Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν ήπια αύξηση τον περασμένο μήνα, συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο η συνολική αγορά αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρουσίασε πτώση, καθώς πολλοί αγοραστές, ανέβαλαν τις αγορές τους λόγω των αυξημένων τελών κυκλοφορίας. Μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD πραγματοποίησε θεαματική άνοδο, ξεπερνώντας σε πωλήσεις μάρκες όπως η Dacia, η Honda και η Citroen το πρώτο τετράμηνο του 2025. Τον Απρίλιο, η BYD κατάφερε να ξεπεράσει ακόμη και τις επιδόσεις της MINI και της Tesla εξέλιξη που υποδηλώνει πως η κυριαρχία της στη βρετανική αγορά, είναι πλέον θέμα χρόνου.

Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, καταγράφηκαν 11.800 νέες πωλήσεις BYD στο Ηνωμένο Βασίλειο, με περισσότερα από 2.500 νέα μοντέλα να κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο. Η Dacia, αντίστοιχα, πέτυχε 11.200 πωλήσεις, ενώ η Honda περιορίστηκε στις 10.100. Η Citroen, αν και ελαφρώς υψηλότερα στις 11.500, ακολουθεί από κοντά, με μάρκες όπως Porsche (6.500), Suzuki (7.000), Lexus (5.400) και Fiat (4.400) να μένουν πολύ πιο πίσω. Ακόμη και η Tesla, με 13.000 πωλήσεις, αισθάνεται την καυτή ανάσα της BYD.
Top 10 Μάρκες με βάση τις Πωλήσεις Νέων Αυτοκινήτων
| Κατάταξη | Μάρκα | Πωλήσεις |
|---|---|---|
| 1 | Tesla | 13.000 |
| 2 | BYD | 11.800 |
| 3 | Citroen | 11.500 |
| 4 | Dacia | 11.200 |
| 5 | Honda | 10.100 |
| 6 | Suzuki | 7.000 |
| 7 | Porsche | 6.500 |
| 8 | Lexus | 5.400 |
| 9 | Fiat | 4.400 |
| 10 | MINI | (κάτω από BYD τον Απρ.) |
Αν και νέο όνομα για πολλούς Βρετανούς, η BYD δεν είναι χθεσινή. Γνωστή και ως «Build Your Dreams», η εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 και έκτοτε έχει αναδειχθεί σε κολοσσό όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στην παραγωγή μπαταριών για smartphones και άλλες συσκευές.

Η εξωστρέφεια της BYD προς τις δυτικές αγορές τα τελευταία χρόνια, έχει οδηγήσει σε εκρηκτική αύξηση πωλήσεων. Το 2024 η εταιρεία πούλησε 4,3 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, ξεπερνώντας ακόμα και την Tesla, αν και οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ήταν σχεδόν ισοδύναμες.
Η επιτυχία της BYD ωστόσο έρχεται σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Βρετανία αρχίζει να «φρενάρει». Το 2025, τα EVs αποτελούν μόλις το 20% των νέων πωλήσεων, πολύ κάτω από τον στόχο του 28%, που έχει θέσει η κυβέρνηση με την εντολή ZEV. Επιπλέον, η συνολική αγορά νέων αυτοκινήτων, βρέθηκε σε πτώση 10% τον Απρίλιο σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Πηγή: autoexpress.co.uk