Η Toyota Motor Europe ανακοίνωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά για το πρώτο εξάμηνο του 2025, συμπεριλαμβανομένης της πολυτελούς μάρκας Lexus. Συνολικά, πωλήθηκαν πάνω από 635.000 οχήματα, σημειώνοντας ελαφρά άνοδο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κόντρα στη γενική τάση της αγοράς.
Ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα Toyota – Τάσεις και αριθμοί
Αν και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ποσοτικά περιορισμένα (με 27.773 μονάδες και μερίδιο 4,4%), σημειώθηκε αύξηση 46% σε σχέση με πέρυσι. Η γκάμα περιλαμβάνει κυρίως τα bZ4X και Lexus RZ, με επέκταση να αναμένεται σύντομα.
Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, καλύπτεται από υβριδικά οχήματα Toyota και Lexus, κυρίως πλήρως υβριδικά (HEV), χωρίς δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης. Αυτά τα μοντέλα, συνέβαλαν καθοριστικά στην επίδοση της εταιρείας, με το 77% των πωλήσεων στην Ευρώπη, να προέρχεται από HEV τεχνολογία – σημειώνοντας ετήσια αύξηση 6%.
Plug-in και ηλεκτρικά: Η άνοδος συνεχίζεται
Η Toyota είδε εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις plug-in υβριδικών μοντέλων (PHEV) με αύξηση 272%, φτάνοντας τα 42.200 οχήματα. Το νέο C-HR Plug-in Hybrid έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο, σε αυτή τη δυναμική. Παράλληλα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων (BEV) αυξήθηκαν κατά 42% συνολικά. Η επαγγελματική σειρά Toyota Professional σημείωσε επίσης αύξηση 12% στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Lexus: Δυναμική παρουσία στην premium κατηγορία
Η Lexus Europe πούλησε πάνω από 44.000 οχήματα, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 7% και εξασφαλίζοντας μερίδιο 2,5% στην κατηγορία premium. Η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί, με το 95% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα μοντέλα και 100% στη Δυτική Ευρώπη. Βασικά μοντέλα της Lexus όπως το Lexus LBX Hybrid και το Lexus NX (σε υβριδική και plug-in έκδοση) ενισχύουν την παρουσία της στην αγορά.
Η Toyota διατηρεί τη 2η θέση στην Ευρώπη
Με περισσότερα από 591.000 οχήματα Toyota να πωλούνται μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί τη θέση της ως η δεύτερη πιο επιτυχημένη μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Δημοφιλή μοντέλα όπως τα Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR, RAV4 και Aygo X, συνέβαλαν ουσιαστικά σε αυτό το αποτέλεσμα.
Ο Till Conrad, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Πωλήσεων της Toyota Motor Europe, δήλωσε:
«Η πολυδιάστατη στρατηγική μας για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ευρωπαίων πελατών και ενισχύει την εμπιστοσύνη τους στην Toyota και τη Lexus.»
Συμπέρασμα
Η Toyota συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, μέσω ενός δυναμικού χαρτοφυλακίου ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Με αυξημένες πωλήσεις σε υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία επιβεβαιώνει τη στρατηγική της για βιώσιμη κινητικότητα στην Ευρώπη.
Πηγή: Toyota