Στη Δικαιοσύνη προσφεύγουν οι Κινέζοι για τους δασμούς της ΕΕ

Οι Κινέζοι κατασκευαστές EV BYD, Geely και SAIC έχουν αμφισβητήσει τους ειδικούς δασμούς της ΕΕ για τα κινεζικά EV.

Ακούστε το άρθρο

Οι Κινέζοι κατασκευαστές EV BYD, Geely και SAIC έχουν αμφισβητήσει τους ειδικούς δασμούς της ΕΕ για τα κινεζικά EV, ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ). Μήνυση έχει καταθέσει και μια ένωση βιομηχανίας.

Τρεις από τους μεγαλύτερους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων και το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας για Εισαγωγές και Εξαγωγές Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CCCME), μηνύουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους ειδικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, που ισχύουν από τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με το Reuters, οι αγωγές έφθασαν στο δικαστήριο του Λουξεμβούργου αυτή την εβδομάδα, λίγο πριν από την προθεσμία που όρισε το ΔΕΕ, για την υποβολή καταγγελιών.

Η τελωνειακή διαμάχη πηγαίνει στο δικαστήριο: Οι κινεζικοί ΚΑΕ κινούνται νομικά ενώπιον του ΔΕΕ

Δεν είναι επίσημα γνωστό αν υπάρχουν άλλοι ενάγοντες. Ωστόσο, το εμπορικό περιοδικό MLex, ανέφερε την Πέμπτη ότι η θυγατρική της Tesla στη Σαγκάη και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW έχουν επίσης υποβάλει καταγγελίες κατά των δασμών. Περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο των ενστάσεων δεν είναι γνωστές. Ωστόσο, η South China Morning Post γράφει ότι μπορεί να υποτεθεί «ότι οι εταιρείες είναι έτοιμες να αμφισβητήσουν τον ισχυρισμό ότι ορισμένα κεφάλαια αποτελούν επιδοτήσεις, τον τρόπο υπολογισμού των επιδοτήσεων και την υπόθεση ότι προκάλεσαν ζημία στην ενιαία αγορά της ΕΕ».

Η τελωνειακή διαμάχη πηγαίνει στο δικαστήριο: Οι κινεζικοί ΚΑΕ κινούνται νομικά ενώπιον του ΔΕΕ

Η ΕΕ επέβαλε τιμωρητικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα στα τέλη Οκτωβρίου μετά από έρευνα αντιντάμπινγκ. Η BYD θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον 17,0%, η Geely 18,8% και η SAIC επιπλέον 35,3% – επιπλέον των τυπικών εισαγωγικών δασμών της ΕΕ ύψους 10%. Υπήρχε μια ειδική ρύθμιση για την Tesla με συντελεστή δασμού 7,8%. Άλλες εταιρείες που θα διαπιστωθεί ότι είναι συνεργάσιμες στην έρευνα της ΕΕ, θα πληρώσουν 20,7% επιπλέον, ενώ εκείνες που θα κριθούν μη συνεργάσιμες θα πρέπει να πληρώσουν το μέγιστο ποσοστό του 35,3%. Τα καθήκοντα εισήχθησαν για περίοδο πέντε ετών.

Η τελωνειακή διαμάχη πηγαίνει στο δικαστήριο: Οι κινεζικοί ΚΑΕ κινούνται νομικά ενώπιον του ΔΕΕ

Στις αρχές Νοεμβρίου, το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου υπέβαλε καταγγελία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), κατά των ειδικών δασμών. Τον Αύγουστο, ενώ οι διαπραγματεύσεις για τους τότε προσωρινούς ειδικούς δασμούς ήταν ακόμη σε εξέλιξη, η Κίνα είχε ήδη κινήσει διαδικασίες επίλυσης διαφορών ενώπιον του ΠΟΕ. Αν και δεν επιτεύχθηκε λύση μέσω διαπραγματεύσεων, και οι δύο πλευρές παρέμειναν σε διάλογο – ακόμη και μετά την εισαγωγή των δασμών τον Οκτώβριο. Στα τέλη Νοεμβρίου, φημολογήθηκε ότι και οι δύο πλευρές ήταν ακόμη κοντά σε μια συμφωνία βασισμένη στις ελάχιστες τιμές που εγγυώνται οι Κινέζοι κατασκευαστές. Ωστόσο, η ανακάλυψη απέτυχε να υλοποιηθεί.

Η τελωνειακή διαμάχη πηγαίνει στο δικαστήριο: Οι κινεζικοί ΚΑΕ κινούνται νομικά ενώπιον του ΔΕΕ

Όπως γράφει τώρα η South China Morning Post, η ΕΕ και η Κίνα διέκοψαν τις συνομιλίες για την επίλυση της διαφοράς τις τελευταίες εβδομάδες, αφού αρκετοί γύροι διαπραγματεύσεων απέτυχαν να δώσουν λύση. Ωστόσο, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας προς την ΕΕ (CCCEU), κάλεσε πρόσφατα το Πεκίνο και τις Βρυξέλλες για άλλη μια φορά, να διαπραγματευτούν έναν συμβιβασμό. Όσον αφορά τις αγωγές που έχουν κατατεθεί τώρα, ο εκπρόσωπος Τύπου για το εμπόριο της ΕΕ Olof Gill είπε: «Λαμβάνουμε υπόψη και θα είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τα «καθήκοντα» στο δικαστήριο». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τώρα μόλις δυόμισι μήνες, για να προετοιμάσει την άμυνά της.

Πηγή: reuters.com

abb_img