Citroën: Πρώτο βάθρο στη Formula E στον πρώτο αγώνα

Η σεζόν της Formula E άνοιξε με έναν εκρηκτικό αγώνα στο Σάο Πάολο. Ο Jake Dennis κέρδισε μετά από μάχη στρατηγικής

Ακούστε το άρθρο

Η νέα σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E, έκανε εκρηκτικό ξεκίνημα στο Σάο Πάολο, μπροστά σε ένα πλήθος που γέμισε το Anhembi Sambadrome, με ενθουσιασμό. Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, έδειξε από την αρχή πως η φετινή Formula E θα είναι γεμάτη ανατροπές, με συνεχείς μάχες, στρατηγικές επιλογές και στιγμές που έκοψαν την ανάσα. Στον θριαμβευτή της ημέρας, Jake Dennis της Team Andretti, ανήκε δικαιωματικά η κορυφή. Με ψυχραιμία και σταθερό ρυθμό, κατάφερε να πάρει προβάδισμα από νωρίς και να το κρατήσει μέχρι τέλους, καταγράφοντας την έβδομη νίκη του στο πρωτάθλημα. Πίσω του τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Oliver Rowland με τη Nissan, ενώ ο Nick Cassidy ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, δίνοντας στην Citroën την πρώτη της παρουσία στα μετάλλια.

Η στρατηγική που έφερε τη νίκη

Ο Dennis έδειξε από νωρίς ότι είχε τον απόλυτο έλεγχο. Στις δηλώσεις του, τόνισε πως η ομάδα είχε ετοιμάσει «την τέλεια στρατηγική» και πως το μονοθέσιο δούλευε άψογα σε όλο τον αγώνα. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ποινή του Pascal Wehrlein, ο οποίος ενώ είχε πετύχει τον καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, έχασε τρεις θέσεις λόγω σπιναρίσματος ελαστικών. Έτσι, ο Dennis βρέθηκε στην pole position και αξιοποίησε το πλεονέκτημα με τον καλύτερο τρόπο.

Ενέργεια, ρυθμός και μάχες μέχρι τέλους

Με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 30°C, ο αγώνας εξελίχθηκε σε πραγματικό παιχνίδι τακτικής. Η διαχείριση ενέργειας καθόρισε σε μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα, με τους οδηγούς να προσπαθούν να πιέσουν την κατάλληλη στιγμή χωρίς να ρισκάρουν την αυτονομία τους για τον φινάλε. Οι εναλλαγές θέσεων ήταν συνεχείς και αρκετοί οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν είτε επιθετικές κινήσεις, είτε καλύτερη χρήση της ισχύος τους για να ανέβουν στην κατάταξη. Το γκρουπ παρέμενε εξαιρετικά συμπαγές μέχρι τους τελευταίους γύρους, κρατώντας ζωντανό το ενδιαφέρον και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγάλα κέρδη ή απώλειες βαθμών.

Το ατύχημα που πάγωσε την ατμόσφαιρα

Λίγο πριν το προγραμματισμένο τέλος του αγώνα, η ατμόσφαιρα άλλαξε δραματικά. Ο Josep Maria Martí με το Cupra Kiro αντέδρασε καθυστερημένα σε απότομο φρενάρισμα πολλών οδηγών υπό καθεστώς yellow flag. Το αποτέλεσμα ήταν μια θεαματική ανατροπή, με το μονοθέσιό του να κάνει πολλαπλές περιστροφές πριν σταματήσει. Παρά την ένταση της σύγκρουσης, ο Martí βγήκε μόνος του από το αυτοκίνητο, γεγονός που ανακούφισε άπαντες. Ο αγώνας διακόπηκε άμεσα και μετά δόθηκε εκκίνηση για έναν τελευταίο γύρο, όπου κριθηκε και η τελική κατάταξη.

Η κατάταξη και οι πρωταγωνιστές

Ο Wehrlein, αν και είχε ελπίδες για βάθρο, περιορίστηκε στην τέταρτη θέση μετά την επανεκκίνηση. Παρ’ όλα αυτά, πέτυχε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η ποινή του στις κατατακτήριες. Ο Βραζιλιάνος Felipe Drugovich ενθουσίασε το κοινό της πατρίδας του με μια δυνατή πέμπτη θέση για λογαριασμό της Andretti. Πιο πίσω, ο Nico Müller ολοκλήρωσε έκτος με την Porsche, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Maximilian Günther (DS Penske), Joel Eriksson, Sébastien Buemi (Envision) και Nyck de Vries (Mahindra).

Το βλέμμα στην πόλη του Μεξικού

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε λίγες εβδομάδες, με τον δεύτερο αγώνα να διεξάγεται στην Πόλη του Μεξικού στις 10 Ιανουαρίου 2026. Εκεί θα φανεί αν η δυναμική του Σάο Πάολο ήταν απλώς μια πρώτη ένδειξη, ή αν θα δούμε ανατροπές που θα αλλάξουν ξανά τα δεδομένα.

Πηγή: Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E