Το όνομα Alpine παραπέμπει σε ελαφριά κουπέ, αγωνιστική κληρονομιά και γνήσια οδηγική απόλαυση. Ποιος θα φανταζόταν όμως ότι η μάρκα-θρύλος της Renault θα λάνσαρε ένα… SUV; Κι όμως, το Alpine A390 είναι πλέον γεγονός – και ήρθε για να ταράξει τα νερά! Όχι μόνο επειδή είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της γαλλικής φίρμας, αλλά γιατί φέρνει επιδόσεις supercar, τεχνολογία αιχμής και εντυπωσιακό σχεδιασμό σε ένα πακέτο που μοιάζει έτοιμο να «καταπιεί» Tesla και Porsche.
Alpine: Από το WRC στην ηλεκτρική επανάσταση
Η Alpine, που πρόσφατα επέστρεψε στις πίστες μέσω της F1 και του WRC, κάνει τώρα ένα γενναίο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση. Το A390 δεν είναι ένα ακόμα SUV. Είναι το πρώτο μέλος της Dream Garage: μιας σειράς ηλεκτρικών μοντέλων της Alpine, που περιλαμβάνουν επίσης ένα hot hatch (το A290), ένα coupé (το επόμενο A110) και μια ακόμα μυστική πρόταση, που θα αποκαλυφθεί αργότερα.

Το A390 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium του ομίλου Renault, την ίδια που χρησιμοποιεί και το νέο Renault Scénic E-Tech. Ωστόσο, η Alpine το πήγε πολύ πιο πέρα: αεροδυναμική μελέτη, σπορ ρυθμίσεις, προηγμένα ηλεκτρονικά, νέο σύστημα τετρακίνησης και τρεις κινητήρες (!), δίνουν ένα αποτέλεσμα που δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα SUV της κατηγορίας.
Επιθετική σχεδίαση με DΝA Alpine
Με την πρώτη ματιά, το A390 δείχνει… έτοιμο για πίστα. Το χαμηλωμένο αμάξωμα, οι έντονες καμπύλες και τα χαρακτηριστικά LED φώτα σε σχήμα Χ, αποπνέουν έντονο δυναμισμό. Το λογότυπο «A» δεσπόζει στο κέντρο, ενώ οι τροχοί των 20 ιντσών και ο διαχύτης πίσω, θυμίζουν κάτι από rallycar. Κάθε λεπτομέρεια δείχνει, πως δεν πρόκειται για ένα απλό crossover, αλλά για ένα Alpine με ψυχή και χαρακτήρα.

Το μήκος του φτάνει τα 4,81 μέτρα, κάτι που το τοποθετεί απέναντι από μοντέλα όπως το Tesla Model Y, το Porsche Macan Electric και το Lotus Eletre. Όμως, σε αντίθεση με αυτά, το A390 έχει χαμηλό προφίλ, μικρότερη απόσταση από το έδαφος και έμφαση στην αεροδυναμική, με ειδικά ενεργά πτερύγια, εισαγωγές αέρα και διαχείριση ροής στο πάτωμα.
Alpine: Εσωτερικό: cockpit με έμφαση στον οδηγό
Το ταμπλό είναι πλήρως ψηφιακό, με οθόνη 10,25” μπροστά από τον οδηγό και κάθετη κεντρική οθόνη 16” με το σύστημα OpenR της Renault, βασισμένο στο Android Automotive της Google. Η Alpine όμως φρόντισε να προσθέσει τη δική της πινελιά, με γραφικά, ήχους και widgets που συνδέονται με τις επιδόσεις.


