Η Renault έχει αναπτύξει ένα σύστημα με την ονομασία «Fireman Access», το οποίο έχει γίνει ελεύθερα διαθέσιμο σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Αυτή η καινοτομία, σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, βοηθά τους πυροσβέστες, να αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις πυρκαγιές που μπορεί να προκύψουν από τις μπαταρίες των οχημάτων.
Το σύστημα «Fireman Access» επιτρέπει στους πυροσβέστες να έχουν γρήγορη πρόσβαση στην μπαταρία του οχήματος, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την κατάσβεση της φωτιάς. Χωρίς αυτό το σύστημα, η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες, ενώ με αυτό μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγα λεπτά. Επιπλέον, το σύστημα εξοικονομεί νερό, καθώς χρειάζεται δέκα φορές λιγότερο νερό για την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς μπαταρίας όταν χρησιμοποιείται το «Fireman Access».

Η λειτουργία του συστήματος, βασίζεται σε έναν αυτοκόλλητο δίσκο, που τοποθετείται πάνω από ένα άνοιγμα στο περίβλημα της μπαταρίας. Ο δίσκος σφραγίζει το άνοιγμα κατά την κανονική λειτουργία του οχήματος, αλλά όταν χρειάζεται, οι πυροσβέστες μπορούν να τον μετακινήσουν με έναν ισχυρό πίδακα νερού, επιτρέποντας στο νερό να εισέλθει γρήγορα στις κυψέλες της μπαταρίας και να σταματήσει τη θερμική διαφυγή.
Δείτε ακόμη: Το εντυπωσιακό Renault Filante EV αποκαλύφθηκε
Η Renault έχει καταθέσει επτά διπλώματα ευρεσιτεχνίας για αυτή την τεχνολογία και έχει κάνει τις πατέντες δωρεάν διαθέσιμες, μέσω μιας ανοιχτής πλατφόρμας, με στόχο την προώθηση της ασφάλειας σε όλη την βιομηχανία. Το σύστημα είναι ήδη εγκατεστημένο σε όλα τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα της Renault.

Παρόλο που το σύστημα είναι απλό στην αρχή του, υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις στην πράξη. Για παράδειγμα, οι πυροσβέστες πρέπει να γνωρίζουν ότι το όχημα διαθέτει αυτή την τεχνολογία και να μπορούν να εντοπίσουν το άνοιγμα, το οποίο στην περίπτωση της Renault βρίσκεται κάτω από τον πάγκο των πίσω καθισμάτων. Μια τυποποιημένη θέση του ανοίγματος, θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση αυτού του ζητήματος.
Η Renault δεν είναι η μόνη που εργάζεται για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών μπαταριών. Για παράδειγμα, η αυστριακή εταιρεία Rosenbauer έχει αναπτύξει έναν ειδικό πυροσβεστήρα, που χρησιμοποιεί μια ακίδα, για να διαπεράσει το περίβλημα της μπαταρίας και να εισάγει νερό απευθείας σε αυτήν. Ωστόσο, αυτή η λύση είναι πιο ακριβή και λιγότερο καθολική.

Ο Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, δήλωσε περήφανος για αυτή την καινοτομία, την οποία χαρακτήρισε ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τις πυροσβεστικές υπηρεσίες. Επίσης, ανέφερε ότι η εταιρεία συμμετέχει ενεργά σε πρωτοβουλίες για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως η συνεργασία με τον Jean Todt, Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια και η συμμετοχή σε διεθνείς συζητήσεις, όπως η 4η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια στο Μαρακές.
Συνολικά, η Renault, επιδιώκει να προωθήσει την ασφάλεια μέσω τεχνολογικών καινοτομιών, όπως συστήματα πρόληψης ατυχημάτων, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, με στόχο τη διάσωση ζωών στους δρόμους.