Η BYD κατασκευάζει περισσότερα EV από οποιονδήποτε και το κάνει με τα λιγότερα χρήματα από ό,τι μπορούν να καταφέρουν οι περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, υπάρχει ένα κόστος και το πληρώνουν οι εργαζόμενοι στις αλυσίδες εφοδιασμού της, σύμφωνα με μια νέα έκθεση, που διερευνά τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη βιομηχανία EV.
Η μελέτη Recharge for Rights της Διεθνούς Αμνηστίας κατέταξε 13 αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, στις αλυσίδες εφοδιασμού των ορυκτών τους. Η BYD έφτασε στο κάτω μέρος με βαθμολογία μόλις 11 από τους 90 πιθανούς πόντους, με τη Mitsubishi, να μην απέχει πολύ με 13 βαθμούς.
Οι Hyundai (21), Geely και Nissan (22) εμφανίστηκαν σαν «κακοί», αλλά η Tesla (49) και η κορυφαία Mercedes (51), είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις. Όχι ότι ακόμη και η βαθμολογία της Mercedes Benz ήταν αρκετή για να ευχαριστήσει τους ερευνητές της Αμνηστίας, οι οποίοι προτείνουν ότι μόνο συνολικά 68 βαθμοί ή περισσότεροι, δείχνουν επαρκή δέσμευση σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Αν και τα EV δεν παράγουν εκπομπές από την εξάτμιση, οι μπαταρίες τους χρειάζονται τεράστιες ποσότητες ορυκτών όπως λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο. Και ενώ πολλοί από εμάς γνωρίζουμε την περιβαλλοντική ζημιά που προκαλείται από την εξόρυξη λιθίου, η Διεθνής Αμνηστία λέει, ότι η βιομηχανία εξόρυξης κοβαλτίου, είναι «ώριμη για κακοποίηση» των εργαζομένων, ορισμένοι από τους οποίους σε χώρες όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η οποία παράγει το 25% του παγκόσμιου αποθέματος.
Η BYD επισημάνθηκε επειδή αρνήθηκε να αποκαλύψει το όνομα του μεταλλουργείου, του διυλιστηρίου και του ορυχείου που προμηθεύει τα ορυκτά της, αλλά η Geely, η Hyundai, η Mitsubishi και η GM ήταν όλες ένοχοι για έλλειψη διαφάνειας. Αντίθετα, οι μάρκες με την καλύτερη βαθμολογία κατάφεραν να παρέχουν χαρτογράφηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Βαθμολογία ανθρωπίνων δικαιωμάτων