Το πρώτο Audi Q6L e-tron βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στην Κίνα, σε ένα νέο εργοστάσιο που λειτουργεί από κοινού η Audi και η FAW. Η Audi FAW NEV Company κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ ένα δεύτερο μοντέλο είναι ήδη στα σκαριά.
Το νέο εργοστάσιο στο Changchun, είναι το πρώτο στην Κίνα που κατασκευάζει μόνο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα Audi, βασισμένα στην Premium Platform Electric (PPE). Το Q6L e-tron, μια έκδοση με μακρύ μεταξόνιο του Q6 e-tron που κατασκευάστηκε στο Ingolstadt, θα βγει αρχικά εκεί από τη γραμμή παραγωγής.
Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, μια έκδοση του A6 e-tron θα προστεθεί αργότερα και θα είναι επίσης μια έκδοση με μακρύ μεταξόνιο.
Ωστόσο, οι προσαρμογές ειδικά για την Κίνα, δεν αφορούν μόνο το μακρύ μεταξόνιο, όπως εξηγεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το Q6L e-tron, διαφέρει από το κανονικό μοντέλο, επειδή έχει πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και καινοτομίες για την κινεζική αγορά.
Το όχημα θα κατασκευαστεί σε ένα εργοστάσιο, που κατασκευάστηκε ειδικά για την εταιρεία Audi FAW NEV. Ο θεμέλιος λίθος τέθηκε το 2022 και το εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί για 150.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Το εργοστάσιο χαρακτηρίζεται από την εκτεταμένη ψηφιοποίηση, την πλήρως ολοκληρωμένη λύση πληροφορικής και τον υψηλό βαθμό αυτοματισμού. Μόνο στην παραγωγή αμαξώματος αυτοκινήτου, θα χρησιμοποιηθούν 800 ρομπότ.
Η εταιρεία μιλάει για αυτοματισμό, που «θα φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα στον κλάδο στην Κίνα». Μια αποθήκη ύψους 24 μέτρων, θα είναι επίσης αυτοματοποιημένη, για να διασφαλίζεται αξιόπιστη επιμελητεία.
Η Audi τόνισε τη σημασία της στρατηγικής της για την ηλεκτροκίνηση αρκετές φορές στο δελτίο τύπου κατά την έναρξη της παραγωγής, με το αφεντικό της Gernot Döllner. «Τα μοντέλα που παράγονται εδώ, θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στο τοπικό μας χαρτοφυλάκιο και θα ενισχύσουν τη θέση μας σε αυτή τη βασική αγορά», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Η Audi πούλησε 31.171 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα το 2023, με συνολικά 729.000 νέα Audi στην Κίνα. Το μερίδιο EV της Audi ήταν επομένως λιγότερο από 5%. Τον Νοέμβριο, το μερίδιο BEV στην Κίνα ήταν 27%.
Εάν συμπεριληφθούν και τα plug-in υβριδικά, ήταν ακόμη και 45,6%. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, σταμάτησε να πουλά το e-tron GT στην Κίνα αυτό το καλοκαίρι, λόγω έλλειψης ζήτησης.
Το Q6L e-tron και το A6L e-tron, θα ενισχύσουν πραγματικά τη θέση της Audi στην Κίνα, αφού η ηλεκτρική γκάμα της, ήταν πολύ περιορισμένη μέχρι σήμερα. Ωστόσο, εάν θα φτάσουν στο επιθυμητό target group και θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν τις προηγούμενες επιτυχίες της γερμανικής εταιρείας στην Κίνα, θα φανεί μόνο τον επόμενο χρόνο.
Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα PPE της Audi και της FAW, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επίσης νέα ηλεκτρικά μοντέλα για το επόμενο έτος μαζί με τη SAIC .