Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα και είναι φθηνότερο από τα υβριδικά!

Ανακαλύψτε το νέο Peugeot E-408: 207 ίπποι, αυτονομία 420 χλμ., πολυτελής καμπίνα και κορυφαία τεχνολογία.

Ακούστε το άρθρο

Το Peugeot 408 αποτελούσε πάντα μια ιδιαίτερη πρόταση, για όσους αναζητούσαν κάτι πιο ξεχωριστό, από τον μέσο όρο. Στην εποχή των υβριδικών και των plug-in, η γαλλική φίρμα αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα και να παρουσιάσει το Peugeot E-408, την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, μεγαλύτερη μπαταρία και σαφώς βελτιωμένη αυτονομία, το νέο μοντέλο, φιλοδοξεί να κερδίσει οδηγούς που θέλουν έναν συνδυασμό κομψότητας, τεχνολογίας και οικονομίας. Ακόμη πιο δελεαστικό γίνεται χάρη στη νέα κρατική επιχορήγηση στη Βρετανία, που το καθιστά φθηνότερο από τα αντίστοιχα υβριδικά!

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Σχεδίαση και φιλοσοφία

Το E-408 διατηρεί τη δυναμική και φουτουριστική εμφάνιση του θερμικού 408, με τις χαρακτηριστικές γραμμές, που θυμίζουν coupe-SUV. Η ευρύχωρη καμπίνα του, με το γνώριμο i-Cockpit, παραμένει εντυπωσιακή και γεμάτη premium στοιχεία, με υλικά ανώτερης ποιότητας, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στόχος της Peugeot ήταν να προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που δεν κάνει «εκπτώσεις» ούτε στην εμφάνιση, ούτε στην πρακτικότητα και το αποτέλεσμα είναι πειστικό.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης – Η μεγάλη αλλαγή

Το σημαντικότερο νέο, βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα. Το E-408 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, η οποία ήδη χρησιμοποιείται στο μικρότερο E-308, αλλά έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 207 ίππους και 340 Nm ροπής, βελτίωση κατά 53 ίππους και 70 Nm, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Ακόμα και στη ρύθμιση Eco, με 168 ίππους, η διαφορά είναι αισθητή, ενώ στη λειτουργία Sport η απόκριση γίνεται άμεση, δίνοντας μια πιο ζωντανή αίσθηση χωρίς υπερβολές. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα, νούμερο που μπορεί να μην φτάνει τις εκρηκτικές επιδόσεις ενός Tesla, αλλά κρίνεται εξαιρετικό για ένα μεσαίο οικογενειακό hatchback.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Μπαταρία και αυτονομία

Η Peugeot προχώρησε και σε αναβάθμιση της μπαταρίας, που πλέον διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 58,2 kWh (από 50,8 kWh πριν). Η διαφορά των 7,4 kWh, μεταφράζεται σε αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα WLTP, τιμή σαφώς πιο ανταγωνιστική.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Η φόρτιση γίνεται ταχύτερα, με ισχύ έως 120 kW DC, που αν και δεν είναι κορυφαία στην κατηγορία, παραμένει επαρκής για καθημερινή χρήση, καθώς μπορεί να φορτίσει την μπαταρία από 20% έως 80% σε περίπου 25 λεπτά.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Στον δρόμο – οδηγική εμπειρία

Η διαφορά με το παλαιότερο σύστημα, είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμμεση, η αίσθηση πιο θετική και η συνολική εμπειρία πιο refined. Η ανάρτηση, συνδυάζει στιβαρότητα με άνεση, απορροφά καλά τις ανωμαλίες και προσφέρει αίσθηση πολυτέλειας.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Το τιμόνι μπορεί να μην ξεχειλίζει πληροφόρηση, όμως έχει σωστό βάρος και συνεργάζεται με ένα πλαίσιο που εμπνέει σιγουριά. Το E-408 στρίβει με αυτοπεποίθηση, περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος και παραμένει σταθερό σε υψηλές ταχύτητες.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Ιδιαίτερα θετική είναι και η παρουσία χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι για την αναγέννηση ενέργειας, με τρία επίπεδα επιλογής, ώστε ο οδηγός να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη διαδρομή.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Καμπίνα και τεχνολογία

