Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Η Tesla βλέπει πτώση έως 45% στην Ευρώπη, ενώ νέα μοντέλα όπως τα Škoda Elroq, Renault R5 και Kia EV3 κερδίζουν έδαφος

Ακούστε το άρθρο

Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, βρίσκεται σε φάση ραγδαίων ανακατατάξεων. Η τελευταία ανάλυση πωλήσεων από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο, που υπογράφει ο ειδικός Matthias Schmidt, καταγράφει μια ξεκάθαρη στροφή: τα άλλοτε «μονοπώλια» όπως αυτό της Tesla χάνουν δύναμη, ενώ η ποικιλία και ο ανταγωνισμός αυξάνονται.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Η πτώση της Tesla: Απόλυτη κυριαρχία… τέλος

Μέχρι πέρυσι, το Tesla Model Y αποτελούσε τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της αγοράς, με μερίδιο 10,3%. Φέτος, η εικόνα άλλαξε δραματικά: το μοντέλο κατέγραψε μόλις 5,3% μεριδίου, ενώ τον Ιούλιο περιορίστηκε στο 2,9%, με λίγο πάνω από 5.100 πωλήσεις. Συγκριτικά με τις 9.200 μονάδες του ίδιου μήνα πέρυσι, αυτό σημαίνει πτώση σχεδόν 45% σε μηνιαία βάση.

Παράλληλα, το Tesla Model 3 παρουσιάζει εξίσου ανησυχητική πορεία. Οι περίπου 40.500 πωλήσεις από την αρχή του έτους, αντιστοιχούν σε μείωση 30% σε σχέση με το 2024, ενώ μόνο τον Ιούλιο η πτώση έφτασε στο 31%. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι η Tesla, δεν μπορεί πλέον να βασίζεται στη δυναμική, που κάποτε την έκανε πρωτοπόρο.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Νέα μοντέλα, νέοι πρωταγωνιστές

Την ώρα που η Tesla υποχωρεί, νέες προτάσεις κάνουν δυναμική είσοδο, αποσπώντας σημαντικά μερίδια αγοράς.

  • Škoda Elroq: σχεδόν 39.000 πωλήσεις μέχρι στιγμής, εκ των οποίων 8.100 μόνο τον Ιούλιο.

  • Renault R5: σχεδόν 39.000 πωλήσεις, με 5.400 μονάδες τον Ιούλιο.

  • Kia EV3: πάνω από 38.000 πωλήσεις σε μόλις επτά μήνες.

  • Citroën ë-C3: περίπου 28.000 μονάδες, αποτελώντας μια πιο προσιτή αλλά ανερχόμενη επιλογή.

Η είσοδος αυτών των μοντέλων, αποδεικνύει ότι η επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση, εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις φρέσκες αφίξεις και όχι από τους παλιούς «βασιλιάδες» της αγοράς.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Volkswagen: Ο μεγάλος κερδισμένος

Η Volkswagen δείχνει ξεκάθαρα ότι η στρατηγική με ευρεία γκάμα ηλεκτρικών αποδίδει.

  • Το ID.3 έφτασε τις 44.000 πωλήσεις (+38%).

  • Τα ID.4 και ID.5 ξεπέρασαν συνολικά τις 54.000 πωλήσεις (+37%).

  • Το ID.7 κερδίζει τις εντυπώσεις, εκτοξευόμενο από μόλις 7.100 σε πάνω από 42.600 πωλήσεις σε έναν χρόνο – μια άνοδο σχεδόν 500%.

Μόνο τον Ιούλιο, το ID.7 σημείωσε 5.400 πωλήσεις, περισσότερες από τις διπλάσιες σε σχέση με το 2024.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

BMW και Audi: Μικτές επιδόσεις

Η BMW καταγράφει θετικά και αρνητικά αποτελέσματα. Το iX1 σημείωσε άνοδο 27% με 36.400 πωλήσεις, ενώ το i4 υποχώρησε στις 25.300.
Η Audi παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα: το Q4 e-tron έχασε 13% αλλά παραμένει σταθερό με 34.400 πωλήσεις, ενώ το νέο Q6 e-tron ήδη αγγίζει τις 30.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας το δυναμικό του.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Volvo και Mercedes: Η διαφορετική πορεία

Η Volvo είναι ίσως η μεγαλύτερη «χαμένη» του 2025 μέχρι τώρα. Το EX30 κατέρρευσε από 44.700 σε μόλις 25.000 πωλήσεις (-44%), ενώ τον Ιούλιο η πτώση ξεπέρασε το 60%. Αντίστοιχα, τα EX40 και EC40 υποχώρησαν κατά 38%, περιοριζόμενα σε περίπου 21.800 μονάδες. Στον αντίποδα, η Mercedes με το EQA σημείωσε μικρή αύξηση (+6%), ξεπερνώντας τις 22.000 πωλήσεις. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει, αλλά δείχνει σταθερότητα.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Οι εκπλήξεις: Mini και Toyota

Η Mini αποτελεί θετική έκπληξη, αφού διπλασίασε τις πωλήσεις της σε σχεδόν 23.000 μονάδες. Παράλληλα, η Toyota bZ4X αυξήθηκε από 14.500 σε σχεδόν 19.700 πωλήσεις, δείχνοντας ότι οι Γιαπωνέζοι κατασκευαστές, αρχίζουν να βρίσκουν το βηματισμό τους στην ηλεκτροκίνηση.

Η Tesla σε κρίση: Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ανατρέπουν την αγορά στην Ευρώπη

Το μεγάλο συμπέρασμα

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, περνά σε νέα εποχή. Η κυριαρχία λίγων μοντέλων αποτελεί παρελθόν, ενώ η επιτυχία κρίνεται πλέον από τη συχνότητα καινοτομιών και την ικανότητα των κατασκευαστών, να ανανεώνουν γρήγορα τη γκάμα τους.

  • Η Tesla δείχνει τα όρια του «μονοπωλιακού» μοντέλου και πληρώνει την έλλειψη φρέσκων προτάσεων.

  • Η Volkswagen αποδεικνύει ότι η στρατηγική με πολλαπλά μοντέλα, μπορεί να εξασφαλίσει σταθερή ανάπτυξη.

  • Οι νέοι παίκτες όπως τα Škoda Elroq, Renault R5 και Kia EV3 δείχνουν πόσο εύκολα μπορούν να αλλάξουν οι ισορροπίες μέσα σε λίγους μήνες.

Το 2025 αναμένεται συναρπαστικό: οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ και η μάχη για την κορυφή στην ηλεκτροκίνηση, βρίσκεται μόλις στην αρχή.

Πηγή: elektroauto-news.net