Ένα από τα highlights είναι το «Alpine Telemetrics», μια λειτουργία που προσφέρει σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες όπως G-forces, θερμοκρασίες, κατανομή ροπής και πολλά ακόμη, ιδανικά για track days ή… επίδειξη σε φίλους.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και σπορ, τα καθίσματα είναι μπάκετ με έντονες πλευρικές στηρίξεις, ενώ υπάρχει και head-up display 29” που προβάλλει δεδομένα και στροφές σε πραγματικό χρόνο, μέσω πλοήγησης. Ναι, το A390 μιλά και στον οδηγό με φυσική φωνή, για να τον καθοδηγήσει σε γρήγορη οδήγηση!
Alpine: Εκρηκτικές επιδόσεις: έως 470 ίπποι και torque vectoring
Το Alpine A390 θα διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις, αλλά η κορυφαία έκδοση θα έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες: έναν μπροστά και δύο στον πίσω άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης που προκύπτει είναι πλήρως μεταβλητό και βασίζεται στο torque vectoring, δηλαδή την ανεξάρτητη κατανομή ροπής, μεταξύ των τροχών.

Η συνολική ισχύς θα φτάνει τους 470 ίππους, με ροπή που θα ξεπερνά τα 700 Nm και επιτάχυνση 0-100 km/h σε περίπου 4 δευτερόλεπτα. Αντίπαλοι όπως το Tesla Model Y Performance ή το Porsche Macan 4 Turbo, έχουν κάθε λόγο να… ανησυχούν.

Φυσικά, θα υπάρξει και πιο ήπια έκδοση με έναν ή δύο κινητήρες, για όσους αναζητούν λιγότερη ένταση αλλά διατηρώντας το Alpine χαρακτήρα.
Alpine: Αυτονομία και φόρτιση: σπορ χωρίς άγχος
Το A390 εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 90 kWh, με εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 530 km (σε WLTP). Η φόρτιση υποστηρίζει ισχύ έως 150 kW, που σημαίνει περίπου 30 λεπτά για 10-80% σε ταχυφορτιστή DC.

Η πλατφόρμα AmpR Medium διαθέτει ενεργή διαχείριση θερμοκρασίας, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, παραμετροποιείται από τον οδηγό μέσω των προφίλ οδήγησης.
Σπορ ανάρτηση, ρύθμιση Alpine και τεχνητός ήχος
Η Alpine εργάστηκε εντατικά ώστε το A390, να προσφέρει την αυθεντική οδηγική εμπειρία, που περιμένει κανείς από τη μάρκα. Το πλαίσιο έχει σπορ ρύθμιση, η ανάρτηση διαθέτει ενεργά αμορτισέρ, και το τιμόνι είναι πιο άμεσο και «βαρύ» απ’ ό,τι στο Scénic.

Μάλιστα, η Alpine έχει αναπτύξει έναν τεχνητό ήχο «Alpine Drive Sound» που αναπαράγεται μέσα στην καμπίνα με 8 ηχεία για να δημιουργεί μια «μηχανική» εμπειρία – με νότες από τον κόσμο της F1 και του WRC! Αν δεν σου αρέσει, μπορείς να τον απενεργοποιήσεις πλήρως.
Πότε έρχεται – και πόσο θα κοστίζει;
Το Alpine A390 αναμένεται στην αγορά το καλοκαίρι του 2025. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο Douai της Renault, στην καρδιά του «ElectriCity».

Οι τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αλλά οι εκτιμήσεις τοποθετούν το βασικό A390 κοντά στις €60.000, ενώ η κορυφαία έκδοση με τρεις κινητήρες, ίσως αγγίξει ή ξεπεράσει τις €80.000.
Συμπέρασμα: Η Alpine μπήκε στο παιχνίδι και δεν αστειεύεται
Το A390 δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό SUV. Είναι μια δήλωση προθέσεων. Η Alpine δεν θέλει να ακολουθήσει τις εξελίξεις – θέλει να τις ορίσει. Με επιδόσεις που σοκάρουν, εμφάνιση που μαγνητίζει και τεχνολογία που ενθουσιάζει, το A390 δείχνει ότι η γαλλική απάντηση στην Tesla και την Porsche είναι εδώ – και είναι φτιαγμένη για οδηγούς με πάθος.
Πηγή: electriccarsreport.com




