Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Η Toyota επιστρέφει δυναμικά στα supercars με το νέο GR GT: ένα V8 υβριδικό κουπέ υψηλών επιδόσεων, σχεδιασμένο από λευκό χαρτί

Ακούστε το άρθρο

Η Toyota επιστρέφει μετά από χρόνια στον κόσμο των supercars, με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το GR GT, ένα εξαιρετικά προηγμένο κουπέ, που έρχεται για να σταθεί απέναντι σε κορυφαίους Ευρωπαίους ανταγωνιστές όπως οι McLaren Artura, Mercedes-AMG GT, Aston Martin Vantage S και Porsche 911 GT3. Με έναν εντελώς νέο V8 κινητήρα και υβριδικό σύστημα υψηλής απόδοσης, το νέο αυτό supercar, στοχεύει όχι μόνο σε εντυπωσιακές επιδόσεις στον δρόμο, αλλά και στην αγωνιστική «αρένα», όπου ήδη εξελίσσεται η έκδοση GT3.

Παρόλο που η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τιμή ή ημερομηνία διάθεσης, όλα δείχνουν ότι θα πρόκειται για ένα καθολικό, παγκόσμιο μοντέλο. Το υβριδικό του σύστημα βοηθά την Toyota να το καταστήσει πιο φιλικό προς τις εκπομπές CO₂, στοιχείο κρίσιμο για να κυκλοφορήσει σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο. Δεν έχει διευκρινιστεί αν η παραγωγή θα είναι περιορισμένη, αλλά προς το παρόν γνωρίζουμε ότι το GR GT, θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες σπορ δημιουργίες της μάρκας, για τα επόμενα χρόνια.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Πλαίσιο, κινητήρας και σύστημα μετάδοσης

Όπως συνέβη και με το θρυλικό Lexus LFA, η Toyota ξεκίνησε την εξέλιξη του GR GT, από μηδενική βάση. Κάθε στοιχείο – από το πλαίσιο μέχρι το κιβώτιο και τον κινητήρα – σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αυτό το project. Το βασικό πλαίσιο, κατασκευάζεται από αλουμίνιο, με μεγάλα χυτά τμήματα στα υποπλαίσια, για ενίσχυση της ακαμψίας και μείωση του βάρους. Αν και χρησιμοποιούνται πάνελ από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα), δεν επαναλαμβάνεται η πολύπλοκη φιλοσοφία του LFA, γεγονός που βοηθά στην συγκράτηση κόστους και χρόνου παραγωγής.

Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, συνδυασμένη με ελικοειδή ελατήρια, έχει σχεδιαστεί, ώστε να κρατά όσο γίνεται χαμηλότερο το αμάξωμα, αυξάνοντας τη σταθερότητα. Το μοντέλο στηρίζεται σε τροχούς 20 ιντσών, ενώ στο πίσω μέρος ενσωματώνονται πανίσχυρα carbon–ceramic φρένα της Brembo, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις ενός supercar.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Καρδιά του GR GT, αποτελεί ένας νέος, εξελιγμένος cross-plane V8 4,0 λίτρων, με δύο υπερσυμπιεστές, τοποθετημένους στο εσωτερικό των σειρών κυλίνδρων, διαμόρφωση τύπου hot-vee, που συναντάμε σε σύγχρονα V8 υψηλής απόδοσης. Η λίπανση ξηρού κάρτερ, επιτρέπει την χαμηλότερη τοποθέτηση του μοτέρ, μειώνοντας το κέντρο βάρους – βασική προτεραιότητα για τους μηχανικούς της Toyota.

