Το νέο Alpine A390 GTS είναι ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα, που γεννούν αντικρουόμενα συναισθήματα. Από τη μια πλευρά, διαθέτει έναν χαρακτήρα και μια οδηγική ζωντάνια, που λίγα ηλεκτρικά crossover μπορούν να προσφέρουν. Από την άλλη, η πρακτικότητα, η εργονομία και η συνολική του πρόταση ως οικογενειακό αυτοκίνητο, παρουσιάζουν μερικές εμφανείς αδυναμίες.
Σχεδίαση που προκαλεί… απορία
Αν δείτε το A390 στις φωτογραφίες και αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι, δεν είστε οι μόνοι. Με μήκος περίπου 4,6 μέτρα και την χαρακτηριστική απόχρωση του έντονου μπλε της Alpine, αυτό το crossover δείχνει διαφορετικό από κάθε άλλο.

Ουσιαστικά, συνδυάζει στοιχεία SUV, coupe και fastback, δημιουργώντας μια σιλουέτα, που δεν ταιριάζει εύκολα σε κατηγορία. Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, που προσπαθεί να αποτυπώσει τη φιλοσοφία της μάρκας για σπορ οδήγηση, σε μια νέα εποχή μηδενικών ρύπων.

Το πλαίσιο και η πλατφόρμα του προέρχονται από τα Renault Scenic και Nissan Ariya, κάτι που ίσως απογοητεύει τους καθαρόαιμους φίλους της Alpine, που έχουν στο μυαλό τους το A110 με την αλουμινένια του δομή. Ωστόσο, η γαλλική εταιρεία, έχει αποδείξει ότι ξέρει να μεταμορφώνει απλές βάσεις σε δυναμικά θαύματα – όπως έκανε με το μικρότερο A290.
Κάτω από το καπό (ή καλύτερα, κάτω από το πάτωμα)
Η τεχνική αρτιότητα του A390, φαίνεται ήδη από τις προδιαγραφές του. Εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες – δύο στον πίσω άξονα και έναν εμπρός – που αποδίδουν συνδυαστικά 463 ίππους και 808 Nm ροπής. Είναι η μοναδική τρικινητή διάταξη στην κατηγορία του και δίνει στο αυτοκίνητο ξεχωριστό χαρακτήρα.


Η μπαταρία των 89 kWh είναι νέα και εξελιγμένη αποκλειστικά για το μοντέλο, προσφέροντας ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και αυτονομία. Αν και δεν φτάνει τα 640 χλμ., όπως ορισμένοι ανταγωνιστές, παραμένει επαρκής, για καθημερινή χρήση και ταξίδια με σωστό προγραμματισμό.
Εξωτερική εμφάνιση: ανάμεσα σε coupe και SUV
Παρά τις μεγάλες ζάντες των 21 ιντσών και την ψηλή στάση, το A390 δεν δείχνει βαρύ. Η καμπίνα είναι τοποθετημένη μπροστά, με κοντό καπό και ελαφρώς υπερυψωμένο σημείο οροφής πίσω από τον οδηγό — θυμίζοντας την τοποθέτηση κινητήρα στο κέντρο, όπως στο A110.

Στο εμπρός μέρος, τα τετραπλά φώτα ημέρας, αποτίουν φόρο τιμής στο κλασικό σπορ μοντέλο της Alpine, ενώ ενώνονται με μια λεπτή φωτεινή λωρίδα LED, που διατρέχει το πλάτος του αυτοκινήτου. Οι κύριοι προβολείς είναι διακριτικά ενσωματωμένοι στις χαμηλές εισαγωγές αέρα, προσδίδοντας στο εμπρός μέρος μια εμφάνιση πρωτοτύπου.

Στο πλάι, οι έντονες πτυχώσεις και οι «μυώδεις ώμοι», προσπαθούν να μειώσουν οπτικά τον όγκο. Οι κρυφές λαβές θυρών και η φαρδιά πίσω λωρίδα LED, προσθέτουν αέρα πολυτέλειας. Το αποτέλεσμα είναι ένα κομψό, σχεδόν αθλητικό crossover, που αποφεύγει τον «όγκο» των ανταγωνιστών, όπως η Porsche Macan EV.
Οδηγική εμπειρία: εκεί όπου λάμπει πραγματικά
Εδώ είναι που το Alpine A390 κάνει τη διαφορά. Παρά το βάρος των 2,1 τόνων, η Alpine έχει επιτύχει ένα θαύμα μηχανικής. Η αίσθηση ευελιξίας και ελέγχου θυμίζει σπορ αυτοκίνητο.


Οι δύο πίσω κινητήρες επιτρέπουν εξατομικευμένη κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο «γέρνει» έξυπνα προς τον εξωτερικό τροχό για να βοηθήσει στην καμπή. Το αποτέλεσμα είναι μια συμπεριφορά που θυμίζει Mitsubishi Lancer Evo, στις καλές του εποχές — κάτι εξαιρετικά σπάνιο για ηλεκτρικό crossover.


Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 3,9 δευτερόλεπτα, επιβεβαιώνοντας ότι η Alpine δεν έβαλε απλώς τρεις κινητήρες για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για πραγματική απόδοση. Ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα, η πρόσφυση παραμένει εντυπωσιακή, προσφέροντας σιγουριά και έλεγχο.



Το τιμόνι είναι γραμμικό και ακριβές, ίσως ελαφρώς πιο ελαφρύ απ’ ό,τι θα θέλαμε στην ευθεία, αλλά με εξαιρετική προβλεψιμότητα, στην είσοδο της στροφής. Είναι ξεκάθαρο ότι οι μηχανικοί της Alpine, έδωσαν προτεραιότητα στην ακρίβεια της οδήγησης.
Ανάρτηση και αίσθηση δρόμου
Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με στόχο τον έλεγχο της μάζας χωρίς να καταστρέφει την άνεση. Αν και είναι σφιχτή, διαθέτει μεγάλη διαδρομή και υδραυλικά στοπ, που απορροφούν τις ανωμαλίες, με αξιοσημείωτη ψυχραιμία.

