Στις 13 Μαΐου 2025, η Nio ανακοίνωσε πως το προηγμένο σύστημα steer-by-wire του μοντέλου ET9, έλαβε με επιτυχία την πιστοποίηση E-Mark από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE). Η πιστοποίηση πραγματοποιήθηκε από την ισπανική Applus IDIADA, έναν κορυφαίο οργανισμό στον χώρο της τεχνολογίας αυτοκινήτων. Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που η IDIADA πιστοποιεί όχημα με τεχνολογία steer-by-wire, στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Το Nio ET9 είναι το πρώτο όχημα στην αγορά της Κίνας, που εφαρμόζει πλήρως την τεχνολογία steer-by-wire και τώρα αποκτά διπλή αναγνώριση από ρυθμιστικές αρχές τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη. Αυτή η διάκριση, αναμένεται να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη γενικευμένη εφαρμογή του συστήματος, σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Nio, William Li, χαρακτήρισε το γεγονός ως επιβεβαίωση της παγκόσμιας τεχνολογικής πρωτοπορίας της εταιρείας, καθώς το ET9 είναι το μόνο όχημα στον κόσμο που λαμβάνει αυτή τη διπλή πιστοποίηση, για σύστημα steer-by-wire.

Το συγκεκριμένο σύστημα δεν διαθέτει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους τροχούς. Η μετάδοση των εντολών γίνεται μέσω ηλεκτρικών σημάτων, γεγονός που προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια, γρήγορη απόκριση, μειωμένη καθυστέρηση και μεγαλύτερη σχεδιαστική ευελιξία.
Δείτε ακόμα: Nio Firefly – Το ηλεκτρικό που θα «ανάψει φωτιές» στην Ευρώπη!

Από πλευράς χρήσης, το τιμόνι του ET9, περιστρέφεται μόλις 240° σε κάθε κατεύθυνση από την κεντρική θέση, με αποτέλεσμα να απαιτούνται λιγότερες από μία πλήρη στροφή, για πλήρη αλλαγή κατεύθυνσης. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη σταυρώματος των χεριών, προσφέροντας ανώτερη εργονομία και άνεση. Στα σενάρια αυτοματοποιημένης στάθμευσης, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό, να κατευθύνει το όχημα με περιστροφή μόλις 10°, ενισχύοντας τον χειρισμό, σε περιορισμένους χώρους.

Η ασφάλεια βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού. Το steer-by-wire του ET9 περιλαμβάνει πολλαπλά πλεονάζοντα συστήματα ασφαλείας, με έναν «εξαφασικό κινητήρα» να αποτελεί την καρδιά του μηχανισμού διεύθυνσης, αποτέλεσμα της συνένωσης δύο τριφασικών κινητήρων. Η πιθανότητα βλάβης υπολογίζεται μόλις σε 4,5 FIT, ή διαφορετικά, μία πιθανή βλάβη κάθε 25.368 χρόνια.

Το σύστημα αυτό, αποτελεί μέρος των λεγόμενων «τριών νέων βασικών στοιχείων» των ευφυών οχημάτων: τα έξυπνα τσιπ οδήγησης, τα ολοκληρωμένα λειτουργικά συστήματα και το έξυπνο πλαίσιο. Μαζί, αυτά τα στοιχεία ανεβάζουν τον πήχη, για την εμπειρία και την ασφάλεια, που προσφέρουν τα οχήματα νέας γενιάς.
Πηγή: carnewschina.com