Πρόκειται για ένα υψηλής τεχνολογίας, ηλεκτρικό εργαστήριο δοκιμών. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, από τη στιγμή που «γεννήθηκε» η αρχική, πρωτότυπη ιδέα, η Audi Sport ξεκίνησε κιόλας της δοκιμές του νέου Audi RS Q e-tron, με το οποίο η γερμανική εταιρεία, τον Ιανουάριο του 2022, θα συμμετάσχει σε έναν από τους πιο σκληρούς και δύσκολους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλον τον κόσμο. Το Rally Dakar.
Μοναδικό: Η Audi θέλει να είναι η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιήσει ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με έναν αποδοτικό μετατροπέα ενέργειας για να αγωνιστεί απέναντι των αντιπάλων διεκδικητών με συμβατικούς κινητήρες στο πιο δύσκολο rally του κόσμου.
«Το quattro έφερε την επανάσταση στο World Rally Championship (WRC). Επίσης, η Audi υπήρξε η πρώτη εταιρεία που νίκησε στο 24ωρο Le Mans με ηλεκτροκινητήρα.
Τώρα θέλουμε να εισέλθουμε σε μία νέα εποχή στο Rally Dakar, καθώς δοκιμάζουμε και εξελίσσουμε περαιτέρω την τεχνολογία μας e-tron, υπό δύσκολες συνθήκες», τόνισε ο Julius Seebach, Managing Director της Audi Sport GmbH και υπεύθυνος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Audi.
«Το RS Q e-tron δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί σε πολύ γρήγορο χρόνο και είναι ο ορισμός του Vorsprung durch Technik*».
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Rally Dakar θέτουν σε μεγάλο βαθμό δυσκολίας τη δουλειά των μηχανικών για την ολοκλήρωση του project.
Ως γνωστόν, ο αγώνας διαρκεί δύο εβδομάδες και οι διαδρομές μπορεί να είναι έως και 800 χλμ. σε μήκος.
«Αυτή είναι πολύ μεγάλη απόσταση» αναφέρει ο Andreas Roos, υπεύθυνος για το project του Rally Dakar στην Audi Sport.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε δεν έχει γίνει στο παρελθόν. Αυτή είναι η απόλυτη δοκιμασία για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα».
Λόγω του ότι δεν υπάρχουν σημεία φόρτισης στην έρημο, η Audi επέλεξε ένα καινοτόμο σχέδιο φόρτισης.
Το Audi RS Q e-tron θα είναι εφοδιασμένο με έναν πολύ αποδοτικό TFSI κινητήρα από το DTM.
Αυτός ο κινητήρας θα είναι μέρος ενός μετατροπέα ενέργειας ο οποίος θα φορτίζει την μπαταρία εν κινήσει. Ο κινητήρας θα λειτουργεί στην αποδοτική περιοχή μεταξύ 4,500 και 6,000 στροφών, όπου η κατανάλωση θα είναι 200 γραμμάρια ανά kWh.
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης είναι ηλεκτρικό. Ο εμπρός και ο πίσω άξονας μετάδοσης συνδέονται με την κινητήρια μονάδα από το Audi e-tron FE07 Formula E car, το οποίο έχει εξελιχθεί από την Audi Sport για τη σεζόν 2021.
Βέβαια, λόγω του Rally Dakar έχουν γίνει λίγες τροποποιήσεις για να ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις του αγώνα.
Διαβάστε επίσης: Audi A6 e-tron concept: η επόμενη ηλεκτρική επανάσταση