Ωστόσο, η εταιρεία ξοδεύει επίσης χρήματα στην καθαρή ανάπτυξη SSB. Το 2023, η SAIC δημιούργησε μια κοινοπραξία με την κινεζική startup μπαταριών στερεάς κατάστασης QingTao Energy Development. Αρχικά, η QinTao ανακοίνωσε ότι η πρώτη γενιά SSB της, θα έχει ενεργειακή πυκνότητα 368 Wh/kg με θερμική διαφυγή επιπέδου 0. Τώρα, η SAIC έχει ξεκινήσει τη δεύτερης γενιάς SSB, που δημιουργεί από κοινού με την QingTao, η οποία θα τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2026.
SAIC δεύτερης γενιάς μπαταρία στερεάς κατάστασης
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της SAIC, η δεύτερης γενιάς μπαταρία στερεάς κατάστασης της εταιρείας, θα ξεκινήσει μαζική παραγωγή το 2026. Το νέο πακέτο θα διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg, ενεργειακή πυκνότητα όγκου 820 Wh/L και ενεργειακή χωρητικότητα 75 Ah. Επιπλέον, αυτή η μπαταρία δεν θα «ανάψει» μετά το τρύπημα ή λόγω της υψηλής θερμοκρασίας των 200 βαθμών Κελσίου. Θα διατηρήσει το 90% της απόδοσής της σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, έχουν στερεό ηλεκτρολύτη που επιτρέπει τη μείωση του όγκου κατά 40% και της μάζας κατά 25%. Τέτοιες μπαταρίες, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής με έως και 45.000 κύκλους. Οι στερεοί ηλεκτρολύτες δεν είναι εύφλεκτοι, διαβρωτικοί ή πτητικοί, καθιστώντας τους πολύ ασφαλέστερους και αποτρέποντας κάθε κίνδυνο διαρροής.