Martin Resch: Πώς η Leapmotor επεκτείνεται στην αγορά EVs με τη βοήθεια της Stellantis

Η Leapmotor μπαίνει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με στρατηγική συνεργασία με τη Stellantis

Ακούστε το άρθρο

Στο πιο πρόσφατο podcast, φιλοξενήσαμε τον Martin Resch, Διευθυντή της Leapmotor στη Γερμανία. Με πολύχρονη εμπειρία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Resch ανέλαβε την αποστολή να καθιερώσει την κινεζική Leapmotor στη Γερμανία, από τις αρχές του 2023. Συζητήσαμε τι κάνει τη μάρκα τόσο ξεχωριστή, τα σχέδια επέκτασής της στην Ευρώπη και πώς σκοπεύει να ξεχωρίσει σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

Η Leapmotor δεν είναι πλέον «μυστικό» στην Κίνα. Μόνο το 2023 πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα, κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και πολλά με τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας, η οποία κερδίζει και πάλι έδαφος. «Πέρυσι, πάνω από 1,2 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα διέθεταν range extender», επισημαίνει ο Martin. Στην Ευρώπη, η εταιρεία επενδύει σε παρόμοια στρατηγική: το T03 κυκλοφορεί ως αμιγώς ηλεκτρικό city car, ενώ το νέο C10, προσφέρεται τόσο ως BEV, όσο και με επέκταση αυτονομίας.

Martin Resch: Πώς η Leapmotor επεκτείνεται στην αγορά EVs με τη βοήθεια της Stellantis

Ένα βασικό στοιχείο διαφοροποίησης της Leapmotor, είναι η στρατηγική της συνεργασία με τον κολοσσό Stellantis, ο οποίος ελέγχει το 51% της διανομής και παραγωγής εκτός Κίνας. Η συμμαχία αυτή, επιταχύνει την ανάπτυξη της Leapmotor στην Ευρώπη, με 87 σημεία πώλησης και service ήδη ενεργά στη Γερμανία. Επιπλέον, έχει ήδη ξεκινήσει η παραγωγή στην Ευρώπη: κάποια T03 κατασκευάζονται πλέον σε εργοστάσιο στην Πολωνία. Μέχρι τα τέλη του 2025, ο στόχος είναι 150 σημεία στη Γερμανία, καλύπτοντας ακόμη και αγροτικές περιοχές.

Δείτε ακόμα: Νέο Leapmotor C10 – Έρχεται με 605 χλμ. αυτονομία και 299 PS

Η εμπορική της στρατηγική, είναι επίσης ξεχωριστή: η Leapmotor απορρίπτει το μοντέλο απευθείας πωλήσεων και βασίζεται σε συνεργασίες με παραδοσιακούς εμπόρους, αξιοποιώντας τις επαφές της Stellantis. Αυτό επιτρέπει καλύτερη ευελιξία και άμεση αντίδραση στις ανάγκες της αγοράς, κάτι που αποδίδει, αφού η Γερμανία είναι ήδη η κορυφαία αγορά της εταιρείας στην Ευρώπη.

Martin Resch: Πώς η Leapmotor επεκτείνεται στην αγορά EVs με τη βοήθεια της Stellantis

Τεχνολογικά, η Leapmotor εντυπωσιάζει με την υψηλή καθετοποίηση και τις δυνατότητες εσωτερικής ανάπτυξης: «Περισσότερο από το 60% των εξαρτημάτων κατασκευάζονται in-house», εξηγεί ο Martin. Αυτό επιτρέπει συνεχή βελτίωση μέσω OTA ενημερώσεων, όπως σε ένα smartphone. Τα σχόλια των πελατών φτάνουν στην Κίνα εβδομαδιαία και ενσωματώνονται άμεσα, ακόμη και για μικρολεπτομέρειες, όπως η αποθήκευση της θέσης του αλεξήλιου.

Η Leapmotor προσαρμόζει τα μοντέλα της και στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και ανάγκες οδήγησης. Για παράδειγμα, το C10 ρυθμίστηκε από κοινού από μηχανικούς σε Κίνα και Ευρώπη, ώστε να προσφέρει την «ευρωπαϊκή οδηγική εμπειρία» που απαιτούν οι τοπικοί καταναλωτές, χωρίς να χάνεται η έμφαση σε συνδεσιμότητα και smart λειτουργίες. Παράλληλα, στο μέλλον προβλέπεται τεχνολογική σύγκλιση με τη Stellantis, που ίσως οδηγήσει και σε κοινή ανάπτυξη σε ευρωπαϊκές τοποθεσίες.

Martin Resch: Πώς η Leapmotor επεκτείνεται στην αγορά EVs με τη βοήθεια της Stellantis

Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζει και η τιμολόγηση. Με το T03 να ξεκινά από 18.900€ και το C10 από περίπου 39.100€, πλήρως εξοπλισμένο, η Leapmotor στοχεύει στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, όχι στην premium κατηγορία. «Δεν χρειάζεται να στοχεύεις εξ αρχής στο premium. Επικεντρωνόμαστε στα βασικά segments – Α, Β και Γ», σημειώνει ο Martin.

Πηγή: elektroauto-news.net