Νωρίτερα φέτος, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Πεκίνο, είχαμε την ευκαιρία να δουμε από κοντά, ένα από τα πιο εντυπωσιακά τεχνολογικά επιτεύγματα, στα ηλεκτρικά οχήματα. Παρακολουθήσαμε ένα από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της BYD, να ανεβάζει μπαταρία από χαμηλό επίπεδο σε πάνω από 50%, μέσα σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Το επίτευγμα αυτό οφείλεται στο σύστημα Flash Charging, μια τεχνολογία που φέρνει πιο κοντά από ποτέ το όραμα της φόρτισης EV, τόσο γρήγορα όσο ο ανεφοδιασμός ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Τα νέα γίνονται ακόμη καλύτερα για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και πιθανώς χειρότερα για τους ανταγωνιστικούς παρόχους φόρτισης, καθώς το σύστημα Flash Charging, δεν θα περιοριστεί στην Κίνα. Η BYD έχει ήδη ανακοινώσει ότι σχεδιάζει τη διάθεσή του στην Ευρώπη μέσα στον επόμενο χρόνο και έχει ξεκινήσει προσλήψεις για να υποστηρίξει το εγχείρημα.
Σε πρόσφατη ανάρτηση στο LinkedIn, αποκαλύπτεται ότι η εταιρεία αναζητά προσωπικό στην Ευρώπη για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών και τη δημιουργία του Κέντρου Λειτουργίας Δικτύου. Αν και η κεντρική βάση θα βρίσκεται στην Ολλανδία, η BYD αναζητά στελέχη για να αναλάβουν τον σχεδιασμό, την εγκατάσταση και τη λειτουργία των σταθμών ταχυφόρτισης υψηλής ισχύος (HPC) / Flash Charging σε διάφορες χώρες.
Η εταιρεία αναζητά επαγγελματίες, με βαθιά γνώση στον τομέα φόρτισης EV αλλά και στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών (BESS), καθώς η νέα τεχνολογία αξιοποιεί και τα δύο. Οι ρόλοι αυτοί περιλαμβάνουν την επίβλεψη κάθε σταδίου ανάπτυξης ενός σταθμού φόρτισης: από συμφωνίες ακινήτων, αδειοδοτήσεις και σύνδεση στο δίκτυο, έως εγκατάσταση BESS, έργα πολιτικού μηχανικού και λειτουργική διαχείριση. Οι αναρτήσεις δεν περιλαμβάνουν στοιχεία αποδοχών.

Πέρα από το ότι οι θέσεις αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία καριέρας, δείχνουν ξεκάθαρα ότι η BYD, προετοιμάζει μια δυναμική είσοδο της τεχνολογίας Flash Charging σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο σύστημα, λειτουργεί σε συνδυασμό με τη Super e-Platform, την πρώτη πλατφόρμα μαζικής παραγωγής παγκοσμίως με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 1.000 Volt — μια τεχνολογία που έχει αναπτύξει εσωτερικά η BYD. Αυτή τη στιγμή δύο μοντέλα, τα Han L EV και Tang L EV, βασίζονται σε αυτή την πλατφόρμα, με πολλά ακόμη να ακολουθούν. Και τα δύο οχήματα, μπορούν να υποστηρίξουν ταυτόχρονη φόρτιση από δύο DC ταχυφορτιστές, χωρίς αυτό να αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη Flash Charging.
Δείτε ακόμα: Η BYD ετοιμάζει ένα EV για την Ευρώπη με τιμή κάτω των €15.000.
Οι νέοι φορτιστές, βασίζονται σε onsite BESS, για να μειώνουν την εξάρτηση από το ηλεκτρικό δίκτυο, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αφού μπορούν να φτάσουν σε ισχύ έως 1 MW — δηλαδή 1.000 kW, διπλάσια από αυτή που προσφέρουν οι ισχυρότεροι φορτιστές στις ΗΠΑ. Παρότι αρκετά νέα EV, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών, θα υποστηρίζουν σύντομα φόρτιση 400 kW ή παραπάνω, η BYD και άλλες κινεζικές εταιρείες, έχουν σημαντικό προβάδισμα στις ακραίες ταχύτητες φόρτισης.

Σε πρόσφατη παρουσίαση της BYD στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εκτελεστική αντιπρόεδρος Στέλλα Λι, επιβεβαίωσε ότι οι φορτιστές, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άλλα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μόνο τα μοντέλα της BYD που βασίζονται στη Super e-Platform, θα αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες της πεντάλεπτης φόρτισης. Όπως δήλωσε: «Θα είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις μάρκες, γιατί πρόκειται για τυποποιημένη τεχνολογία, όμως τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν μπορούν να υποστηρίξουν αυτή την ισχύ και θα περιορίζονται από τα δικά τους συστήματα φόρτισης».

Κανένα από τα σημερινά ευρωπαϊκά μοντέλα της BYD, δεν είναι ακόμα συμβατό με τις απόλυτες ταχύτητες Flash Charging, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα με την άφιξη της premium μάρκας Denza το 2026. Στο μεταξύ, η ανάπτυξη του δικτύου, σημαίνει περισσότερους και καλύτερους ταχυφορτιστές σε όλη την Ευρώπη. Η BYD σκοπεύει να εγκαταστήσει 300 ταχυφορτιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, δημιουργώντας ένα πανεθνικό δίκτυο, κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων και δίνοντας στους οδηγούς μεγαλύτερη ελευθερία μετακίνησης.
Πηγή: insideevs.com