Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατηρούν τη μεγαλύτερη αυτονομία μετά από 3 χρόνια;

Η απώλεια αυτονομίας δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά ορισμένες μάρκες τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλες

Ακούστε το άρθρο

Η φθορά της μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υπαρκτή, αλλά συχνά υπερεκτιμάται. Ναι, με την πάροδο του χρόνου κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνει ένα μέρος της ικανότητάς του να διατηρεί φόρτιση. Ωστόσο, στις περισσότερες σύγχρονες περιπτώσεις, η υποβάθμιση αυτή εξελίσσεται πολύ πιο αργά από ό,τι υποθέτουν οι περισσότεροι και ο αντίκτυπος στην καθημερινή χρήση, είναι περιορισμένος. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βελτιώνουν συνεχώς την τεχνολογία μπαταριών και συστημάτων διαχείρισης ενέργειας. Παράλληλα, κάποιες εταιρείες, έχουν καταφέρει να κρατήσουν την απώλεια αυτονομίας σε χαμηλά επίπεδα. Η εταιρεία Recurrent, που ασχολείται με την ανάλυση πραγματικών δεδομένων από ηλεκτρικά οχήματα ώστε να βοηθήσει τους υποψήφιους αγοραστές, ανέλυσε 14 μάρκες και τις κατέταξε βάσει της απώλειας πραγματικής αυτονομίας, μέσα στα πρώτα τρία χρόνια χρήσης.

Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία μετά από 3 χρόνια;

Ποιοι κατασκευαστές τα πήγαν καλύτερα;

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Recurrent, οι Cadillac, Hyundai και Mercedes-Benz παρουσίασαν τη μικρότερη απώλεια αυτονομίας με την πάροδο του χρόνου. Η Tesla επίσης τα πήγε εξαιρετικά, με διατήρηση αυτονομίας άνω του 96% μετά από τρία χρόνια στον δρόμο. Αντίθετα, μάρκες όπως οι Volkswagen, BMW και Jaguar εμφάνισαν μεγαλύτερη υποβάθμιση, αλλά και πάλι διατήρησαν πάνω από το 90% της αρχικής αυτονομίας τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά δεν βασίζονται στις επίσημες τιμές αυτονομίας (EPA), αλλά στην πραγματική αυτονομία, που είχαν οι ιδιοκτήτες όταν παρέλαβαν το όχημά τους από την αντιπροσωπεία. Η διευθύντρια ανάλυσης αγοράς της Recurrent, Liz Najman, εξηγεί ότι το δείγμα των δεδομένων, κυμαίνεται από εκατοντάδες μέχρι χιλιάδες οχήματα ανά μάρκα, κάτι που εξασφαλίζει σημαντική αξιοπιστία στα συμπεράσματα.

Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία μετά από 3 χρόνια;

Γιατί ορισμένες μάρκες δεν εμφανίζουν καθόλου απώλεια αυτονομίας;

Είναι λογικό κάποιος να απορεί: πώς γίνεται κάποια ηλεκτρικά μοντέλα να μην φαίνεται να χάνουν καθόλου αυτονομία; Η απάντηση βρίσκεται σε τεχνολογικές μεθόδους που εφαρμόζουν οι κατασκευαστές. Ένα παράδειγμα είναι η χρήση προσωρινών αποθεμάτων χωρητικότητας: οι εταιρείες κρύβουν ένα ποσοστό της χωρητικότητας της μπαταρίας στην αρχή και στη συνέχεια το ξεκλειδώνουν μέσω ενημερώσεων ή ρυθμίσεων, ώστε η απόδοση να παραμένει σταθερή από την πλευρά του χρήστη. Επιπλέον, οι over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού, μπορούν να επηρεάσουν τη διαχείριση ενέργειας, την επιτάχυνση ή το regenerative braking, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η εμπειρία χρήσης και να ελαχιστοποιούνται οι επιπτώσεις της υποβάθμισης.

Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία μετά από 3 χρόνια;

Απώλεια αυτονομίας ανα μάρκα

Cadillac 100.0% – Hyundai 100.0% – Mercedes-Benz 100.0% – Mini 100.0% – Rivian 100.0% – Ford 99.9% – Nissan 98.4% – Audi 96.8% – Tesla 96.3% – Kia 96.2% – Chevrolet 95.8% – Volkswagen 93.9% – BMW 90.8% – Jaguar 90.8%. Οι διαφορές που παρατηρούνται πιθανότατα σχετίζονται με το πόσο πρόσφατη είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί κάθε μοντέλο. Για παράδειγμα, το Chevy Bolt της Chevrolet, βασίζεται σε παλαιότερη τεχνολογία, κάτι που μπορεί να εξηγεί γιατί η εταιρεία κατατάσσεται χαμηλότερα από τη αδελφή Cadillac, της οποίας τα ηλεκτρικά μοντέλα χρησιμοποιούν νεότερες μπαταρίες της General Motors. Ομοίως, το Jaguar I-Pace κυκλοφόρησε το 2018, επομένως δεν διαθέτει την πιο σύγχρονη τεχνολογία. Η BMW ενδέχεται να επηρεάζεται από το i3, το οποίο κυκλοφόρησε από το 2014 έως το 2022 και αποτελεί μια πρώιμη ηλεκτρική προσπάθεια, που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στα σύγχρονα δεδομένα.

Ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τη μεγαλύτερη αυτονομία μετά από 3 χρόνια;

Πόσο προβλέψιμη είναι η φθορά της μπαταρίας;

Γενικά, οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακολουθούν μια προβλέψιμη καμπύλη φθοράς: η μεγαλύτερη μείωση χωρητικότητας, γίνεται στα πρώτα δύο χρόνια, ενώ στη συνέχεια η υποβάθμιση επιβραδύνεται και εξελίσσεται πολύ πιο αργά. Η Recurrent υποστηρίζει, πως η απώλεια που καταγράφει ένας οδηγός νωρίς στη χρήση του EV είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη που θα αντιμετωπίσει σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

https://carselectric.gr/?s=Hyundai

Η Liz Najman επισημαίνει, ότι οι ανησυχίες των καταναλωτών για απώλεια αυτονομίας είναι συχνά υπερβολικές: «Βλέπουμε ότι πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν την επίσημη αυτονομία EPA κατά τον πρώτο ή και δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας τους. Έτσι, παρόλο που η μπαταρία φυσιολογικά υποβαθμίζεται, η πραγματική αυτονομία παραμένει στο ίδιο επίπεδο ή και υψηλότερα από αυτά που υπόσχεται ο κατασκευαστής, για αρκετά χρόνια. Αυτό είναι μια ευχάριστη ανακάλυψη για τους περισσότερους οδηγούς και βοηθά στη δημιουργία θετικής εμπειρίας».

Πηγή: insideevs.com