Δείτε ακόμα: Toyota Yaris Cross: Το «αυτοφορτιζόμενο» υβριδικό που σε κερδίζει με τη μία

Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός ολοκαίνουργιου υβριδικού συστήματος μετάδοσης, το οποίο συνδυάζει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με υγρό συμπλέκτη. Η διάταξη αυτή, θυμίζει αντίστοιχες λύσεις της Mercedes-AMG, προσφέροντας γρήγορες αλλαγές, χωρίς την πολυπλοκότητα των διπλών συμπλεκτών.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος μπροστά από το κιβώτιο, μειώνοντας τη λειτουργική υστέρηση του κινητήρα και ενισχύοντας τη συνολική ροπή. Αν και η Toyota δεν έχει αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες του υβριδικού συστήματος, στο εσωτερικό υπάρχει μια επιλογή Boost στο σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, στοιχείο που αποκαλύπτει πως ο οδηγός, θα μπορεί να αξιοποιεί στο έπακρο την ισχύ τόσο του βενζινοκινητήρα όσο και του ηλεκτρικού μοτέρ. Δεν έχουν δημοσιευτεί στοιχεία για την μπαταρία, αλλά εκτιμάται πως θα πρόκειται για μια μικρή μονάδα απόδοσης.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Οι μέχρι στιγμής ανακοινώσεις κάνουν λόγο για μέγιστη ισχύ 641 ίππων και ροπή 850 Nm. Η κατανομή βάρους 45-55 εμπρός–πίσω, θεωρείται εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο με εμπρός-κέντρο τοποθέτηση μοτέρ.

Με συνολικό μήκος 4.820 χιλιοστά, το GR GT είναι ένα αρκετά μεγάλο supercar. Συγκριτικά, η Mercedes-AMG GT 63 SE Performance, είναι ελαφρώς πιο κοντή και στενότερη, αλλά σημαντικά ψηλότερη. Η Toyota στοχεύει σε μέγιστο βάρος 1.750 κιλών, το οποίο θεωρείται υψηλό για supercar, αλλά παραμένει χαμηλότερο, σε σχέση με άλλες υβριδικές δημιουργίες της κατηγορίας.

Σχεδίαση, αεροδυναμική και καμπίνα

Η αναπτυξιακή διαδικασία του GT επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη μορφή και τις αναλογίες της έκδοσης δρόμου. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που δίνει ξεκάθαρη προτεραιότητα στη λειτουργικότητα, με την αισθητική να ακολουθεί από κοντά.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Η διάταξη κινητήρα προσδίδει στο αμάξωμα ένα μακρύ, μυώδες καπό και μια κοντή ουρά, ενώ η καμπίνα είναι τοποθετημένη κοντά στον πίσω άξονα, θυμίζοντας αγωνιστικό όχημα. Η εμπρός όψη διαθέτει πολλαπλές εισαγωγές και αεραγωγούς τοποθετημένους αυστηρά, με βάση τις ανάγκες ψύξης και τροφοδοσίας αέρα, όχι απλώς για λόγους στιλιστικής εντύπωσης.

Δείτε ακόμα: Νέο Toyota bZ4X: Aλλάζει επίπεδο σε αυτονομία, ισχύ και τεχνολογία!

Η Toyota δεν έχει παρουσιάσει αναλυτικά στοιχεία για την αεροδυναμική απόδοση, ωστόσο η τελική ταχύτητα των 312 χλμ/ώρα, δείχνει πως το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με χαμηλή οπισθέλκουσα και καθαρό αεροδυναμικό προφίλ, χωρίς υπερβολικά ενεργά στοιχεία.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Το εσωτερικό διατηρεί μια καθαρή και μινιμαλιστική φιλοσοφία, με στόχο την ιδανική εργονομία. Το ταμπλό έχει χαμηλό ύψος για καλύτερη ορατότητα, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα αγωνιστικού τύπου τιμόνι, με ενσωματωμένα χειριστήρια για όλες τις κρίσιμες λειτουργίες. Μια ψηφιακή οθόνη, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ενώ η κεντρική κονσόλα, φιλοξενεί μια οθόνη αφής και βασικούς διακόπτες, για τον κλιματισμό και επιπλέον λειτουργίες.

Το εκπληκτικό Toyota GR GT έρχεται για να ταράξει την ελίτ των supercar

Τα καθίσματα τύπου bucket, με αισθητική και στήριξη που θυμίζουν αγωνιστικά Recaro, ενώ ο χώρος αποσκευών, παραμένει περιορισμένος λόγω της θέσης του κιβωτίου ταχυτήτων, πίσω από τα καθίσματα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει λίγος αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα στα καθίσματα για μικροαντικείμενα.

Πηγή: autoexpress.co.uk