Στον κόσμο των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV), το ερώτημα αν μπορούν να είναι διασκεδαστικά, παραμένει αμφιλεγόμενο. Μπορεί η οδήγηση ενός PHEV να συναρπάσει ακόμη και τους πιο σκληροπυρηνικούς λάτρεις της βενζίνης; Αν έχεις στην τσέπη σου χρήματα για Ferrari 296 ή McLaren Artura, η απάντηση είναι ένα ξεκάθαρο «ναι». Εκεί, το πάντρεμα βενζίνης και ηλεκτρισμού, γίνεται με θεαματικά αποτελέσματα.

Ωστόσο, στο πιο προσιτό κομμάτι της αγοράς, τα πράγματα είναι λιγότερο ρομαντικά. Τα περισσότερα PHEV επιβαρύνονται με αυξημένο βάρος και τεχνολογική πολυπλοκότητα, κάτι που συχνά μειώνει την οδηγική απόλαυση. Εδώ εμφανίζονται δύο μεγάλοι παίκτες με ένα νέο στοίχημα: μπορούν το Volkswagen Golf GTE και το Toyota Prius PHEV να φέρουν την διασκέδαση στα plug-in;
Volkswagen Golf GTE: Η πράσινη εκδοχή ενός Hot Hatch
Η Volkswagen γνωρίζει καλά το παιχνίδι των σπορ μικρομεσαίων χάτσμπακ. Το Golf GTI είναι ιστορικό. Όμως το GTE προσπαθεί να συνδυάσει την εικόνα του GTI, με τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού και τα φορολογικά οφέλη των υβριδικών.

Το GTE κοστίζει από € 46.620, στη Βρετανία ελαφρώς κάτω από το GTI. Όμως, μόλις αρχίσεις να προσθέτεις εξοπλισμό – όπως δερμάτινα θερμαινόμενα/ψυχόμενα καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ – η τιμή εκτοξεύεται στις € 55.858.
Δύναμη και Επιλογές

Ο συνδυασμός ενός 1.5 Turbo κινητήρα και ενός ηλεκτρικού μοτέρ παράγει συνολικά 268 ίππους, με ροπή 350 Nm. Η αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια φτάνει τα 132 χιλιόμετρα (WLTP) – ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Αν θέλεις κάτι πιο προσιτό, υπάρχει και μια έκδοση των 201 ίππων, με παρόμοια ροπή και EV αυτονομία 148 χλμ.
Πρακτικότητα και Καμπίνα





Ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 273 λίτρα, λόγω του υβριδικού συστήματος – σημαντικά λιγότερα από τα 381 λίτρα ενός απλού Golf. Ωστόσο, η καμπίνα παραμένει ευρύχωρη και πρακτική, με καλή ποιότητα κατασκευής και τεχνολογικά χαρακτηριστικά αιχμής.
Toyota Prius PHEV: Από «οικολογικό» σε ερωτεύσιμο
Το Prius δεν είναι πλέον το βαρετό, ουδέτερο οικολογικό όχημα που πολλοί θυμόμαστε. Η νέα, πέμπτη γενιά φέρνει επαναστατικό σχεδιασμό – σχεδόν φουτουριστικό, εμπνευσμένο από anime – και ισχυρή υβριδική τεχνολογία.
Τιμή και Λιτός Εξοπλισμός

Η τιμή του Prius ξεκινά από €47.089 , παρόμοια με του GTE. Ωστόσο, το Prius δεν διαθέτει μακροσκελή λίστα επιλογών που ανεβάζουν την τιμή. Το μόνο διαθέσιμο extra είναι η βαφή “Mustard” (€760).
Κινητήρας και Απόδοση

Το Prius εφοδιάζεται με έναν 1.5 λίτρων κινητήρα Atkinson (149 ίπποι) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 161 ίππων, με συνδυαστική ισχύ 220 ίππων. Η μπαταρία είναι μικρότερη από του Golf – 13,6 kWh – αλλά προσφέρει 74 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, επαρκή για καθημερινή χρήση.
Οδηγική εμπειρία: Ποιο είναι πραγματικά συναρπαστικό;
Το Prius κάνει την έκπληξη: ευέλικτο στις χαμηλές ταχύτητες, με καλή απόσβεση και σταθερό κράτημα στις στροφές, δείχνει ότι η Toyota ξέρει πώς να φτιάχνει σασί. Είναι εκλεπτυσμένο και «ήσυχο», αλλά και ευχάριστο στην οδήγηση.

