Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Έως και 73% λιγότερες εκπομπές από τα βενζινοκίνητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν έως και 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα

Ακούστε το άρθρο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEVs) που διατίθενται σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά, εκπέμπουν έως και 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα, σύμφωνα με νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT). Πρόκειται για σημαντική βελτίωση 24% σε σύγκριση με τις προβλέψεις του 2021.

Αντιθέτως, άλλες τεχνολογίες όπως τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα παρουσιάζουν περιορισμένη πρόοδο, μειώνοντας τις εκπομπές μόλις κατά 20%–30%. Η αναφορά ενισχύει το συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η πιο αποτελεσματική λύση για τη μείωση των ρύπων στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, ο οποίος ευθύνεται για περίπου 75% των εκπομπών στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη.

Η ραγδαία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που εκτιμάται ότι θα καλύπτουν το 56% της παραγωγής ρεύματος έως το 2025, συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών από την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2045, το ποσοστό αυτό αναμένεται να φτάσει το 86%, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τα οφέλη των BEVs σε βάθος χρόνου, καθώς τα περισσότερα οχήματα παραμένουν σε χρήση για περίπου 20 χρόνια.

Παράλληλα, η μελέτη του ICCT αποδομεί τη παραπληροφόρηση γύρω από την “κλιματική επιβάρυνση” της παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν και η κατασκευή μπαταριών οδηγεί σε 40% υψηλότερες εκπομπές κατά την παραγωγή σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα, το “χρέος εκπομπών” εξισορροπείται μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια χρήσης.

Επιπλέον, εξετάζονται και άλλες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα υδρογόνου, τα οποία υπό προϋποθέσεις, μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές έως και 79%, αλλά η περιορισμένη χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου στην παρούσα φάση, περιορίζει την πραγματική απόδοσή τους στο μόλις 26%.

Η έκθεση επισημαίνει την ανάγκη για τεκμηριωμένη πληροφόρηση σχετικά με τις εκπομπές των διαφορετικών τύπων οχημάτων, απορρίπτοντας την επιλεκτική χρήση δεδομένων, που συχνά παραπλανεί το κοινό και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.

Πηγή: electriccarsreport.com