Το Volkswagen ID. Cross Concept, αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα της νέας στρατηγικής της μάρκας, στοχεύοντας οδηγούς, που αναζητούν ένα ευφυώς σχεδιασμένο, πρακτικό και οικονομικά προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν είναι ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να εντυπωσιάσει με επιθετικό ύφος, ή εκκεντρικές τεχνολογικές υπερβολές.

Αντίθετα, στηρίζεται στη φιλοσοφία της Volkswagen: να προσφέρει ακριβώς αυτό που θέλουν οι καθημερινοί αγοραστές, σε τιμή που μπορούν να πληρώσουν. Η εμπειρία οδήγησης του πρωτοτύπου, δεν δείχνει ότι «η VW επέστρεψε θριαμβευτικά», αλλά αποκαλύπτει μια εταιρεία, που κινείται καθαρά και σταθερά προς τη σωστή κατεύθυνση.

Με το ID. Cross Concept, η VW μάς ανοίγει την πόρτα σε μια εντελώς νέα γενιά τεχνολογίας – από το σχεδιασμό και τις διεπαφές, μέχρι τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Πριν αυτή η γενιά παρουσιαστεί επίσημα, η μάρκα έδωσε τη δυνατότητα στο autoexpress να γνωρίσει το αυτοκίνητο, που λειτουργεί ως «πρόγευση» των αλλαγών που έρχονται.

Το ID. Cross είναι το ίδιο πρωτότυπο, που τράβηξε τα βλέμματα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, εκπροσωπώντας ένα από τα τέσσερα κρίσιμα μοντέλα, στα οποία βασίζεται η άμεση εμπορική επιτυχία της εταιρείας.

Η έκδοση παραγωγής του μοντέλου, αναμένεται το 2027 και θα βασίζεται στην ανανεωμένη, απλοποιημένη πλατφόρμα MEB+. Πρόκειται για την ίδια αρχιτεκτονική, που εξελίσσεται για το νέο ID. Polo, υποδηλώνοντας μια στρατηγική ενοποίησης και μείωσης κόστους.

Ο ηλεκτροκινητήρας θα βρίσκεται τοποθετημένος στο εμπρός μέρος — μια διάταξη που μεγιστοποιεί την ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Το πρωτότυπο αποδίδει 208 hp, δηλαδή περίπου 211 PS, ενώ η αναμενόμενη αυτονομία του αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα, αριθμός ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, για ένα ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας B.

Το ID. Cross, ως ηλεκτρικό SUV μεγέθους αντίστοιχου του T-Cross, έχει κρίσιμη σημασία για τον Όμιλο VW, καθώς αναμένεται να αποτελέσει έναν από τους βασικούς «πυλώνες» πωλήσεων. Το πρωτότυπο λειτουργεί ως πραγματικό βαρόμετρο: δείχνει με ακρίβεια πόσο ελκυστικό μπορεί να είναι το μελλοντικό μοντέλο παραγωγής. Όπως ακριβώς έκανε και το ID.2all πριν το ανανεωμένο ID. Polo, έτσι και το ID. Cross, σκιαγραφεί το μέλλον της VW στα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
Δείτε ακόμα: Volkswagen Smart Deals και στα PHEV μοντέλα με ηλεκτρική αυτονομία έως 179 km

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο εξωτερικός σχεδιαστής της VW, Thorben Becke Koche, εξήγησε τη φιλοσοφία πίσω από την εικόνα του αυτοκινήτου. «Θέλαμε να δείχνει στιβαρό και αξιόπιστο», ανέφερε. Η σχεδίαση ενισχύει το πλάτος, προσδίδοντας μια παρουσία που εμπνέει εμπιστοσύνη. «Το αυτοκίνητο που βλέπετε είναι σχεδόν ίδιο, με αυτό που θα πάει στην παραγωγή.

Φέρει όλα τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία της Volkswagen, αλλά ενσωματωμένα σε μια μοντέρνα, πιο νεανική ταυτότητα». Στη συνέχεια πρόσθεσε, ότι η ομάδα έχει ενσωματώσει μια «μυστική συνταγή», κάτι που δίνει στο μοντέλο έναν πιο ξεχωριστό χαρακτήρα, από το μάλλον άτονο T-Cross, που προορίζεται να αντικαταστήσει.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, Andy Mindt, έχει δώσει περισσότερη ελευθερία στην ομάδα, ώστε το ID. Cross, να αποκτήσει χαρακτήρα: μια συμπαγής φωτεινή μπάρα ενώνει το φουτουριστικό logo της VW, ενώ οι κύριοι προβολείς, βρίσκονται χαμηλότερα για πιο δυναμικό αποτέλεσμα.

