Η Dacia ετοιμάζεται να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων, με ένα ολοκαίνουργιο station wagon, που θα παρουσιαστεί το 2026. Με την εσωτερική ονομασία C-Neo, το νέο μοντέλο θα τοποθετηθεί δίπλα στο Bigster και το επταθέσιο Jogger, αποτελώντας έναν ακόμα κρίκο, στη στρατηγική επέκτασης της εταιρείας προς μεγαλύτερα και πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα.
Ήδη τα πρώτα πρωτότυπα κυκλοφορούν σε δοκιμές και αποκαλύπτουν ένα αμάξωμα με έντονη παρουσία στο δρόμο. Ο μακρύς πίσω πρόβολος, υποδηλώνει έναν εξαιρετικά μεγάλο χώρο αποσκευών, που αναμένεται να φτάνει περίπου τα 600 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα να μπορούν να διπλώσουν πλήρως, το C-Neo υπόσχεται να είναι το ιδανικό «εργαλείο» για μεγάλες μετακομίσεις, αγορές από το IKEA ή οικογενειακές εξορμήσεις, διατηρώντας παράλληλα το χαρακτηριστικό στοιχείο της Dacia: τις πρακτικές μπάρες οροφής.
Παρότι πρακτικό, το νέο station wagon δεν δείχνει καθόλου «τετράγωνο». Η τοξωτή γραμμή της οροφής και η κεκλιμένη πίσω πόρτα, δημιουργούν ένα πιο δυναμικό προφίλ σε σχέση με τις αυστηρές γραμμές του Jogger. Το μεταξόνιο φαίνεται να είναι αντίστοιχο με αυτό του Bigster, δηλαδή περίπου 2,7 μέτρα, ενώ το συνολικό μήκος, αναμένεται κοντά στα 4,5 μέτρα, τοποθετώντας το C-Neo στην καρδιά της κατηγορίας C.
Η εμπορική του πορεία, θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2026, ενώ σε μεγάλες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, θα φτάσει το φθινόπωρο. Πιστή στη φιλοσοφία της, η Dacia θα κρατήσει την τιμή χαμηλά. Η εκτίμηση της τιμής εκκίνησης στις 23.200 ευρώ, το καθιστά αισθητά πιο οικονομικό από ανταγωνιστές όπως το SEAT Leon, που ξεκινά γύρω 30.000€ στη Βρετανία.
Δείτε ακόμη: Νέο Dacia Jogger 2026: Επιστρέφει πιο μοντέρνο και πιο δυνατό
Σχεδιασμός και αρχιτεκτονική
Οι αποκλειστικές ψηφιακές απεικονίσεις του μοντέλου από το autoexpress, δείχνουν έναν συνδυασμό στιβαρότητας και μοντέρνας αισθητικής. Οι μεγάλες καθαρές επιφάνειες, ο έντονος προφυλακτήρας και τα πλαστικά προστατευτικά αμαξώματος, αντικατοπτρίζουν τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, όπως έχει διαμορφωθεί από τον επικεφαλής σχεδιασμού David Durand.
Το νέο C-Neo βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την ίδια που χρησιμοποιούν τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας, επιτρέποντας τόσο εμπροσθοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις. Αυτή η αρθρωτή αρχιτεκτονική, της δίνει τη δυνατότητα να διατηρεί χαμηλό κόστος παραγωγής, κάτι που αποτελεί βασικό στόχο για τη Dacia τα τελευταία 20 χρόνια.

Η μείωση βάρους αποτελεί θεμέλιο της φιλοσοφίας αυτής. Λιγότερο βάρος σημαίνει μικρότεροι κινητήρες, φθηνότερα φρένα και συνολικά χαμηλότερο κόστος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ότι η Dacia, συχνά χρησιμοποιεί ένα μόνο αμορτισέρ στην πίσω πόρτα αντί για δύο, εξοικονομώντας κιλά και χρήματα, χωρίς να θυσιάζει την πρακτικότητα.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον πείραμα που εξετάζεται είναι η χρήση ελαστικού πλέγματος αντί για αφρώδη τμήματα σε μέρος των καθισμάτων, όπως είδαμε στο πρωτότυπο Hipster. Αν μπει στην παραγωγή, μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση βάρους και κόστους.
Δείτε ακόμη: Διαθέσιμο το νέο Dacia Bigster mild hybrid G-140 [Τιμές]
Οι στόχοι της μάρκας
Η Dacia στοχεύει σε θεαματική αύξηση πωλήσεων, επιδιώκοντας να φτάσει 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως από τα 676.000 της προηγούμενης χρονιάς. Το νέο C-Neo αποτελεί βασικό εργαλείο, για να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία C, όπου οι τιμές είναι υψηλότερες και τα περιθώρια κέρδους μεγαλύτερα.
Κινητήρες
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το C-Neo δεν θα προσφέρεται σε καθαρά ηλεκτρική μορφή. Η CEO της εταιρείας, Katrin Adt, επιβεβαίωσε ότι κάθε μοντέλο θα έχει υβριδική έκδοση, γεγονός που συνάδει με την πιο ρεαλιστική στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Dacia.
Το υβριδικό σύστημα που ήδη γνωρίζουμε από το νέο Jogger και το Bigster περιλαμβάνει:
-
τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων,
-
ηλεκτροκινητήρα,
-
μπαταρία 1,4 kWh,
-
αυτόματο κιβώτιο.
Η συνολική ισχύς αναμένεται περίπου 150 PS. Η ροπή φτάνει τα 205 Nm στο Bigster και 170 Nm στο ανανεωμένο Jogger — τιμές που πιθανότατα θα συναντήσουμε και στο C-Neo. Εναλλακτικά, θα υπάρχει και ο νέος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.2 TCe με υποστήριξη 48V mild hybrid, ο οποίος στο Bigster αποδίδει 138 PS ή 128 PS σε τετρακίνητη έκδοση.
Εσωτερικό και τεχνολογία
Η καμπίνα του C-Neo θα μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το Bigster και το Jogger για να συγκρατείται το κόστος παραγωγής. Περιλαμβάνει:
-
ταμπλό ίδιας φιλοσοφίας,
-
κοινό τιμόνι,
-
πλήκτρα και χειριστήρια από τη γνωστή γκάμα,
-
οθόνη αφής 10 ιντσών,
-
το σύστημα YouClip για τοποθέτηση smartphone και αξεσουάρ.
Το C-Neo θα είναι ένα άνετο, ευρύχωρο πενταθέσιο. Για όσους χρειάζονται τρίτη σειρά καθισμάτων, το Jogger παραμένει η μόνη επιλογή.
Σε επίπεδο ασφάλειας θα διαθέτει συστήματα όπως:
-
αυτόματο φρενάρισμα
-
υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
-
cruise control
-
παρακολούθηση κόπωσης
Μελλοντικά πλάνα
Το C-Neo δεν θα είναι το μόνο νέο μοντέλο της σειράς. Το 2027 αναμένεται ένα C-segment hatchback, το οποίο θα προσφέρει μια πιο χαμηλή και πιο «ευρωπαϊκή» εναλλακτική, αντίπαλο του VW Golf, αλλά με πολύ χαμηλότερη τιμή. Η Dacia εξετάζει επίσης επέκταση τόσο στην κατηγορία A όσο και στην C, με στόχο μια πιο ευρεία γκάμα, που θα τη φέρει πιο κοντά στον στόχο του ενός εκατομμυρίου πωλήσεων.
Πηγή: autoexpress.co.uk