Ο κινεζικός γίγαντας των δίτροχων Yadea κυκλοφόρησε τα πρώτα του σκούτερ, που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων νατρίου χωρίς λίθιο. Το e-bike μπορεί να φορτιστεί 80% σε 15 λεπτά και υποστηρίζει φόρτιση 1,5 – 3C, σύμφωνα με το Yadea.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Yadea Sodium Electric Vehicle στο Hangzhou, η εταιρεία ξεκίνησε τις προ-πωλήσεις τεσσάρων μοντέλων, εξοπλισμένων με πακέτα μπαταριών ιόντων νατρίου. Οι τιμές κυμαίνονται από 3.299 έως 4.299 γιουάν (450 έως 590 USD).
- Yadea Q1 ιόν νατρίου: 3.299 γιουάν (450 USD)
- Yadea DE3 ιόν νατρίου: 3.499 γιουάν (480 USD)
- Yadea G30 Lite-ιόν νατρίου: 3.699 γιουάν (500 USD)
- Guanneng Q50 ιόν νατρίου: 4.299 γιουάν (590 USD). Εξοπλισμένο με έξυπνο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS
Τα δίτροχα είναι εξοπλισμένα με την Yuji Sodium Battery, η οποία χρησιμοποιεί σκληρό υλικό άνθρακα για το αρνητικό ηλεκτρόδιό της, σύμφωνα με την Yadea. Οι μπαταρίες έχουν ενεργειακή πυκνότητα που υπερβαίνει τα 145 Wh/kg και μπορούν να φορτιστούν και να αποφορτιστούν 1.500 φορές σε κανονικές θερμοκρασίες, με διάρκεια έως και πέντε χρόνια με τακτική χρήση. Η μπαταρία νατρίου, διατηρεί πάνω από το 92% της χωρητικότητάς της όταν αποφορτίζεται στους -20°C.
Η Yadea λάνσαρε επίσης το «Huayu JiNa Supercharging Ecosystem». Η Huayu είναι το όνομα της θυγατρικής της, που ανήκει εξ ολοκλήρου στην ανάπτυξη μπαταριών sodium-i. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι Superchargers στο νέο οικοσύστημα, διανέμονται ευρέως σε βασικούς τομείς. Μέρος του οικοσυστήματος, είναι μια έξυπνη πλατφόρμα JiNa, η οποία μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση των σταθμών υπερφόρτισης και να «κλειδώνει» την προβληματική μπαταρία μόλις εντοπιστεί.
Ο κατασκευαστής EV, δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. Ωστόσο, ο ιστότοπος της εταιρείας δείχνει ότι το Yadea Guanneng Q50 Sodium είναι εξοπλισμένο με μπαταρία Na+ με ονομαστική τάση 48 V και χωρητικότητα 24 Ah, καλή για μια αυτονομία περίπου 70 χλμ. Το δίτροχο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα TIFAR με ισχύ 400 W και τελική ταχύτητα 25 χλμ./ώρα. Οι διαστάσεις του είναι 1.535/690/1.100 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και ζυγίζει 75 kg.
Τον Δεκέμβριο, η Yadea ανακοίνωσε ότι οι σωρευτικές πωλήσεις δίτροχων, ξεπέρασαν τις 100 εκατομμύρια μονάδες. Η Yadea Technology Group, είναι μια κινεζική εταιρεία κατασκευής δικύκλων, που ιδρύθηκε το 2001 και έχει την έδρα της στο Wuxi της επαρχίας Jiangsu.
Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι ασφαλέστερες από τις μπαταρίες λιθίου και αντέχουν καλύτερα τις χαμηλές θερμοκρασίες. Έχουν πιο αργό ρυθμό εκφόρτισης και είναι φθηνότερο να παραχθούν, ενώ είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Ωστόσο, έχουν πιο αργό ρυθμό φόρτισης, χαμηλότερη εφικτή τάση και χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Έτσι, θα χρησιμοποιηθούν κυρίως σε δίτροχα, μικρά αυτοκίνητα πόλης, καθώς και σε σταθερή αποθήκευση ενέργειας.
Περισσότερες εταιρείες εμπλέκονται στην παραγωγή μπαταριών νατρίου στην Κίνα. Τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, η BYD ξεκίνησε την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών ιόντων νατρίου 30 GWh στο Xuzhou. Η συνολική επένδυση είναι 10 δισεκατομμύρια γιουάν (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Στις 18 Νοεμβρίου 2024, η CATL ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει μια μπαταρία ιόντων νατρίου δεύτερης γενιάς, το 2025.