Νέα έρευνα για την Tesla: Το FSD ξανά στο μικροσκόπιο των αμερικανικών αρχών!

Η Tesla και πάλι στο στόχαστρο της NHTSA: νέα έρευνα για το σύστημα Full Self Driving μετά από 58 ατυχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Η Tesla βρίσκεται για ακόμη μία φορά στο επίκεντρο των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών, καθώς η Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), ξεκίνησε νέα έρευνα για το σύστημα Full Self Driving (FSD). Πρόκειται για τη βελτιωμένη έκδοση του γνωστού Autopilot, το οποίο η Tesla προωθεί ως βασικό βήμα, προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, παρά την πρόοδο, η ανθρώπινη επίβλεψη παραμένει καθοριστική — και τα περιστατικά δείχνουν γιατί.

Η NHTSA εξετάζει 58 ατυχήματα που σχετίζονται με τη χρήση του FSD, εκ των οποίων 23 είχαν τραυματισμούς. Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί θάνατοι, αλλά τα ευρήματα προκαλούν ανησυχία: το λογισμικό φέρεται να εισήλθε σε αντίθετη λωρίδα ή να αγνόησε κόκκινα φανάρια σε αρκετές περιπτώσεις. Στο Μέριλαντ, μάλιστα, σημειώθηκαν επαναλαμβανόμενα περιστατικά στην ίδια διασταύρωση. Η νέα έρευνα στοχεύει να κρίνει εάν οι λειτουργίες ασφαλείας του FSD, επαρκούν και πόσο αξιόπιστα το σύστημα αναγνωρίζει σήματα και διαγραμμίσεις.

Το πρόγραμμα FSD ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια, επιτρέποντας σε επιλεγμένους οδηγούς, να δοκιμάσουν την τεχνολογία σε δημόσιους δρόμους. Πολλοί από αυτούς δημοσίευσαν βίντεο, που αποκάλυπταν απρόβλεπτες ή επικίνδυνες κινήσεις, οι οποίες αποφεύχθηκαν μόνο χάρη στην άμεση αντίδραση του οδηγού. Ο Έλον Μασκ επιμένει ότι το σύστημα εξελίσσεται ραγδαία, υποστηρίζοντας πως κάθε νέα ενημέρωση, βελτιώνει την ικανότητα του FSD, να διαχειρίζεται σύνθετες συνθήκες κυκλοφορίας.

Παρά το όνομά του, η Tesla ξεκαθαρίζει ότι το Full Self Driving δεν είναι πλήρως αυτόνομο. Ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για το όχημα ανά πάσα στιγμή. Παρ’ όλα αυτά, βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα, δείχνουν χρήστες να αφήνουν το τιμόνι, θεωρώντας λανθασμένα πως το σύστημα, μπορεί να λειτουργήσει χωρίς επίβλεψη.

Η νέα έρευνα εντάσσεται σε μια σειρά αξιολογήσεων της NHTSA για τα συστήματα υποβοήθησης της Tesla, μεταξύ των οποίων και ο παραδοσιακός Autopilot, που έχει συνδεθεί με πάνω από 50 θανατηφόρα περιστατικά. Το FSD, πιο προηγμένο, επιτρέπει κινήσεις όπως στροφές, αλλαγές λωρίδας και διέλευση διασταυρώσεων, κάτι που αυξάνει την πολυπλοκότητα — και τον κίνδυνο.

Για την Tesla, η αυτόνομη τεχνολογία είναι στρατηγικός πυλώνας για το μέλλον της. Παρά την επιβράδυνση των πωλήσεων, ο Έλον Μασκ, ποντάρει σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως τα ρομποταξί. Στο Ώστιν του Τέξας, η εταιρεία δοκιμάζει ήδη ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες χωρίς οδηγό, αλλά με παρατηρητή ασφαλείας στο κάθισμα του συνοδηγού. Ωστόσο, και αυτές οι δοκιμές, έχουν μπει στο στόχαστρο της NHTSA, καθώς βιντεοσκοπημένα οχήματα, εθεάθησαν να παραβιάζουν κόκκινα φανάρια.

Οι αμερικανικές αρχές καλούνται τώρα να ισορροπήσουν ανάμεσα στην καινοτομία και την ασφάλεια. Από τη μία, η Tesla θεωρείται πρωτοπόρος που προωθεί τα όρια της αυτόνομης κινητικότητας, από την άλλη, ο αριθμός των περιστατικών εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι ειδικοί τονίζουν ότι, όσο τα συστήματα συνεχίζουν να «μαθαίνουν», η ανθρώπινη επίβλεψη παραμένει αναγκαία.

Πηγή: FAZ