Το νέο Toyota Urban Cruiser αποκαλύπτεται

Toyota Urban Cruiser Electric: Εκδόσεις μπαταρίας, αυτονομία, φόρτιση, εξοπλισμός, τιμές και όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Ακούστε το άρθρο

Για πολλά χρόνια, η Toyota αντιμετώπιζε με εμφανή επιφυλακτικότητα τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν είναι τυχαίο: η ιαπωνική φίρμα ήταν εκείνη που άλλαξε την αυτοκίνηση με το Prius το 1997, καθιερώνοντας την υβριδική τεχνολογία και επενδύοντας σε αυτή με συνέπεια. Σήμερα, η φιλοσοφία αυτή, περνά και στα μικρά αυτοκίνητα πόλης με το Aygo X Hybrid, ωστόσο η πλήρης ηλεκτροκίνηση άργησε να έρθει.

Το bZ4X, αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota με ειδική πλατφόρμα EV, αλλά για μεγάλο διάστημα έμοιαζε περισσότερο με πείραμα, παρά με την αρχή μιας ολόκληρης γκάμας. Αυτό πλέον αλλάζει. Η Toyota ανεβάζει ταχύτητα και παρουσιάζει μια σαφή στρατηγική εξηλεκτρισμού, με το Urban Cruiser να ανοίγει τον δρόμο στη δημοφιλή κατηγορία Β-SUV.

Μέσα στον επόμενο χρόνο, θα ακολουθήσουν τα C-HR+, bZ4X Touring και το ηλεκτρικό Hilux, ενώ μαζί με την οικογένεια Proace EV, η Toyota θα διαθέτει συνολικά δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Ευρωπαική αγορά – καλύπτοντας πρακτικά κάθε κατηγορία.

Κοινή βάση με Suzuki, αλλά ξεκάθαρη ταυτότητα

Το νέο Urban Cruiser, δεν αποτελεί αποκλειστικά εξέλιξη της Toyota, καθώς βασίζεται σε πλατφόρμα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Suzuki. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο σχεδιασμός του δαπέδου: με μεταξόνιο 2,70 μέτρων και απουσία εγκάρσιων δοκών, δημιουργείται περισσότερος χώρος για την μπαταρία, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια. Η προστασία από πλευρικές και μετωπικές συγκρούσεις, εξασφαλίζεται μέσω εξωτερικού πλαισίου και ενισχυμένων πλευρικών στηριγμάτων.

Σχεδιαστικά, το Urban Cruiser, ακολουθεί τη σύγχρονη SUV αισθητική: γωνιώδεις γραμμές, έντονα φτερά και στιβαρή παρουσία. Ωστόσο, με μήκος 4,30 μέτρα, δύσκολα χαρακτηρίζεται «μικρό» ή αυστηρά «αστικό», ενώ και το ύψος του, δεν παραπέμπει σε ένα χαμηλό cruiser. Είναι ξεκάθαρα ένα compact SUV, με αστικό προσανατολισμό και όχι το αντίστροφο.

Το νέο Toyota Urban Cruiser αποκαλύπτεται

Εκδόσεις, μπαταρίες και αυτονομία

Η Toyota προσφέρει τρεις βασικές επιλογές, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού:

  • Μπαταρία 49 kWh, κίνηση εμπρός, ισχύς 144 PS και αυτονομία έως 344 χλμ.

  • Μπαταρία 61 kWh, κίνηση εμπρός, ισχύς 174 PS και αυτονομία έως 426 χλμ.

  • Μπαταρία 61 kWh, τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύς 183 PS και αυτονομία έως 395 χλμ.

Και στις τρεις περιπτώσεις χρησιμοποιείται η τεχνολογία μπαταριών LFP (φωσφορικού λιθίου-σιδήρου), που διακρίνεται για την αντοχή και το χαμηλότερο κόστος. Η Toyota συνοδεύει την επιλογή αυτή, με εγγύηση διατήρησης τουλάχιστον 70% της χωρητικότητας για έως 10 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα.

