Μετά την πρώτη της εμφάνιση ως EV Fun concept και τη μερική αποκάλυψη τον Σεπτέμβριο με την κωδική ονομασία WN7, η Honda παρουσίασε επίσημα στην EICMA, την πρώτη πλήρως εξελιγμένη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της. Τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, δείχνουν ξεκάθαρα ότι τα ηλεκτρικά δίκυκλα, πλησιάζουν με γρήγορους ρυθμούς την απόδοση των παραδοσιακών μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα — έστω υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Με βάση τα «ψυχρά» δεδομένα, το βάρος των 217 κιλών, η μέγιστη ισχύς των 67 ίππων και η αυτονομία των 140 χλμ, δεν πρόκειται να ανησυχήσουν τα κορυφαία μοντέλα ICE, ειδικά όταν η τιμή της μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη, βρίσκεται σε επίπεδα αντίστοιχα με ένα Africa Twin ή NT1100, όπου ήδη δέχονται προκαταβολές από τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, υπάρχουν V-twin cruiser, που κινούνται σε παρόμοια νούμερα και βρίσκουν αγοραστικό κοινό. Έτσι, ένας πρώιμος χρήστης που δεν διανύει εκατοντάδες χλμ καθημερινά και εκτιμά τη γραμμική, αθόρυβη επιτάχυνση των 100 Nm ροπής του WN7, ίσως δελεαστεί — ιδίως αν λάβουμε υπόψη, πως κοστίζει αισθητά λιγότερο από τις αντίστοιχες προτάσεις των Zero και LiveWire. Και φυσικά, η αξιοπιστία του ονόματος Honda, παίζει καθοριστικό ρόλο.
Ένα από τα πιο σημαντικά του πλεονεκτήματα είναι ότι, σε αντίθεση με τις περισσότερες EV μοτοσυκλέτες της ίδιας ή και υψηλότερης τιμής, υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση DC, επιτρέποντας στη μπαταρία των 9,3 kWh, να αναπληρώνει φορτίο σε λεπτά αντί για ώρες. Το 20%–80% χρειάζεται περίπου 30 λεπτά — όχι τόσο γρήγορα όσο ένα ανεφοδιασμό με βενζίνη και με μόλις 89 επιπλέον χλμ αυτονομίας, αλλά αρκετό για να καθιστά τα μεγαλύτερα ταξίδια, εφικτά με ορισμένες στάσεις. Η υποδοχή CCS-2, η πιο διαδεδομένη στην Ευρώπη, πιθανότατα θα αντικατασταθεί από NACS εφόσον το WN7 φτάσει στις ΗΠΑ. Με AC φόρτιση, χρειάζονται 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, με wall-box 6 kVA ή περίπου 5,5 ώρες από οικιακή πρίζα 230 V.
Η αερόψυκτη μπαταρία, βρίσκεται σε περίβλημα χυτού αλουμινίου, που λειτουργεί ως «δομικό πλαίσιο», οδηγώντας τη Honda στο να χαρακτηρίσει το WN7 ως μοτοσυκλέτα «χωρίς παραδοσιακό πλαίσιο». Το σύστημα 349,8 V τροφοδοτεί έναν υγρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική ισχύ 18 kW (24 hp) και μέγιστη απόδοση 50 kW (67 hp). Η τελική ταχύτητα ξεπερνά οριακά τα 130 χλμ, και μπορεί να διατηρήσει σταθερά τα 127 χλμ — αν και η αυτονομία σε αυτή τη συνθήκη, σίγουρα υπολείπεται των 140 χλμ του WMTC κύκλου. Αντίθετα, σε αστική χρήση, η πραγματική αυτονομία, μπορεί να αποδειχθεί μεγαλύτερη.

Για αυξημένη συμμετοχή του αναβάτη, η Honda πρόσθεσε ένα «κουπί» στην αριστερή μανέτα, που επιτρέπει την επιλογή τριών επιπέδων αναγεννητικής πέδησης, προσομοιώνοντας το κατέβασμα ταχυτήτων. Παράλληλα, για να περιοριστεί ο μηχανικός θόρυβος, το WN7 χρησιμοποιεί ιμάντα μετάδοσης και ελικοειδή γρανάζια, που μειώνουν κραδασμούς.
Οι διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης είναι τέσσερις — Sport, Standard, Rain και Econ — οι οποίες ρυθμίζουν την απόκριση του γκαζιού, την αναγέννηση και τον έλεγχο πρόσφυσης, με τη λειτουργία Econ, να προσφέρει μέγιστη αυτονομία.
Στα πιο «παραδοσιακά» χαρακτηριστικά, το WN7 εξοπλίζεται με μη ρυθμιζόμενο πιρούνι Showa 43 mm, δαγκάνες Nissin δύο εμβόλων και δίσκους 296 mm, καθώς και μονόμπρατσο ψαλίδι με monoshock. Ένα IMU εξασφαλίζει κεκλιμένο-ευαίσθητο ABS και traction control, ενώ το στενότερο πίσω ελαστικό 150/60-17, μειώνει την αντίσταση κύλισης. Η γεωμετρία θυμίζει CB1000 Hornet, όμως το μεταξόνιο των 58,3 ιντσών, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και η θέση οδήγησης πιο χαλαρή — ιδανική για καθημερινή αστική χρήση.
Το design παραμένει πιστό στο αρχικό concept, με τα χαρακτηριστικά διαφανή πλαϊνά φτερά και τον «ρομποτικό» LED προβολέα, ενώ η μοτοσυκλέτα, διαθέτει keyless σύστημα, οθόνη TFT 5 ιντσών, λειτουργία «walking speed» για μπρος-πίσω κινήσεις σε στενά σημεία και ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας.
Θα πείσει το WN7 τον μέσο αναβάτη να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση; Ίσως όχι άμεσα. Αλλά αποτελεί ξεκάθαρη δήλωση προθέσεων, από τη μεγαλύτερη μοτοσυκλετοβιομηχανία στον κόσμο — και σίγουρα θα επιταχύνει τις εξελίξεις στον χώρο των ηλεκτρικών δύο τροχών.
Πηγή: cycleworld.com