Το αποτέλεσμα είναι ένα crossover, που παραμένει σταθερό και σίγουρο ακόμα και σε κατεστραμμένους επαρχιακούς δρόμους. Στις στροφές, η Alpine A390 δείχνει πρόθυμη, ζωντανή και με αίσθηση «μικρότερου» αυτοκινήτου. Εδώ πραγματικά κερδίζει τις εντυπώσεις έναντι των ανταγωνιστών της.
Καμπίνα: premium εμφάνιση, mainstream ρίζες
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα, τα υλικά είναι ποιοτικά, και η εργονομία προσεγμένη. Όμως, η Alpine έκανε μια αστοχία που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη: το σύστημα διπλής οθόνης είναι ίδιο με εκείνο του Renault Scenic.

Αν και το λογισμικό της Google λειτουργεί άψογα, η σχεδίαση δεν εκπέμπει την αποκλειστικότητα που θα περίμενε κανείς από μια Alpine. Οι κάθετες και οριζόντιες επιφάνειες των οθονών κυριαρχούν, δίνοντας την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ένα «οικογενειακό», όχι σε ένα σπορ μοντέλο.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και θετικά: η Alpine έχει προσθέσει λειτουργίες τηλεμετρίας, μέτρησης χρόνων γύρου και προσαρμοζόμενων λειτουργιών οδήγησης, στοιχεία που θυμίζουν racing DNA.
Χώροι και πρακτικότητα
Η πρακτικότητα είναι ο τομέας όπου το A390 δείχνει τα όριά του. Ο αποθηκευτικός χώρος μπροστά είναι περιορισμένος, με μόλις μία ποτηροθήκη και έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κονσόλα. Η θέση οδήγησης θα μπορούσε να είναι λίγο χαμηλότερη, ενώ το συνολικό αίσθημα ευρυχωρίας, δεν εντυπωσιάζει.

Στο πίσω μέρος, η κεκλιμένη οροφή περιορίζει τον χώρο για το κεφάλι, ενώ τα μικρά παράθυρα, κάνουν την καμπίνα να δείχνει σκοτεινή. Παρόλα αυτά, υπάρχει αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα και 530 λίτρα χώρου αποσκευών, αριθμός που βρίσκεται εντός του αναμενόμενου για την κατηγορία.
Αυτονομία και φόρτιση
Η Alpine αναφέρει 500-550 χλμ. περίπου αυτονομίας, ανάλογα με τις ζάντες και τη ρύθμιση. Δεν είναι νούμερο-ρεκόρ, ειδικά όταν ανταγωνιστές όπως η Porsche Macan Electric, το Polestar 3 ή το επερχόμενο BMW iX3 φτάνουν πολύ υψηλότερα.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης των 190 kW επιτρέπει αναπλήρωση από 15% έως 80% σε περίπου 25 λεπτά. Αρκετά καλή επίδοση, αν και όχι κορυφαία για τα δεδομένα της αγοράς.
Η ουσία: ένα αυτοκίνητο πάθους, όχι λογικής
Το Alpine A390 GTS δεν είναι το τέλειο ηλεκτρικό crossover. Δεν προσφέρει την κορυφαία αυτονομία, ούτε το πιο ευρύχωρο εσωτερικό, ή την πιο τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα. Εκεί όμως που κάνει τη διαφορά είναι στον χαρακτήρα. Είναι ζωντανό, παιχνιδιάρικο και ικανό να εμπνεύσει τον οδηγό, με τρόπο που λίγα ηλεκτρικά καταφέρνουν.

Το A390 απευθύνεται σε όσους αγαπούν την οδήγηση και θέλουν ένα αυτοκίνητο που μεταφέρει τη φιλοσοφία της Alpine, στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Είναι ιδανικό για κάποιον που ίσως έχει ήδη ένα A110 για τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου και αναζητά κάτι πιο πρακτικό για κάθε μέρα — χωρίς να κάνει εκπτώσεις στο συναίσθημα.

Όμως, για όσους βλέπουν το αυτοκίνητο μέσα από το πρίσμα της λογικής, το A390 ίσως τους φανεί δύσκολο να δικαιολογηθεί, απέναντι στον ανταγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά, για τους λίγους που θα δεχτούν τους συμβιβασμούς του, το A390 GTS θα αποτελέσει ένα μοναδικό, σχεδόν συλλεκτικό ηλεκτρικό crossover με «ψυχή» — ένα αυτοκίνητο που θα θυμάσαι για το πώς σε έκανε να νιώσεις, όχι για το πόσο πρακτικό ήταν.
| Μοντέλο: | Alpine A390 GTS |
| Βασική τιμή: | €79.500 (Βρετανία) |
| Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | Μπαταρία 89kWh, 3 ηλεκτροκινητήρες |
| Μετάδοση: | Αυτόματο κιβώτιο μίας ταχύτητας, τετρακίνηση |
| Ισχύς/ροπή: | 463 ίπποι/808 Nm |
| 0-100 χλμ/ώρα: | 3,9 δευτερόλεπτα |
| Τελική: | 219 χλμ/ώρα |
| Αυτονομία/φόρτιση: | 518 χλμ/190kW (15-80% σε <25 λεπτά) |
| Μήκος/πλάτος/ύψος: | 4.615 χιλ./1.885 χιλ./1.532 χιλ. |
Πηγή: autoexpress.co.uk








