Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture [video]

Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, στην κατηγορία των C-SUV, η Peugeot ρίχνει στην μάχη το καλύτερο χαρτί της, το υβριδικό 3008.

Ακούστε το άρθρο

Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, στην κατηγορία των C-SUV, η Peugeot ρίχνει στην μάχη το καλύτερο χαρτί της, το υβριδικό 3008.

Όταν η Peugeot πήρε την απόφαση να ακολουθήσει τον Premium προσανατολισμό, αιχμή του δόρατος ήταν η προηγούμενη γενιά του 3008. Ο αντικαταστάτης ενός τόσο επιτυχημένου SUV που μπήκε σε περισσότερα 1.3 εκατομμύρια γκαράζ πρέπει να διατηρήσει και να εξελίξει όλα τα θετικά στοιχεία του προκατόχου. Ενώ ταυτόχρονα θα φέρει σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία. Και εκεί που το Hollywood πολλές φορές αποτυγχάνει, η Γαλλική φίρμα διέπρεψε, δημιουργώντας ένα sequel καλύτερο από το προηγούμενο, ήδη εμβληματικό, δημιούργημα της.

 

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε αρχικά στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή και αργότερα στην υβριδική της δοκιμής μας, εντυπωσίασε. Άλλωστε το πρώτο ηλεκτρικό 3008 ήταν το μοντέλο πάνω στο οποίο εφαρμόστηκε παρθενικά το Panoramic i-Cockpit με την κυρτή οθόνη 21’’.

Το Peugeot 3008 παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς, προσφέροντας μοντέρνα σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και ποιοτική κατασκευή. Στην έκδοση Hybrid 136hp, η Peugeot φέρνει στο προσκήνιο έναν αποδοτικό υβριδικό κινητήρα, που συνδυάζει την οικονομία καυσίμου με τη βιωσιμότητα.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Επιβλητικός λέοντας 

Η σχεδίαση του Peugeot 3008 Hybrid διατηρεί τον χαρακτηριστικό και μοντέρνο χαρακτήρα του μοντέλου, συνδυάζοντας δυναμικές γραμμές με premium λεπτομέρειες. Η μάσκα νέας γενιάς, χωρίς περίγραμμα, κυριαρχεί στο εμπρός μέρος, ενώ τα στενά φωτιστικά σώματα LED ενισχύουν τη φουτουριστική του εμφάνιση. Ασφαλώς δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι «νυχιές του λιονταριού» από το εμπρός αλλά και το πίσω μέρος, αφού αποτελούν βασικό σχεδιαστικό πυλώνα της σύγχρονης εποχής για την Peugeot.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Παράλληλα, το γενικό προφίλ παραμένει μυώδες και επιβλητικό, με coupe τελείωμα. Η υποκειμενική γνώμη μας είναι πως αυτή η απόχρωση στο αμάξωμα είναι η καλύτερη από όλες τις διαθέσιμες. Γιατί ξεφεύγει από τα τετριμμένα της κατηγορίας (μαύρο και λευκό), διατηρεί επαφές με την αγωνιστική ιστορία του εργοστασίου (αφού το μπλε ήταν το επίσημο αγωνιστικό χρώμα της Γαλλίας) και με τη συγκεκριμένη μεταλλική απόχρωση αναδεικνύει διακριτικά την πολυτέλεια και κάθε εκατοστό της προσεκτικά σμιλεμένης σιλουέτας του αυτοκινήτου.

Πλούσιος εσωτερικός κόσμος 

Σημείο αναφοράς του Peugeot 3008 είναι αναμφισβήτητα η καμπίνα των επιβατών. Όχι μόνο εξ αιτίας του Panoramic i-Cockpit, αλλά και της εκτεταμένης χρήσης υφάσματος Rimini πάνω στο ταμπλό και τις πόρτες. Που δίνει μια αίσθηση lounge στους επιβάτες και αποτρέπει τις άβολες γυαλάδες.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Ο οδηγός απολαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες με εξαιρετική ευκρίνεια, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών προσφέρει πρόσβαση στα συστήματα infotainment και πλοήγησης. Ακριβώς από κάτω υπάρχει μια ακόμα οθόνη για τα shortcuts, τα οποία η Peugeot ονομάζει i-Toggles, το οποία μπορεί να ορίσει ο οδηγός ώστε να έχει άμεση πρόσβαση σε αυτά που χρησιμοποιεί.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Εντελώς ανεξάρτητοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, που ορίζονται από την κεντρική κονσόλα δίνουν την αίσθηση των ορίων του προσωπικού χώρου. Και η κονσόλα φιλοξενεί διάφορους χώρους αποθήκευσης και τακτοποίησης μικρών και μεγαλύτερων αντικειμένων, καθώς και μια εκτενή σειρά χειριστηρίων

Υψηλής ποιότητας επενδύσεις και υλικά όπως το δέρμα και το αλουμίνιο, δημιουργούν μια πολυτελή αίσθηση. Τα καθίσματα είναι εργονομικά σχεδιασμένα και προσφέρουν την αναμενόμενη άνεση για όλους τους επιβάτες. Ενώ η πανοραμική, ανοιγόμενη οροφή, μεταμορφώνει το χώρο ανάλογα με τον καιρό και τις διαθέσεις των επιβατών.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Το 3008 διαθέτει επιφάνεια ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου κάτω από την οθόνη συντομεύσεων και τέσσερις θύρες USB type-C για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Επιπλέον δέχεται φωνητικές εντολές και διαθέτει ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.