Το Golf GTE από την άλλη είναι πιο βαρύ, αλλά τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σώζουν την κατάσταση, προσφέροντας δυναμική οδήγηση σε πιο σπορ ρυθμίσεις και άνεση όταν χρειάζεται. Δεν φτάνει όμως τη φυσική αίσθηση του Prius.
Οικονομία: Ποιο σου κοστίζει λιγότερο;
Αν μιλάμε για χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, το Golf GTE είναι ευνοϊκό λόγω της 6% φορολογικής επιβάρυνσης, έναντι 9% του Prius. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση περίπου €290 ετησίως για τον μέσο εργαζόμενο. Ωστόσο, στην κατανάλωση καυσίμου, το Prius είναι πιο οικονομικό, όταν η μπαταρία αδειάσει, χάρη στον πιο αποδοτικό θερμικό κινητήρα του.
Ασφάλεια: Και τα δύο παίζουν ψηλά
Το Golf έχει ήδη αξιολογηθεί με πέντε αστέρια από το Euro NCAP. Ενσωματώνει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, όπως adaptive cruise control, υποβοήθηση λωρίδας και αισθητήρες περιμετρικά. Το Prius δεν έχει αξιολογηθεί άμεσα, αλλά το συγγενικό Toyota C-HR (με κοινή πλατφόρμα), πήρε επίσης πέντε αστέρια, υποδεικνύοντας υψηλό επίπεδο προστασίας.
Αξιοπιστία και ιδιοκτησία: Εδώ κερδίζει η Toyota
Η Toyota παραμένει σταθερά στην κορυφή της αξιοπιστίας. Στην έρευνα Driver Power 2024, κατέλαβε την 8η θέση, έναντι της 28ης για τη VW. Επιπλέον, η Toyota προσφέρει έως 10 χρόνια εγγύηση, ενώ η VW μόλις 3 χρόνια.
Συμπέρασμα: Ποιος είναι ο πραγματικός νικητής;
Νικητής: Toyota Prius PHEV
Το νέο Prius όχι μόνο δείχνει εντυπωσιακό, αλλά οδηγείται και σαν πραγματικό driver’s car – κάτι που δεν περιμέναμε να πούμε για υβριδικό Toyota. Ο συνδυασμός σχεδίασης, απόδοσης και οικονομίας, το καθιστά την πιο ισορροπημένη πρόταση στην κατηγορία.
Δεύτερο: Volkswagen Golf GTE
Αν είσαι χρήστης εταιρικού αυτοκινήτου, ή σε ενδιαφέρει η αυτονομία EV, το GTE είναι μια πολύ σοβαρή επιλογή. Είναι άνετο, τεχνολογικά πλήρες και οικονομικό αν φορτίζεται συχνά. Ωστόσο, η υβριδική τεχνολογία της Toyota, έχει προχωρήσει περισσότερο, και το Golf νιώθει λίγο παλιό σε σύγκριση.
Τελική σκέψη:
Αν πριν λίγα χρόνια σου έλεγαν ότι ένα Prius θα κέρδιζε την καρδιά των οδηγών, θα γελούσες. Τώρα, όμως, αυτό το φουτουριστικό Toyota, αποδεικνύει ότι τα υβριδικά δεν είναι απλώς «πράσινα», αλλά και γνήσια οδηγοκεντρικά.
Πηγή: autoexpress.co.uk








