Στο επερχόμενο E-Prix στη Σαουδική Αραβία, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula E θα επαναφορτιστούν κατά τη διάρκεια ενός pit stop για πρώτη φορά. Το λεγόμενο «Pit Boost», έχει σκοπό να «ταρακουνήσει» τους αγώνες ως στοιχείο τακτικής.
Η γρήγορη φόρτιση κατά τη διάρκεια των pit stop, ανακοινώθηκε αρχικά το 2022, αλλά η Formula E ανακοίνωσε τώρα, ότι θα είναι έτοιμη για το E-Prix της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2025. Το σύστημα πρέπει να είναι εξαιρετικά αξιόπιστο για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
Ωστόσο, η γρήγορη φόρτιση κατά τη διάρκεια ενός pit stop δεν συγκρίνεται άμεσα με τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς το όχημα δεν φορτίζεται στο 80%. Με το «Pit Boost», τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούν να επαναφορτίσουν το 10% της ενέργειάς τους – ή 3,85 kWh – με γρήγορη φόρτιση 30 δευτερολέπτων στα 600 kW στο pit lane. Τα αυτοκίνητα υποτίθεται ότι είναι ακίνητα για 34 δευτερόλεπτα, επομένως μόνο τέσσερα δευτερόλεπτα επιτρέπονται, για τη σύνδεση και την αποσύνδεση του καλωδίου φόρτισης.
Εν συντομία σχετικά με την ενσωμάτωση στους αγώνες: Σε «επιλεγμένους αγώνες», άρα όχι σε όλους τους αγώνες αυτή τη σεζόν, το «Pit Boost» είναι υποχρεωτικό για όλους τους οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες δεν μπορούν να επιλέξουν εάν ο χρόνος που χάνεται κατά τη διάρκεια του pit stop θα ξεπεραστεί από την πρόσθετη ενέργεια, (η οποία αντιστοιχεί σε περισσότερη διαθέσιμη ισχύ, για μια σταθερή απόσταση αγώνα, καθώς δεν απαιτείται πρόσθετη αυτονομία).
Ούτε το ‘Pit Boost’ δεν μπορεί να επιλεγεί ελεύθερα, αλλά μόνο από ένα συγκεκριμένο επίπεδο χρέωσης των αυτοκινήτων, το οποίο κοινοποιείται στις ομάδες 21 ημέρες πριν τον αγώνα. Μόνο ένα μονοθέσιο ανά ομάδα, μπορεί να επαναφορτιστεί στα πιτ. Εκτός από το υπάρχον «Attack Mode», οι ομάδες πρέπει επομένως να διαχειριστούν δύο στρατηγικά στοιχεία δίπλα-δίπλα, προκειμένου να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αγώνα.
«Το Pit Boost θα προκαλέσει τις ομάδες και τους οδηγούς, να λάβουν αποφάσεις υψηλού κινδύνου υπό έντονη πίεση», λέει ο Alberto Longo, Συνιδρυτής και Διευθυντής Πρωταθλήματος στη Formula E. «Οι δυνατότητες για δραματικές προσπεράσεις, απροσδόκητες ανατροπές και ανθρώπινη εφευρετικότητα, θα αυξήσουν τον ενθουσιασμό για τους οπαδούς μας».
«Μετά από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών, είμαστε στην ευχάριστη θέση να μπορέσουμε για άλλη μια φορά να ξεπεράσουμε τα όρια της ηλεκτρικής κινητικότητας με την εισαγωγή του Pit Boost», πρόσθεσε ο Marek Nawarecki, Ανώτερος Αθλητικός Διευθυντής Σιρκουί της FIA.
«Αυτό το πρωτοποριακό νέο χαρακτηριστικό, θα προσθέσει ένα άλλο στρατηγικό στοιχείο στο άθλημα και υπογραμμίζει τη σταθερή δέσμευση της FIA, για την ανάπτυξη ολοένα και πιο προηγμένων τεχνολογιών, μια προσέγγιση που αποδεικνύεται τέλεια από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E».
Πηγή: fiaformulae.com