Πλευρικά, οι μαύρες κολόνες, δημιουργούν την αίσθηση «αιωρούμενης οροφής», ενώ η πίσω κολόνα, υιοθετεί ένα μοτίβο τριπλού οβάλ, εμπνευσμένο από το ID. Buzz. Στο πρωτότυπο, πολλά από αυτά τα στοιχεία φωτίζονται, όμως η Volkswagen ξεκαθάρισε, ότι δεν θα περάσουν όλα στην παραγωγή.

Οι διαφορές μεταξύ του concept και του τελικού μοντέλου, θα είναι περιορισμένες. Κυρίως θα αφορούν τους φαρδείς θόλους των τροχών, που θα γίνουν λίγο πιο διακριτικοί, και τις ζάντες οι οποίες, αν και θα περιοριστούν στις 20 ίντσες, παραμένουν μεγάλες για την κατηγορία.

Το εσωτερικό ήταν το σημείο όπου διακρίναμε ξεκάθαρα τη νέα φιλοσοφία της VW. Με πολλά παράπονα πελατών για την υπερβολική ψηφιοποίηση των σύγχρονων μοντέλων της, η VW φαίνεται πως άκουσε το κοινό της.

Στο ID. Cross, συναντάμε φυσικά χειριστήρια στο τιμόνι, «σκληρά» κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού και μια πιο απλή και κατανοητή διάταξη του infotainment. Αν και οι οθόνες του πρωτοτύπου δεν λειτουργούσαν πλήρως, ήταν εμφανές ότι η μάρκα απομακρύνεται από το περίπλοκο και επιστρέφει σε μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση.

Η καμπίνα υιοθετεί νέα υλικά και υφάσματα, πιο ζεστά και φιλικά στην αφή. Η Volkswagen θέλει να αναβαθμίσει την αντιλαμβανόμενη ποιότητα, όχι μόνο σε premium μοντέλα αλλά και στα πιο προσιτά. Η διάταξη με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα προσφέρει επίσης μεγαλύτερη πρακτικότητα: το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 450 λίτρα, εξαιρετικό για την κατηγορία, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ένας μεγάλος επιπλέον χώρος. Ακόμη και κάτω από το καπό, υπάρχει έξυπνος αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων, στοιχείο σπάνιο για B-SUV.

Η δοκιμή του πρωτοτύπου, πραγματοποιήθηκε σε κλειστούς δρόμους κοντά στο Κασκάις της Πορτογαλίας. Ως concept, δεν μπορούσε να μας αποκαλύψει πλήρως τη μελλοντική οδηγική συμπεριφορά του μοντέλου παραγωγής. Παρ’ όλα αυτά, μας επέτρεψε να αντιληφθούμε πώς οι νέες διεπαφές και η συνολική προσέγγιση της VW, θα κάνουν την καθημερινή οδήγηση πιο εύκολη και πιο ξεκούραστη.
Δείτε ακόμα: Volkswagen ID.3 – Η ηλεκτρική εξέλιξη του κλασικού Golf

Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας, έχουν ως αποστολή να ενσωματώνονται στη ζωή των οδηγών, όχι να τους επιβαρύνουν. Δεν αγοράζονται για τις σπορ επιδόσεις τους, αλλά για την ευχρηστία, την άνεση και την πρακτικότητα. Το ID. Cross φαίνεται ήδη να υπηρετεί άψογα αυτή τη φιλοσοφία.

Με λίγα λόγια, το μέλλον της Volkswagen στα συμπαγή ηλεκτρικά μοντέλα, μοιάζει ιδιαίτερα αισιόδοξο. Το ID. Cross Concept, αποτελεί ένα ισχυρό δείγμα της νέας εποχής και δείχνει ότι η μάρκα σχεδιάζει να επιστρέψει δυναμικά στην κορυφή της κατηγορίας.
Πηγή: autoexpress.co.uk