Το νέο Toyota Urban Cruiser αποκαλύπτεται

Εσωτερικό με έμφαση στη λειτουργικότητα

Στο εσωτερικό, το Urban Cruiser προσφέρει άνετους χώρους για τους μπροστινούς επιβάτες, αν και τα καθίσματα θα μπορούσαν να έχουν πιο έντονη πλευρική στήριξη. Το ψηφιακό περιβάλλον ξεχωρίζει, με τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών να σχηματίζουν ένα ενιαίο, σύγχρονο σύνολο.

Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης, με ασύρματη ενσωμάτωση smartphone και θύρες USB εμπρός και πίσω. Θετικό στοιχείο αποτελεί η διατήρηση φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, αν και η ενεργοποίηση της θέρμανσης καθισμάτων μέσω οθόνης αφής δεν είναι η πιο εργονομική λύση.

Στη δεύτερη σειρά, τα συρόμενα πίσω καθίσματα (έως 16 εκ.) προσφέρουν ευελιξία, με τον χώρο αποσκευών να κυμαίνεται από 310 έως 566 λίτρα. Η σχεδίαση της οροφής απαιτεί λίγη προσοχή κατά την είσοδο, όμως ο χώρος για το κεφάλι είναι επαρκής.

Το νέο Toyota Urban Cruiser αποκαλύπτεται

Οδική συμπεριφορά και άνεση

Στον δρόμο, το Urban Cruiser εμφανίζεται πολιτισμένο και ευχάριστο. Η εμπροσθιοκίνητη έκδοση είναι πιο ευέλικτη, ενώ η τετρακίνητη προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και σταθερότητα σε απαιτητικές συνθήκες – αν και η ίδια η Toyota εκτιμά ότι μόλις το 5% των πωλήσεων θα αφορά αυτή την έκδοση.

Η ανάρτηση ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές. Το ιδιαίτερο, σχεδόν τετράγωνο τιμόνι, ωστόσο, περισσότερο προβληματίζει παρά εντυπωσιάζει. Παρά το βάρος των σχεδόν 1,9 τόνων, η υποστροφή εμφανίζεται προοδευτικά και ελεγχόμενα – όσο μπορεί να συμβεί αυτό σε ένα SUV.

Κατανάλωση και φόρτιση

Η κατανάλωση ενέργειας μπορεί να ανέβει γρήγορα, όμως με ήπιο ρυθμό οδήγησης τα επίσημα νούμερα, δεν απέχουν δραματικά από την πραγματικότητα. Η στάνταρ αντλία θερμότητας βοηθά σημαντικά, ενώ το ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, επιβραδύνει το αυτοκίνητο σχεδόν μέχρι πλήρη στάση.

Στον τομέα της φόρτισης, το Urban Cruiser υστερεί:

  • Έως 53 kW DC για τη μικρή μπαταρία

  • Έως 67 kW DC για τη μεγάλη

Η φόρτιση 10–80% διαρκεί περίπου 30 λεπτά, ενώ σε wallbox απαιτούνται περίπου 6 ώρες. Σε απλή οικιακή πρίζα, ο χρόνος αγγίζει τις 10 ώρες. Ξεκάθαρα, πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης και όχι ταξιδιών.

Το νέο Toyota Urban Cruiser αποκαλύπτεται

Ασφάλεια και τιμή

Στον τομέα της ασφάλειας, η Toyota παραμένει πιστή στη φήμη της. Το Urban Cruiser διαθέτει πλήρες πακέτο υποβοήθησης οδηγού, με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ενεργό cruise control και αναγνώριση πεζών και ποδηλατών. Η ηχομόνωση ενισχύεται από παχιά κρύσταλλα, κρατώντας τους ανεπιθύμητους θορύβους εκτός καμπίνας.

Οι τιμές στη Γερμανία, ξεκινούν από 31.990 ευρώ, φτάνουν τα 38.990 ευρώ για τη μεγάλη μπαταρία και αγγίζουν τα 44.990 ευρώ στην τετρακίνητη έκδοση. Πολλά χρήματα για ένα «ενδιάμεσο» ηλεκτρικό SUV, με τη σφραγίδα όμως της Toyota.

Πηγή: elektroauto-news.net