Η Smart προφανώς σχεδιάζει να απομακρυνθεί σε ένα βαθμό, από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Φημολογείται ότι το νέο Smart #5, δεν θα προσφέρεται μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά και ως plug-in υβριδικό, λόγω των αυξανόμενων ανησυχιών, για την μείωση πωλήσεων σε ορισμένες παγκόσμιες αγορές.
Αυτό ανέφερε το βρετανικό Autocar, επικαλούμενο εκπρόσωπο της μάρκας. Η απόφαση επιβεβαιώθηκε από αντιπροσώπους της Smart που εδρεύουν στην Κίνα, μετά την εμφάνιση φωτογραφιών οχημάτων δοκιμής, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την έκθεση. «Είναι σημαντικό να ανταποκρινόμαστε στις ολοένα και πιο διαφορετικές απαιτήσεις και επιθυμίες των πελατών. Η Smart δεν μπορεί να αποκλείσει καμία τεχνολογική λύση για το μέλλον, στην τρέχουσα χρονική στιγμή», δήλωσε εκπρόσωπος της Smart Europe.
Από την επανέναρξη της ως κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και της Geely, η Smart έχει επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η μάρκα έχει επί του παρόντος δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα της, το #1 και το #3, με το μεγαλύτερο #5 ηλεκτρικό SUV να ακολουθεί φέτος. Με το #5, η Smart εισχωρεί στη μεσαία κατηγορία και προσφέρει επίσης τεχνολογία 800 volt για πρώτη φορά.
Τα τεχνικά δεδομένα για την έκδοση PHEV, η οποία αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται και δοκιμάζεται, δεν είναι ακόμη διαθέσιμα, τουλάχιστον δεν έχουν επιβεβαιωθεί από την εταιρεία. Το Autocar εικάζει, ότι θα μπορούσε να είναι μια παραλλαγή του λεγόμενου συστήματος κίνησης «Thor» της Geely. Στο Galaxy Starship 7 EM-i, το οποίο πωλείται στην Κίνα από τον Δεκέμβριο του 2024, η Geely συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με ισχύ 111 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 217 PS. Οι πελάτες έχουν επίσης την επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες LFP, με ενεργειακό περιεχόμενο 8,5 ή 19,1 kWh, το οποίο θα επαρκεί για 55 ή 120 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας στην κινεζική διαδικασία δοκιμής CLTC (οι τιμές WLTP είναι συνήθως σημαντικά χαμηλότερες).
Αν και το Galaxy Starship 7 είναι παρόμοιο σε μήκος στα 4,74 μέτρα με το Smart #5 στα 4,70 μέτρα, τα δύο αυτοκίνητα, βασίζονται σε διαφορετικές πλατφόρμες (η PMA2+ για το Smart και η GEA για το Galaxy). Επομένως, δεν είναι γνωστό εάν τα συστήματα μετάδοσης κίνησης είναι συμβατά, όπως εικάζεται από το Autocar.
Ωστόσο, οι εικασίες σχετικά με το υπόβαθρο της πιθανής αλλαγής στρατηγικής της Smart είναι πολύ πιο βάσιμες. Με τη δήλωση ότι η εταιρεία θα «ανταποκριθεί στις ολοένα και πιο διαφορετικές απαιτήσεις και επιθυμίες των πελατών», ο εκπρόσωπος της Smart, έδωσε μια σημαντική εξήγηση. Στην Κίνα, τη σημαντικότερη αγορά της Smart αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά, όπως αναφέρθηκε, αλλά τα plug-in υβριδικά, γνώρισαν πραγματική άνθηση τον περασμένο χρόνο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με επέκταση αυτονομίας, τα οποία υπολογίζονται επίσης ως PHEV στα στατιστικά, έχουν επίσης πουλήσει πολύ καλά στην Κίνα.
Το αφεντικό της Smart Europe, Dirk Adelmann, έχει επίσης μεγάλες ελπίδες για την ηλεκτρική έκδοση του Smart #5: Με το μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV, η Smart ελπίζει να διπλασιάσει σχεδόν τις πωλήσεις από τις τρέχουσες 65.000 σε 120.000 μονάδες. Ωστόσο, δήλωσε επίσης σε συνέντευξή του, ότι η Smart προσάρμοσε τη στρατηγική της, ενόψει της ανάπτυξης της αγοράς στην Κίνα και τη δεύτερη κύρια αγορά της την Ευρώπη, ενώ έχει επιταχύνει την είσοδό της και σε άλλες αγορές.
Πηγή: autocar.co.uk