Renault: Έρχεται νέο υβριδικό Clio RS;

Πιθανό νέο Clio RS με υβριδικό κινητήρα υψηλής ισχύος και χαμηλών εκπομπών CO₂, καθώς και μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα RS

Ακούστε το άρθρο

Η Renault εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα να επαναφέρει στη ζωή την ιστορική υπομάρκα Renaultsport, αναγνωρίζοντας πως η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει πλέον «τεράστιες δυνατότητες» για σπορ μοντέλα. Παράλληλα, η εταιρεία θεωρεί ότι οι νέοι υβριδικοί κινητήρες, που συνδυάζουν υψηλή ισχύ με χαμηλές εκπομπές CO₂, θα ταίριαζαν ιδανικά σε ένα σύγχρονο Clio RS – ένα καυτό supermini που θα μπορούσε να ξαναζωντανέψει το θρυλικό όνομα.

Ο Bruno Vanel, διευθυντής πωλήσεων και λειτουργιών της Renault παγκοσμίως, δήλωσε στο Auto Express, ότι δεν υπάρχει άμεσο πλάνο για RS έκδοση «προς το παρόν». Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, λέγοντας πως εφόσον υπάρξει αρκετό ενδιαφέρον, η εταιρεία «ίσως το ξανασκεφτεί», ξεκαθαρίζοντας ότι μια απόφαση μπορεί να ληφθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Ο Vanel τόνισε πως η Renault διαθέτει όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία στο εσωτερικό της για να δημιουργήσει ένα τέτοιο μοντέλο. Με υβριδικά συστήματα κίνησης ικανά να προσφέρουν υψηλή απόδοση και ταυτόχρονα χαμηλές εκπομπές CO₂, η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις ολοένα αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Αυτό αφήνει ανοιχτό το σενάριο το νέο Clio – το οποίο απέχει τουλάχιστον έναν χρόνο από την κυκλοφορία του στο Ηνωμένο Βασίλειο – να αποκτήσει αργότερα μια έκδοση RS. Πιθανή επιλογή αποτελεί μια ενισχυμένη έκδοση του υπάρχοντος υβριδικού συνόλου 1,8 λίτρων, με απόδοση που θα ξεπερνά τους 200 ίππους. Η διάταξη dog-clutch, εμπνευσμένη από αγωνιστικά μοντέλα, είναι ήδη κατάλληλη για χρήση σε σπορ κατασκευές.

Η προηγούμενη γενιά του Clio RS, φορούσε έναν 1.6 turbo κινητήρα με 197 ίππους, φτάνοντας τους 217 στην έκδοση Trophy. Ήταν από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που υιοθέτησαν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με λειτουργίες Race και launch control. Παρά το ότι ποτέ δεν αποτέλεσαν best-sellers, τα Renault RS, ξεχώρισαν για την οδηγοκεντρική τους προσέγγιση και την εξαιρετική ισορροπία τους.

Σε ξεχωριστή συνέντευξη, ο Vanel παραδέχτηκε πως η αγορά των hot hatches γίνεται ολοένα πιο απαιτητική. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι η Renault δεν αποκλείει κανένα ενδεχόμενο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ακόμη και πλήρως ηλεκτρικά RS μοντέλα βρίσκονται στο τραπέζι. Η συνεργασία με την Alpine στην ανάπτυξη του εντυπωσιακού Renault 5 Turbo 3E, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη της εταιρείας στις δυνατότητες των ηλεκτροκινητήρων. «Υπάρχουν πραγματικά πολλές προοπτικές με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σημείωσε. «Θα δούμε τι θα ακολουθήσει».

Πηγή: autoexpress.co.uk