Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Ο πρώτος φορέας της πλατφόρμας CATL, θα είναι ένα από τα νέα μοντέλα της Avatr Technology, βασικός ιδιοκτήτης της οποίας είναι η Changan

Ακούστε το άρθρο

Η κινεζική εταιρεία CATL, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών στον κόσμο για ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά, παρουσίασε τη δική της σπονδυλωτή πλατφόρμα skateboard Bedrock. Το κύριο πλεονέκτημα της πλατφόρμας Bedrock, είναι ότι είναι «συμπαγής σαν βράχος», αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα πλεονεκτήματα.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Η φωτιά των ηλεκτρικών οχημάτων και των plug-in υβριδικών κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, είναι ένας απόλυτος εφιάλτης για τους πυροσβέστες και τους διασώστες. Η CATL ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων, που δεν θα καίγεται «αυθόρμητα» στη συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Για να επιδείξει τη δύναμη της πλατφόρμας Bedrock, η CATL πραγματοποίησε δύο δοκιμές πρόσκρουσης επίδειξης, και οι δύο με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Στο πρώτο crash test, ένα επιβατικό αυτοκίνητο με μια πλατφόρμα Bedrock, χτύπησε σε τοίχο και στο δεύτερο, η ίδια η πλατφόρμα του skateboard, χωρίς το αμάξωμα, προσέκρουσε σε έναν στύλο. Και στις δύο περιπτώσεις, δεν υπήρξε πυρκαγιά, αυτό είναι το πιο σημαντικό αν και είναι σαφές, ότι για τον οδηγό και τους επιβάτες, μια πρόσκρουση με τέτοια ταχύτητα, πιθανότατα θα ήταν μοιραία. Η πλατφόρμα Bedrock, όσον αφορά τη διάταξη της μπαταρίας είναι τύπου CTC (Cell-to-Cassis). Σε περίπτωση ατυχήματος, το ηλεκτρικό σύστημα υψηλής τάσης απενεργοποιείται αυτόματα σε μόλις 0,01 δευτερόλεπτα.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Η πλατφόρμα Bedrock, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή αυτοκινήτων διαφόρων τύπων, από σπορ αυτοκίνητα, έως επαγγελματικά φορτηγά. Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της πλατφόρμας, σχεδιάστηκε αρχικά για τη λειτουργία ενός αυτόματου πιλότου επιπέδου 4 σύμφωνα με την ταξινόμηση SAE. Η ανάρτηση είναι εντελώς ανεξάρτητη. Η μέγιστη αυτονομία με μία φόρτιση, θα ξεπεράσει τα 1000 χλμ.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Η Bedrock είναι επίσης μια πλατφόρμα OEM, δηλαδή η CATL θα την προσφέρει σε όλους και ισχυρίζεται ότι είναι δυνατή η ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου αυτοκινήτου σε αυτήν, σε μόλις 12-18 μήνες και η απόσβεση του κόστους ανάπτυξης, θα γίνει, παράγοντας μόνο 10.000 αυτοκίνητα ετησίως. Ο πρώτος φορέας της πλατφόρμας CATL, θα είναι ένα από τα νέα μοντέλα της Avatr Technology, βασικός ιδιοκτήτης της οποίας είναι η Changan (40,99% μετοχές), ενώ η CATL είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος (μερίδιο 14,1%). Η πρεμιέρα του νέου αυτοκινήτου της Avatr στην πλατφόρμα Bedrock, αναμένεται τον επόμενο χρόνο.

abb_img