BMW: «Ναι» στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στη βενζίνη και το ντίζελ

Αν η BMW γίνει 100% ηλεκτρική δεν θα έχει μέλλον. Θα συνεχίσουμε να παράγουμε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και υδρογόνου, δήλωσε ο Zipse.

Ακούστε το άρθρο

Κατά την 105η Ετήσια Γενική Συνέλευση της BMW AG στο Μόναχο, ο CEO Oliver Zipse παρουσίασε μια ξεκάθαρη στρατηγική πορείας, για την εταιρεία μέσα σε ένα αβέβαιο περιβάλλον. Με αιχμή του δόρατος την τεχνολογική ευελιξία και την εστίαση στην ηλεκτροκίνηση, η BMW στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την παγκόσμια ανθεκτικότητα.

Ο Zipse επεσήμανε την ανθεκτικότητα της BMW το 2024, παρά τις προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και τη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σε ορισμένες αγορές. Με 2,45 εκατομμύρια πωλήσεις και EBT περιθώριο 7,7%, ο Όμιλος πέτυχε τους νέους του στόχους. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων (BEV), με άνοδο 30% παγκοσμίως και 60% στην Ευρώπη.

Η BMW συνεχίζει να επενδύει σε όλες τις τεχνολογίες κίνησης, ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, κινητήρες καύσης και από το 2028 υδρογόνο, προσαρμοζόμενη στις διαφορετικές ανάγκες των παγκόσμιων αγορών. Το 2024, μείωσε τις εκπομπές CO₂ κατά 30g/km στον στόλο της ΕΕ, επιτυγχάνοντας τον στόχο των 99,5g/km. Ωστόσο είπε πως αν η BMW γίνει 100% ηλεκτρική δεν θα έχει μέλλον.

«Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τους φιλόδοξους πολιτικούς στόχους, αλλά δεν πιστεύουμε σε μονόπλευρους κανονισμούς που περιορίζουν την προσφορά. Η BMW θα συνεχίσει παράλληλα με τα ηλεκτρικά να παράγει αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη, πετρέλαιο και υδρογόνο», δήλωσε ο Zipse.

CEO της BMW Oliver Zipse: «Τώρα μεταβαίνουμε σε λειτουργία Sport»

Η Κίνα παραμένει στρατηγική προτεραιότητα, με την τοπική παραγωγή και συνεργασίες με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Alibaba. Το μοντέλο iX3, σχεδιασμένο ειδικά για την κινεζική αγορά, σηματοδοτεί τη νέα εποχή της «Νέας Κλάσης» οχημάτων, που θα αναβαθμίσει την ψηφιοποίηση και την αποδοτικότητα.

Η εταιρεία διατηρεί ισορροπημένη κατανομή πωλήσεων και παραγωγής σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητά της. Με ισχυρή παρουσία στις ΗΠΑ και εξαγωγές άνω των 10 δισ. δολαρίων το 2024, η BMW είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων σε αξία.

Παρά τις γεωπολιτικές πιέσεις, η BMW βλέπει με αισιοδοξία το 2025, σχεδιάζοντας πάνω από 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα έως το 2027, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την παγκόσμια στρατηγική και τις σχέσεις με τις αγορές.

Πηγή: BMW