Δείτε ακόμα: Το Peugeot E-3008 έκανε 1.000 χλμ σε αυτοκινητόδρομο με μόλις 2 φορτίσεις

Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι τοποθετημένη με τρόπο που ελαχιστοποιεί την επίδραση στους αποθηκευτικούς χώρους. Έτσι το πορτμπαγκάζ παραμένει στα ικανοποιητικά 520 λίτρα και φτάνει στα 1.480 με τις πλάτες του πίσω καθίσματος αναδιπλωμένες. Το διπλό πάτωμα εξυπηρετεί στην καλύτερη αποθήκευση αντικειμένων, ενώ δεν λείπουν οι γάντζοι στήριξης και μια πρίζα 12V.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

To 3008 σε νέα βάση

Χτισμένο πάνω στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, που κάνει το ντεμπούτο της σε αυτό το μοντέλο, το 3008 εξελίχθηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό και στη συνέχεια τροποιήθηκε για να χρησιμοποιήσει το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Το οποίο έχει στο κέντρο του τον τρικύλινδρο κινητήρα PureTech 1.2 λίτρων με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα είναι 136 ίπποι και του ηλεκτροκινητήρα 21 ίπποι.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο δεύτερος δρα επικουρικά υποβοηθώντας τον πρώτο και αναλαμβάνει την κίνηση μόνο στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και για μικρό διάστημα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη λαμβάνει την απαραίτητη ενέργεια από μια μπαταρία 48V, ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 0,9 kWh η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Και κατά το φρενάρισμα λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία.

Αυτό το σύστημα κίνησης εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μόλις 5,6 λίτρα/100 χλμ. (WLTP), ενώ οι εκπομπές CO2 παραμένουν χαμηλά στα 123 γρ./χλμ.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

Συμβιώνοντας με το 3008 

Από τα παραπάνω στοιχεία και με δεδομένο το μέγεθος του (με μήκος 4,54 μέτρα) και το βάρος των 1.648 κιλών είναι δεδομένο ότι δεν προσανατολίζεται στις επιδόσεις. Το Peugeot 3008 Hybrid είναι το αυτοκίνητο που θα κάνει πιο ευχάριστη την καθημερινότητα μας σε διαδρομές ρουτίνας, θα μειώσει τα κόστη μετακίνησης και θα μας εισάγει σε μια οικολογική προσέγγιση μετακινήσεων, χωρίς τους πιθανούς συμβιβασμούς της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Και θα μας προσφέρει μικρές ή μεγαλύτερες αποδράσεις  με σταθερότητα και άνεσή στον δρόμο. Δεν είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να «παίξουμε» όμως η καλορυθμισμένη ανάρτηση του απορροφά τις επιπτώσεις των κακοτεχνιών της ασφάλτου και αντιδρά ωραία σε ήπιους χωματόδρομους. Χωρίς να παίρνει έντονες κλίσεις και χωρίς να χάνει εύκολα την πρόσφυση του. Όμως με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση καυσίμου.

Στην πόλη, το SUV κινείται αθόρυβα και ομαλά, με την υβριδική τεχνολογία να προσφέρει μια πραγματικά ευχάριστη εμπειρία. Φυσικά δεν λείπουν τα τρία κλασικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) με το τελευταίο να ξυπνά την δυναμική του λέοντα, φέρνοντας στο προσκήνιο έναν πιο ζωντανό χαρακτήρα για τις απαιτητικές συνθήκες. Άψογη είναι η συνεργασία των δύο κινητήρων και η λειτουργία του κιβωτίου με τις εναλλαγές και των δύο συστημάτων να γίνονται σχεδόν χωρίς να το αντιληφθεί ο οδηγός.

Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6 – Haute couture

To 3008 στο…ταμείο 

Η τιμή του Peugeot 3008 Hybrid 136hp αρχίζει από τα 36.900 ευρώ και περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Όπως προβολείς Τεχνολογίας Matrix LED, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, θερμαινόμενο τιμόνι, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων και ηλεκτρική λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών.

Από πλευράς ασφάλειας έχει προσαρμόσιμο cruise control, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και αναγνώριση πινακίδων Κ.Ο.Κ..

Η εγγύηση καλύπτει το όχημα για 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. και τη μπαταρία για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. Έτσι το Peugeot 3008 Hybrid 136hp είναι μια εξαιρετική πρόταση για όσους αναζητούν ένα premium υβριδικό C-SUV. Προσφέρει άνεση, οικονομία και σύγχρονες τεχνολογίες, κάνοντας την καθημερινότητα πιο απολαυστική και βιώσιμη. Παρόλο που η τιμή του μπορεί να φαίνεται υψηλή, η συνολική του αξία το καθιστά ανταγωνιστικό στην κατηγορία του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Υβριδικός 1.999 cc

ΑΠΟΔΟΣΗ: 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm

KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.542 x 1.895 x 1.641 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-1.480 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.648 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 10,2″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,6 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 123 g/km

abb_img