Λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να αντέξουν τον χειμώνα, αλλά το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει ποτέ στο χιόνι, ήταν ηλεκτρικό, όπως λέει ο συντάκτης του insideevs.com. Αυτό το αυτοκίνητο, ήταν το πλέον αποσυρμένο Mitsubishi i-MiEV του 2012. Αργό, με κίνηση στους πίσω τροχούς, στενά ελαστικά και πολύ χαμηλά τοποθετημένη και βαριά μπαταρία, το i-MiEV, έδειχνε ασταμάτητο στο χιόνι. Δεν ήταν γρήγορο, το καλοριφέρ ήταν άθλιο, αλλά η ικανότητά του να οδηγεί με απόλυτη αυτοπεποίθηση ακόμα και μέσα από μεγάλες σωρούς χιονιού, με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ήταν απαράμιλλη.
Αλλά δεν μπορούν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να το κάνουν αυτό. Έχω οδηγήσει πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μερικά είναι καλύτερα από άλλα, τα περισσότερα είναι περίπου τόσο μέτρια, όσο οποιοδήποτε αυτοκίνητο με ελαστικά παντός καιρού. Ωστόσο, αυτή την εβδομάδα, ένα νέο Hyundai Ioniq 5 σε λειτουργία χιονιού κατά τη διάρκεια μιας έντονης χιονοθύελλας, εκτοξεύτηκε γρήγορα στην κορυφή της λίστας μου, με τα «καλά χιονοκίνητα αυτοκίνητα». Καλύτερο από το παλιό μου i-MiEV, αν και αυτό πιθανώς συμβαίνει, επειδή ο θερμαντήρας του Ioniq 5, λειτουργεί πραγματικά.
Τι είναι η λειτουργία χιονιού;
Βλέπετε, η διαχείριση της πρόσφυσης, είναι το κλειδί για την οδήγηση στο χιόνι. Τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα είναι γενικά πολύ, πολύ γρήγορα οχήματα με πολλή ισχύ. Ακόμα και τα «αργά» έχουν ιπποδύναμη που αποτελεί πρόκληση για τα σπορ αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας, με τα οποία πολλοί από εμάς μεγαλώσαμε. Και, σε αντίθεση με έναν βενζινοκινητήρα, όλη αυτή η ισχύς και η ροπή, είναι διαθέσιμες μόλις πατήσετε το γκάζι.
Δείτε ακόμα: Η Porsche λατρεύει το Hyundai Ioniq 5 N: «Το έκαναν πραγματικά καλό»
Είναι υπέροχο να βιώνεις επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα σε στεγνό οδόστρωμα, αλλά αυτό δεν είναι ιδανικό σε κακές καιρικές συνθήκες. Φυσικά, με όλη αυτή την ισχύ, είναι πραγματικά, πολύ εύκολο να σπινάρουν οι τροχοί. Έτσι, η διαχείριση της ισχύος και της πρόσφυσης είναι απαραίτητη, για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα «αυτοκτονήσουμε» όταν τα πράγματα δυσκολεύουν. Αυτό το επίπεδο ισχύος, έχει κάνει ορισμένους να επιμένουν ότι ίσως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα τα βγάλουν πέρα τόσο καλά στο χιόνι. Για τα Hyundai, Kia και Genesis, οι μάρκες έχουν αυτό που ονομάζεται «Λειτουργία Χιονιού», στις κύριες ρυθμίσεις λειτουργίας οδήγησης.
Στη λειτουργία χιονιού, το αυτοκίνητο χαλαρώνει σημαντικά όλα τα πατήματα του γκαζιού, εξομαλύνοντας τα και μειώνοντας την πιθανότητα σπιναρίσματος των τροχών και απώλειας πρόσφυσης. Η αναγεννητική πέδηση μειώνεται, για να αποφευχθεί οποιοδήποτε είδος μπλοκαρίσματος των τροχών κατά την επιβράδυνση και δεν μπορεί να ρυθμιστεί εκτός εάν βγείτε από τη λειτουργία χιονιού. Εάν το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, το σύστημα τετρακίνησης κλειδώνει στη λειτουργία 50-50 για πρόσφυση.

Πρέπει να πω ότι λειτουργεί. Αυτή την εβδομάδα, η περιοχή μου χτυπήθηκε από μια τόσο σφοδρή χιονοθύελλα, που ακύρωσε τα σχολεία. Ο κύκλος ειδήσεων κυριαρχήθηκε από όλα τα τροχαία ατυχήματα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N Line: Σιωπηλό ποίημα
Κι όμως, το Ioniq 5 αντιμετώπισε τις καιρικές συνθήκες σαν πρωταθλητής. Η μονάδα που μου έστειλε η Hyundai εκείνη την εβδομάδα είχε μόνο ελαστικά παντός καιρού, επομένως η πρόσφυση εκ φύσεως, δεν είναι τόσο ισχυρή όσο ενός αυτοκινήτου με ειδικά ελαστικά χιονιού. Αλλά το Ioniq ήταν ένα «αγριοκάτσικο». Σπάνια έσπαγε την πρόσφυση και δεν είχα κανένα πρόβλημα να διατηρήσω τον έλεγχο στον πάγο και το χιόνι. Θα μπορούσα να οδηγήσω όλη μέρα σε άσχημες συνθήκες, αν χρειαζόταν.
Ευτυχώς, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από την Hyundai Motor Group, δεν είναι τα μόνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαθέτουν ειδική λειτουργία χιονιού. Κάθεστε πίσω από το τιμόνι σχεδόν κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου της General Motors ή οποιουδήποτε Nissan και θα έχουν επίσης λειτουργία οδήγησης χιονιού, η οποία λειτουργεί με τις ίδιες αρχές με το σύστημα της Hyundai. Η Tesla διαθέτει λειτουργία πρόσφυσης Slippery Surface, αλλά αυτή έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να σπινάρει τους τροχούς του, για να ξεκολλήσει, αντί να διατηρεί σταθερή πρόσφυση σε κακές καιρικές συνθήκες.
Όπως πάντα, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιό σας και επενδύστε σε χειμερινά ελαστικά αν πιστεύετε ότι είναι η ασφαλέστερη επιλογή. Ο Patrick George έγραψε επίσης αυτό πέρυσι: η τετρακίνηση με διπλό κινητήρα είναι εξαιρετική, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου το σωστό είδος ελαστικού είναι η καλύτερη επιλογή. Αλλά μην πιστεύετε κανέναν που λέει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι καλά στο χιόνι. Αυτό είναι ψέμα. Είναι εξαιρετικά. Αν μη τι άλλο, είναι τα καλύτερα στο δρόμο.
Πηγή: insideevs.com