Hongqi E-HS5: Αλλο ένα made in China αυτοκίνητο που φλερτάρει με τη Γηραιά Ήπειρο

Η Hongqi παρουσιάζει το E-HS5, ένα ηλεκτρικό SUV με κορυφαία τεχνολογία και μεγάλες φιλοδοξίες για την ευρωπαϊκή αγορά.

Ακούστε το άρθρο

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025, η Hongqi εμφανίστηκε με το σύνθημα «Go big, go home», φέρνοντας στο προσκήνιο το νέο ηλεκτρικό SUV E-HS5. Με αιχμηρό σχεδιασμό και στενά LED φώτα, το μοντέλο θυμίζει την τάση των κινεζικών SUV, όμως η πραγματική του δύναμη, βρίσκεται στην τεχνολογία. Η δομή ασφαλείας 9H4M με 74,5% χάλυβα υψηλής αντοχής, οι περιοχές πρόσκρουσης ανθεκτικές έως 2000 MPa και η μπαταρία με προστασία IPX8 που αντέχει βύθιση 120 ωρών, το καθιστούν σχεδόν… θωρακισμένο. Μάλιστα, μπορεί να κινηθεί σε νερό ενός μέτρου βάθους, για πέντε συνεχόμενες ημέρες. Στο εσωτερικό, η άνεση συναντά την πολυτέλεια, με οθόνη 65 ιντσών και καθίσματα μασάζ.

Η κινεζική μάρκα στρέφει πλέον το βλέμμα της στην Ευρώπη. Η διάθεση του E-HS5 ξεκινά από Δανία, Νορβηγία και Ολλανδία, με τη Γερμανία να ακολουθεί. Ωστόσο, η παρουσία της στην αγορά της Γερμανίας, υπήρξε μέχρι σήμερα σχεδόν ανύπαρκτη: από το 2004 έχουν ταξινομηθεί μόλις 326 οχήματα. Έτσι, η Hongqi καλείται να αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή, σε μια αγορά όπου η εικόνα, το κύρος και η απόδοση, μετρούν περισσότερο από την απλή τιμή.

Μελλοντικά, η εταιρεία σκοπεύει να φέρει και άλλα μοντέλα μεσαίας κατηγορίας, όπως το sedan E-H5, όμως εκεί η ανταγωνιστικότητα είναι τεράστια. Μοντέλα όπως τα VW ID.4 και Tesla Model Y κυριαρχούν, ενώ κινεζικοί ανταγωνιστές όπως οι Xpeng, Nio και Zeekr κερδίζουν πόντους, με εξελιγμένα συστήματα λογισμικού και αυτόνομης οδήγησης. Αντίθετα, η Hongqi, θεωρείται τεχνολογικά πίσω, με τη συνεργασία της με τη Mobileye να αντιμετωπίζεται περισσότερο ως επικοινωνιακή κίνηση.

Επιπλέον, η χαμηλή αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η περιορισμένη γκάμα και το αδύναμο δίκτυο αντιπροσώπων, δυσκολεύουν την προσπάθεια. Στη Γερμανία, η διάθεση των μοντέλων, βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στον εισαγωγέα Hedin, χωρίς ουσιαστική υποστήριξη από οργανωμένο δίκτυο marketing. Αντίθετα, η BYD, που επίσης συνεργάστηκε με την Hedin, αποφάσισε να πάρει τον έλεγχο στα χέρια της και να δημιουργήσει 120 αντιπροσωπείες, μέχρι το τέλος του έτους.

Η Hongqi από την πλευρά της δηλώνει ότι σκοπεύει μέσα σε πέντε χρόνια να δραστηριοποιείται σε 100 χώρες με περισσότερα από 1.000 κέντρα πωλήσεων και σέρβις. Η στρατηγική για την Ευρώπη, αναμένεται να παρουσιαστεί στην IAA του Μονάχου, όπου ίσως δούμε αν θα υπάρξει συνεργασία με το δίκτυο σέρβις της VW, μέσω της μητρικής FAW – μια κίνηση που θα μπορούσε να ξεπεράσει άμεσα, το εμπόδιο της τεχνικής υποστήριξης.

Στο μέτωπο της τεχνολογίας, η μάρκα επενδύει σε νέες πλατφόρμες:

  • Η Tiangong (800 Volt) για ταχεία φόρτιση και αυτονομία άνω των 700 χλμ.

  • Η Honghu για υβριδικά οχήματα.

  • Η Jiuzhang, που ενσωματώνει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης και AR head-up display.

Παρά τις φιλόδοξες εξαγγελίες, η πραγματικότητα είναι σκληρή: η επιτυχία κρίνεται στο σήμερα. Με το E-HS5, η Hongqi έχει ίσως την τελευταία της ευκαιρία, να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί στη Γερμανία – μια αγορά όπου άλλοι κινεζικοί κολοσσοί, όπως η SAIC, επίσης δυσκολεύονται. Οι φήμες για πιθανές συγχωνεύσεις, δείχνουν ότι ο δρόμος για την «Κόκκινη Σημαία» στην Ευρώπη, κάθε άλλο παρά εύκολος θα είναι.

Πηγή: elektroauto-news.net