Το εσωτερικό του E-408 ξεχωρίζει για τον μοντέρνο και high-tech χαρακτήρα του. Τα υλικά είναι ποιοτικά, η εργονομία γενικά καλή, αν και το μικρό τιμόνι της διάταξης i-Cockpit εξακολουθεί να κρύβει τμήμα του πίνακα οργάνων, σε ορισμένες θέσεις οδήγησης.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Η θέση οδήγησης είναι άνετη, τα καθίσματα εξαιρετικά σε στήριξη και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για τα γόνατα – καλύτερο από το 308 – αν και ο χώρος για το κεφάλι είναι σχετικά περιορισμένος, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 471 λίτρα, μειώνοντας στα 454 λίτρα με το ηχοσύστημα Focal. Το τελευταίο, αποτελεί μέρος της κορυφαίας έκδοσης GT, η οποία περιλαμβάνει επίσης ζάντες 19 ιντσών, προβολείς matrix LED, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενο τιμόνι και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Εξοπλισμός – Allure & GT

Ακόμα και η βασική έκδοση Allure δεν απογοητεύει, προσφέροντας ζάντες 19 ιντσών, κάμερα 180°, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, διζωνικό κλιματισμό και έξυπνη φόρτιση μέσω εφαρμογής. Η κορυφαία GT προσθέτει ακόμη πιο πλούσιο πακέτο ανέσεων και πολυτελείς λεπτομέρειες, ενώ διατίθεται και προαιρετική δερμάτινη επένδυση Nappa.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Κατανάλωση και πραγματική αυτονομία

Σε μεικτές συνθήκες (αστικό, επαρχιακό και αυτοκινητόδρομο), το E-408 έδειξε ότι μπορεί να προσφέρει πραγματική αυτονομία περίπου 350-370 χλμ., ενώ σε πιο ήπιες διαδρομές η κατανάλωση έφτασε τα 7,2 χλμ/kWh, αποδίδοντας τιμές κοντά στα 420 χλμ. WLTP. Η αχίλλειος πτέρνα παραμένει η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, όπου η αυτονομία πέφτει πιο έντονα.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Τιμές 

Η μεγάλη έκπληξη έρχεται στο ταμείο. Χάρη στη νέα κρατική επιδότηση, η τιμή του Peugeot E-408 ξεκινά από €41.000 στη Βρετανία για την έκδοση Allure και φτάνει τις €43.300 για την κορυφαία GT. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό μοντέλο, είναι πλέον φθηνότερο από το υβριδικό βενζινοκίνητο και σημαντικά οικονομικότερο από το PHEV, καθιστώντας το την πιο συμφέρουσα επιλογή στη γκάμα.

Επιπλέον, η Peugeot προσφέρει το πρόγραμμα Allure Care, που καλύπτει το αυτοκίνητο με εγγύηση έως και οκτώ χρόνια, υπό την προϋπόθεση συντήρησης σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο.

Peugeot E-408: Το ηλεκτρικό που ανατρέπει τα δεδομένα – Ισχυρότερο, κομψότερο και φθηνότερο από τα υβριδικά!

Συμπέρασμα

Το νέο Peugeot E-408 δεν είναι απλώς μια ηλεκτρική έκδοση ενός υπάρχοντος μοντέλου. Είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που βελτιώνει ουσιαστικά κάθε πτυχή σε σχέση με τα προηγούμενα EV της Stellantis. Διαθέτει ισχυρότερο κινητήρα, μεγαλύτερη αυτονομία, καλύτερη άνεση και πιο premium χαρακτήρα, ενώ χάρη στην επιχορήγηση κοστίζει λιγότερο από τα υβριδικά αδερφάκια του. Για όσους αναζητούν ένα κομψό, τεχνολογικά προηγμένο και ταυτόχρονα οικονομικό ηλεκτρικό οικογενειακό μοντέλο, το E-408 δείχνει να είναι αυτή τη στιγμή μία από τις πιο πειστικές προτάσεις της κατηγορίας.

Πηγή: autoexpress.co.uk