Η κινεζική BYD συνεχίζει να γράφει ιστορία μέσα από τη θυγατρική της, Yangwang, η οποία μόλις κατέκτησε τον πολυπόθητο τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο. Το νέο Yangwang U9 Xtreme, μια ειδική έκδοση του ήδη εντυπωσιακού U9, κατάφερε να φτάσει σε τελική ταχύτητα 496 χλμ/ώρα (308,4 μίλια), ξεπερνώντας οριακά το προηγούμενο ρεκόρ των 480,48 χλμ/ώρα που κατείχε η θρυλική Bugatti Chiron Super Sport 300+.
Το ρεκόρ που έγραψε ιστορία
Η επίδοση επιτεύχθηκε στην οβάλ πίστα Automotive Testing Papenburg (ATP) στη Γερμανία, με τον Γερμανό δοκιμαστή Marc Basseng στο τιμόνι. Ο ίδιος δήλωσε:
«Αυτό το ρεκόρ ήταν δυνατό, μόνο χάρη στις απίστευτες επιδόσεις του U9 Xtreme. Ο ηλεκτροκινητήρας κάνει το όχημα αθόρυβο, χωρίς καθυστερήσεις από αλλαγές φορτίου, επιτρέποντάς μου να επικεντρωθώ πλήρως στην οδήγηση».
Από το U9 στο Xtreme – μια νέα εποχή
Το U9 Xtreme (U9X) αποτελεί εξέλιξη του βασικού U9 που κυκλοφορεί ήδη στην Κίνα. Το καλοκαίρι του 2024, η έκδοση Track Edition είχε φτάσει τα 447 χλμ/ώρα, κερδίζοντας τον τίτλο του ταχύτερου ηλεκτρικού οχήματος. Τώρα, η Xtreme εκδοση, πήγε ένα βήμα παραπέρα, καταρρίπτοντας το απόλυτο παγκόσμιο ρεκόρ.
Τεχνολογία αιχμής σε κάθε λεπτομέρεια
Η μεγαλύτερη καινοτομία είναι το ηλεκτρικό σύστημα 1.200 βολτ, το οποίο εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το U9X εξοπλίζεται με μπαταρία λιθίου-φωσφορικού άλατος (blade) της BYD και τέσσερις προηγμένους ηλεκτροκινητήρες, ικανούς να περιστρέφονται στις 30.000 σ.α.λ. αποδίδοντας συνολικά 2.959 ίππους (3.000 ps). Η αναθεωρημένη ανάρτηση DiSus-X, ειδικά ρυθμισμένη για υπέρβαση των 480 χλμ/ώρα, συνδυάζεται με ημι-σλικ ελαστικά, ενώ το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 2.480 κιλά.
Ακραία επιδόσεις, περιορισμένη παραγωγή
Η Yangwang ανακοίνωσε ότι θα παραχθούν μόλις 30 κομμάτια του U9 Xtreme, απευθυνόμενα σε συλλέκτες και οδηγούς με τεράστιες… ευθείες στη διάθεσή τους. Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που κερδίζει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τα ηλεκτρικά supercars. Μέχρι σήμερα, οι ρεκόρ ταχύτητας, ανήκαν στα βενζινοκίνητα τέρατα της Bugatti και της Koenigsegg, αλλά πλέον η ισορροπία φαίνεται να αλλάζει.
Ο ανταγωνισμός ετοιμάζεται
Όλα τα βλέμματα στρέφονται τώρα στο Koenigsegg Jesko Absolut, που θεωρητικά μπορεί να ξεπεράσει τα 480 χλμ/ώρα, αν και ακόμη δεν έχει επιβεβαιώσει την επίδοση σε πραγματικές συνθήκες.

Η μεγάλη ερώτηση είναι αν το BYD Yangwang U9 Xtreme θα μπορέσει να διεκδικήσει και τον τίτλο του ταχύτερου ηλεκτρικού οχήματος γενικά, ξεπερνώντας το Buckeye Bullet 3, που κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας εδάφους με 482 χλμ/ώρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η κούρσα για την απόλυτη κορυφή μόλις άναψε – και αυτήν τη φορά οι Κινέζοι παίκτες δείχνουν αποφασισμένοι να γράψουν το μέλλον της αυτοκίνησης.
Πηγή: autoexpress.co.uk




