Η κινεζική CATL, παγκόσμιος γίγαντας στις μπαταρίες, έκανε πάταγο στο φετινό «Tech Day», παρουσιάζοντας τρεις επαναστατικές τεχνολογίες που απειλούν να ανατρέψουν τους κανόνες στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης. Κορυφαία στιγμή, ήταν η αποκάλυψη της νέας Freevoy Dual Power Battery, που υπόσχεται έως 1.500 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση, απόδοση που φέρνει τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, σε ευθεία αντιπαράθεση με τα υβριδικά.

Η καινοτόμα αυτή μπαταρία, διαθέτει αρχιτεκτονική διπλού πυρήνα, με δύο ζώνες ενέργειας, που χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά κυψελών για βέλτιστη απόδοση. Η μία προσφέρει υψηλή ισχύ, ενώ η άλλη εξασφαλίζει εντυπωσιακή αυτονομία. Η CATL μιλά για τεχνολογία επιπέδου… αεροπορίας, χάρη στην υπερασφαλή θερμική διαχείριση και τις δομές πλεονασμού, εμπνευσμένες από τους κινητήρες αεροσκαφών.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή, είναι η τεχνολογία αρνητικού ηλεκτροδίου χωρίς γραφίτη, η οποία αυξάνει θεαματικά την ενεργειακή πυκνότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια μπαταρία μικρότερη, ελαφρύτερη και πολύ ισχυρότερη.

Η δεύτερη αποκάλυψη της CATL, ήταν η νέα Shenxing Superfast Charging Battery, η οποία ανεβάζει τον πήχη της ταχείας φόρτισης. Με αυτονομία 800 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης που αγγίζει τα 12C, μπορεί να προσφέρει 520+ χιλιόμετρα σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης σε συμβατούς σταθμούς.

Ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες, η απόδοσή της παραμένει αδιανόητη: στους -10°C φορτίζει από 5% έως 80% σε μόλις 15 λεπτά, ενώ μπορεί να αποδώσει ισχύ πάνω από 1.100 ίππους ακόμα και με χαμηλή φόρτιση. Τέλος, η τρίτη τεχνολογία που ανακοίνωσε η CATL αφορά τη μπαταρία ιόντων νατρίου, η οποία θα τεθεί σε μαζική παραγωγή στα τέλη του έτους. Αν και πιο οικονομική από τις συμβατικές λιθίου, δεν υστερεί καθόλου: φτάνει τα 175 Wh/kg, προσφέρει έως 500 χλμ. αυτονομίας, φορτίζει με ταχύτητα 5C, και αντέχει 10.000 κύκλους φόρτισης.

Το πραγματικό «χρυσάφι» όμως είναι η αντοχή της στο κρύο. Σε θερμοκρασίες -30°C φορτίζει από 30% έως 80% σε μόλις 30 λεπτά, ενώ διατηρεί το 93% της χωρητικότητάς της. Ακόμη και στους -40°C, παραμένει λειτουργική, επιτρέποντας σε οχήματα να κινούνται με 120 χλμ./ώρα, ακόμα και με μηδενική φόρτιση, κάτι που φάνταζε αδύνατο με τις σημερινές μπαταρίες.
Δείτε ακόμα: Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα της CATL αντέχει σύγκρουση σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα

Με αυτές τις ανακοινώσεις, η CATL αποδεικνύει πως η επόμενη μέρα στην ηλεκτροκίνηση, δεν είναι απλώς κοντά, είναι ήδη εδώ. Οι νέες τεχνολογίες υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε την αυτονομία, τη φόρτιση και την απόδοση, ανοίγοντας τον δρόμο για ηλεκτρικά οχήματα, χωρίς περιορισμούς.
Πηγή: carnewschina.com