Την ώρα που άλλες εταιρείες επενδύουν δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση μετατρέποντας ιστορικά μοντέλα σε αμιγώς ηλεκτρικά (όπως η Electrogenics και η Silent Classics), η Fiat προχωρά σε μία αιφνιδιαστική στρατηγική στροφή: αποφασίζει να επαναφέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης στο 500e, το οποίο μέχρι σήμερα παρουσιαζόταν ως σύμβολο της ηλεκτρικής της εποχής.
Με τις πρώτες επίσημες εικόνες να δίνουν μία γεύση από την υβριδική εκδοχή του μοντέλου, η Fiat επιβεβαιώνει πως το νέο 500 Hybrid θα ξεκινήσει την παραγωγή του στα τέλη του 2025. Η μεγάλη αλλαγή δεν αφορά μόνο τα μηχανικά μέρη, αλλά και τη συνολική εμπορική προσέγγιση του μοντέλου, που φιλοδοξεί να ξανακερδίσει το κοινό που φαίνεται να «γύρισε την πλάτη» στο πλήρως ηλεκτρικό 500e.
Fiat: Τι κινητήρα θα έχει το νέο 500 Hybrid;
Αν και δεν έχουν δοθεί επίσημες τεχνικές προδιαγραφές, το εσωτερικό των πρώτων εικόνων μαρτυρά ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κάτι που παραπέμπει άμεσα στην παρουσία θερμικού κινητήρα. Όλα δείχνουν πως η Fiat θα χρησιμοποιήσει τον ίδιο χιλίαρη τρικύλινδρο, ήπια υβριδικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που βρίσκεται και στην πρόσφατα ανανεωμένη Pandina (μοντέρνα έκδοση του Panda).

Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 69 ίππους (70 PS), και δεν υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις. Στόχος είναι να καλύψει με άνεση τις καθημερινές μετακινήσεις, κρατώντας το κόστος χαμηλό και τη συντήρηση απλή. Συγκριτικά, οι ηλεκτρικές εκδόσεις του 500e αποδίδουν 94 ή 117 ίππους ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Fiat: Πόσο διαφέρει το Hybrid από το EV;
Οπτικά, το νέο 500 Hybrid θα διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τη γνώριμη αισθητική του 500e. Οι διαφορές θα είναι ελάχιστες και εντοπίζονται κυρίως στην προσθήκη εμπρόσθιας μάσκας ψύξης, απαραίτητη για τα θερμικά σύνολα. Ακόμη και αυτή όμως είναι επιμελώς ενσωματωμένη, ώστε να μην αλλοιώνει τον μοντέρνο χαρακτήρα του μοντέλου. Κατά τα άλλα, τα δύο μοντέλα δύσκολα θα ξεχωρίζουν εξωτερικά.
Γιατί επιστρέφει η Fiat στην υβριδική τεχνολογία;
Η απόφαση της Fiat να προσθέσει ξανά θερμικό κινητήρα στο 500 δεν είναι τυχαία. Το ηλεκτρικό 500e δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους πωλήσεων που είχε θέσει η εταιρεία. Μάλιστα, η παραγωγή του διακόπηκε επανειλημμένα τους τελευταίους 12 μήνες, προκειμένου να περιοριστεί η συσσώρευση απούλητων μονάδων.
Δείτε ακόμα: Έτοιμη η γραμμή συναρμολόγησης του νέου FIAT 500 Hybrid στο εργοστάσιο του Mirafiori
Η Fiat φαίνεται να αναγνωρίζει ότι η πλήρης ηλεκτροκίνηση δεν συμβαδίζει με τις ανάγκες του παραδοσιακού αγοραστικού κοινού του 500, το οποίο επιλέγει ένα αυτοκίνητο προσιτό, απλό στη χρήση και φιλικό στην τσέπη. Έτσι, η επιλογή μιας υβριδικής εναλλακτικής στοχεύει να φέρει πίσω όσους εγκατέλειψαν την ιδέα του αμιγώς ηλεκτρικού, λόγω τιμής ή φόβων για την αυτονομία.
Όπως δήλωσε ο Olivier Francois, CEO της Fiat:
«Το 500 Hybrid προσφέρει προσιτή ηλεκτροκίνηση και εμβληματικό στυλ, απόδειξη ότι η κοινωνική σημασία βρίσκεται στον πυρήνα της αποστολής της μάρκας».
Fiat: Τι ισχύει για την Abarth; Θα επιστρέψει κι εκεί η βενζίνη;
Παρότι το Fiat 500 επιστρέφει στην εσωτερική καύση, η Abarth – η σπορ υπομάρκα της Fiat – παραμένει πιστή στην ηλεκτρική στρατηγική. Το 500e Abarth θα συνεχίσει να προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό όχημα, αφού σύμφωνα με πληροφορίες, η απόδοση του 1.0 λίτρου κινητήρα δεν επαρκεί για να προσφέρει τις επιδόσεις που απαιτεί ένα hot hatch.
Συμπέρασμα: Ρεαλιστική κίνηση ή πισωγύρισμα;
Η Fiat επιλέγει να προσαρμόσει τη στρατηγική της στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς. Το νέο 500 Hybrid προσπαθεί να συνδυάσει την εμβληματική εμφάνιση του ηλεκτρικού μοντέλου με τις πρακτικές και οικονομικές απαιτήσεις του σύγχρονου οδηγού. Είναι όμως αρκετό για να σώσει τις πωλήσεις του μοντέλου; Ο χρόνος θα δείξει. Το μόνο βέβαιο είναι πως η Fiat δεν φοβάται να πάει αντίθετα στο ρεύμα, όταν αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τον πελάτη της.
Πηγή: carscoops.com




