Η Mercedes φέρνει νωρίτερα την ηλεκτρική E-Class

Η Mercedes επισπεύδει την ηλεκτρική E-Class: Αντί για το 2028 έρχεται το 2027 με 489 ίππους και από τη νέα πλατφόρμα MB.EA-M

Ακούστε το άρθρο

Η Mercedes-Benz επιταχύνει δυναμικά τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση, βάζοντας στο επίκεντρο τη μεσαία κατηγορία. Ο CEO της εταιρείας, Ola Källenius, πήρε μια κρίσιμη απόφαση: η πλήρως ηλεκτρική E-Class, αντί να εμφανιστεί το 2028 όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, θα κάνει πρεμιέρα ήδη το 2027. Πρόκειται για μια σαφή κίνηση, που δείχνει την πρόθεση της μάρκας, να μη μείνει πίσω στον αγώνα δρόμου των ηλεκτρικών, ιδιαίτερα απέναντι στον αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό.

Από την EQE στη νέα εποχή

Η επιλογή αυτή, προκαλεί εντύπωση, καθώς το υπάρχον ηλεκτρικό EQE θα ανανεωθεί πλήρως μόλις την άνοιξη του 2026, με την αναβάθμισή του στην πλατφόρμα EVA2M. Αυτή η νέα βάση, υπόσχεται σύστημα 800V για ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση. Ωστόσο, η «φρεσκαρισμένη» EQE θα έχει πολύ μικρό χρόνο ζωής, μόλις έναν έως ενάμιση χρόνο, προτού δώσει τη σκυτάλη στην ηλεκτρική E-Class.

Νέα πλατφόρμα, νέα αρχιτεκτονική

Αν και η αρχική ιδέα προέβλεπε ότι η ηλεκτρική E-Class θα χτιζόταν στην premium πλατφόρμα MB.EA-L (στην οποία θα βασιστεί και η μελλοντική ηλεκτρική S-Class), οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξή της, ανάγκασαν τη Mercedes να αλλάξει σχέδιο. Έτσι, το ηλεκτρικό της μεσαίας κατηγορίας, θα χρησιμοποιήσει την πιο ευέλικτη πλατφόρμα MB.EA-M, πάνω στην οποία θα βασιστούν και άλλα σημαντικά μοντέλα της μάρκας.

Το πρώτο από αυτά θα είναι η GLC EQ, με παγκόσμια πρεμιέρα στις 7 Σεπτεμβρίου 2025 και εμπορική διάθεση την άνοιξη του 2026. Θα ακολουθήσει η ηλεκτρική C-Class στο δεύτερο μισό του 2026 και έπειτα, το 2027, θα δούμε την πολυαναμενόμενη E-Class EQ.

Σαφής διαφοροποίηση από την C-Class

Δεδομένου ότι η ηλεκτρική C-Class θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από το τρέχον θερμικό μοντέλο, η E-Class EQ θα ξεπερνά σε μήκος τα πέντε μέτρα, ώστε να διατηρεί τη θέση της ακριβώς πάνω από την C-Class στην ιεραρχία. Παράλληλα, η νέα γενιά E-Class με κινητήρες εσωτερικής καύσης (W214), θα συνεχίσει να παράγεται στην πλατφόρμα MRA2, καθώς η Mercedes, επιλέγει μια στρατηγική συνύπαρξης θερμικών και ηλεκτρικών επιλογών, για αρκετά ακόμη χρόνια.

Σχεδιαστική ταυτότητα με έμπνευση από την GLC EQ

Οπτικά, η ηλεκτρική E-Class θα υιοθετήσει πολλά στοιχεία της νέας GLC EQ, με κύριο χαρακτηριστικό τη φρέσκια μάσκα, που θα ξεχωρίζει αμέσως. Σε αντίθεση με τα πρώτα μοντέλα EQ που είχαν πιο φουτουριστική προσέγγιση, η Mercedes πλέον φροντίζει ώστε τα ηλεκτρικά της, να διατηρούν συγγένεια με τα θερμικά, εξασφαλίζοντας ενιαία σχεδιαστική ταυτότητα για όλη τη γκάμα.

Σε τεχνικό επίπεδο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των πλατφορμών. Η MB.EA-L είχε προβλεφθεί για ενσωμάτωση της μπαταρίας στο σασί, ενώ η MB.EA-M διατηρεί τα στοιχεία σε ανεξάρτητες μονάδες, λύση που παραπέμπει στην αρχιτεκτονική MMA. Αυτό δίνει μεγαλύτερη ευελιξία αλλά και ταχύτερη ανάπτυξη.

Δυναμική απόδοση με eATS2.0

Η νέα E-Class EQ θα εξοπλιστεί με τους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες eATS2.0. Στην έκδοση με κίνηση πίσω, αποδίδουν 340 ίππους, ενώ σε συνδυασμό με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, η συνολική ισχύς θα αγγίζει τους 489 ίππους. Έτσι, η Mercedes, θα προσφέρει επιλογές τόσο με κίνηση στους πίσω τροχούς, όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις.

Μια νέα στρατηγική για τα ηλεκτρικά

Όπως η θερμική GLC και η E-Class, μοιράζονται σήμερα την ίδια πλατφόρμα, έτσι και τα ηλεκτρικά τους αντίστοιχα, θα ακολουθήσουν την ίδια λογική. Με την MB.EA-M, η Mercedes θα μπορεί να προσαρμόζει διαφορετικά μοντέλα με βάση κοινή τεχνολογία, αλλά και με σαφείς διαφοροποιήσεις, ώστε να μη χαθεί η μοναδικότητα κάθε σειράς.

Η επιτάχυνση του λανσαρίσματος της E-Class EQ, δεν είναι τυχαία. Η Mercedes βλέπει τον ανταγωνισμό – ιδίως από την Κίνα – να εντείνεται με πληθώρα ηλεκτρικών και SUV και θέλει να απαντήσει γρήγορα, με ένα μοντέλο που θα συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, πολυτέλεια και επιδόσεις. Με την κίνηση αυτή, το 2027 αναμένεται να είναι χρονιά-ορόσημο για την premium μεσαία κατηγορία, με την ηλεκτρική E-Class, να υπόσχεται να θέσει νέα στάνταρ στην αγορά.

Πηγή: JESMB