Το Land Rover Defender θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά εκτός δρόμου οχήματα παγκοσμίως, δεύτερο πιθανώς μόνο πίσω από το Jeep Wrangler. Η επιρροή του ήταν τέτοια, που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπάθησαν να αντιγράψουν ή να αδειοδοτήσουν την παραγωγή του. Ανάμεσά τους και η ισπανική Santana, η οποία κατασκεύαζε Land Rover υπό άδεια από το 1958 και στη συνέχεια ανέπτυξε τις δικές της παραλλαγές για την ισπανική αγορά, κατά τη δεκαετία του ’80.

Μετέπειτα, η Santana συνεργάστηκε με τη Suzuki για την κατασκευή εκτός δρόμου μοντέλων και αργότερα με την Iveco το 2007, αλλά οι χαμηλές πωλήσεις, οδήγησαν στην παύση λειτουργίας της το 2011. Πλέον, η εταιρεία κάνει δυναμικό comeback με την υποστήριξη της Zhengzhou Nissan, κοινοπραξίας της Nissan και της κινεζικής Dongfeng.

Η Santana ετοιμάζει μια εντελώς νέα γκάμα οχημάτων, με πρώτο μοντέλο ένα νέο pickup που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Anhui Coronet Tech. Το όχημα θα διατίθεται είτε με πετρελαιοκινητήρα, είτε με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης. Το πιθανότερο είναι πως σχετίζεται τεχνικά με το νέο Nissan Frontier PHEV, που προσφέρει αυτονομία άνω των 129 χλμ, με την μπαταρία και πάνω από 400 ίππους από έναν 1.5L turbo κινητήρα.

Οι πρώτες εικόνες δείχνουν ένα pickup με κοντή καρότσα και διπλή καμπίνα, σχεδιασμένο για την ευρωπαϊκή αγορά, πιθανώς ως ανταγωνιστής του Ineos Quartermaster. Παρότι δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες, έχει επιβεβαιωθεί πως η παραγωγή, θα γίνει στο ιστορικό εργοστάσιο της Santana στο Λινάρες της Ανδαλουσίας.
Πηγή: Autocar