«Ψήνεται» το νέο Kia EV3 GT

Το Kia EV3 GT πλησιάζει την επίσημη αποκάλυψή του με σπορ χαρακτήρα, τετρακίνηση και ισχύ έως 302 PS. Δες όλα όσα γνωρίζουμε

Ακούστε το άρθρο

Οι κατάσκοποι φωτογράφοι εντόπισαν για πρώτη φορά το νέο Kia EV3 GT τον Φεβρουάριο, κατά τη διάρκεια δοκιμών σε ακραίες χειμερινές συνθήκες. Από τότε, το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο, έχει εμφανιστεί επανειλημμένα σε δημόσιους δρόμους, αλλά και στην απαιτητική πίστα του Nürburgring, επιβεβαιώνοντας τον ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό του. Πλέον, όλα δείχνουν ότι η επίσημη παρουσίαση, θα πραγματοποιηθεί τον Ιανουάριο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, μαζί με τις εκδόσεις GT των EV4 και EV5.

Το EV3 GT ως η «αιχμή του δόρατος» της Kia

Μέχρι την άφιξη του μικρότερου Kia EV2 GT, το EV3 GT θα αποτελέσει το βασικό ηλεκτρικό GT μοντέλο της κορεατικής μάρκας. Ο ρόλος του μόνο εύκολος δεν θα είναι, καθώς θα κληθεί να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα ισχυρούς αντιπάλους, όπως τα Opel Mokka GSE, Volvo EX30 Twin Motor Performance, Smart #1 Brabus και Cupra Born VZ, αλλά και ό,τι έχει απομείνει από την παραδοσιακή –και σταδιακά φθίνουσα– κατηγορία των βενζινοκίνητων hot hatch.

Σύστημα κίνησης και επιδόσεις

Η Kia δεν έχει αποκαλύψει ακόμη επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά για το EV3 GT, ωστόσο είναι γνωστό ότι βασίζεται στην αρχιτεκτονική e-GMP, όπως και οι υπόλοιπες ηλεκτρικές προτάσεις της μάρκας. Η επιβεβαιωμένη ύπαρξη εκδόσεων με διπλό ηλεκτροκινητήρα στη γκάμα EV3, αφήνει ελάχιστα περιθώρια αμφιβολίας ότι και το GT θα διαθέτει τετρακίνηση.

Όσον αφορά την ισχύ, δύσκολα θα φτάσει τα περίπου 400 PS του μεγαλύτερου EV4 GT. Πιο ρεαλιστικό θεωρείται ένα σύνολο με 302 PS και 480 Nm ροπής, αντίστοιχο με αυτό του Kia EV5 GT, το οποίο τοποθετεί το EV3 GT, στην «καρδιά» της κατηγορίας των ηλεκτρικών hot hatch.

«Ψήνεται» το νέο Kia EV3 GT

Εικονικές αλλαγές ταχυτήτων και οδηγική εμπειρία

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που επιτρέπει η πλατφόρμα e-GMP, είναι οι εικονικές αλλαγές ταχυτήτων, τεχνολογία που γνωρίσαμε αρχικά στο Hyundai Ioniq 5 N. Στα κορυφαία μοντέλα Kia GT, όπως τα EV6 GT και EV9 GT, το σύστημα προσομοιώνει τη λειτουργία ενός V6 κινητήρα με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Μένει να φανεί αν η Kia θα υιοθετήσει την ίδια φιλοσοφία και στο EV3 GT, ή μια πιο απλοποιημένη εκδοχή, προσανατολισμένη στη διασκέδαση και την αμεσότητα.

Σχεδίαση: πιο επιθετικό και δυναμικό

Παρά το έντονο καμουφλάζ των πρωτοτύπων, ορισμένα στοιχεία προδίδουν τον πιο επιθετικό χαρακτήρα του EV3 GT. Ξεχωρίζουν οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ενώ σε προηγούμενες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, έχουν φανεί και πράσινες δαγκάνες φρένων, χαρακτηριστικό γνώρισμα των GT εκδόσεων της Kia.

Οι προφυλακτήρες αναμένεται να είναι νέοι ή έντονα ανασχεδιασμένοι, ακολουθώντας τη σχεδιαστική ταυτότητα του EV3 GT-Line, αλλά με πιο ογκώδη και σπορ εμφάνιση. Στόχος είναι ένα αμάξωμα που θα αποπνέει επιδόσεις, χωρίς να χάνει τον σύγχρονο, φουτουριστικό χαρακτήρα, της ηλεκτρικής σειράς EV.

Εσωτερικό με GT χαρακτήρα

Πρωτότυπα που έχουν εντοπιστεί στο παρελθόν αποκάλυψαν ένα ιδιαίτερο μπλε εσωτερικό, με σπορ καθίσματα που φέρουν ανάγλυφο λογότυπο GT και πράσινες ραφές σε αντίθεση. Τα καθίσματα φαίνεται να είναι εμπνευσμένα από αυτά του EV9 GT, υποσχόμενα αυξημένη πλευρική στήριξη και πιο έντονη σπορ αίσθηση, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση στην καθημερινή χρήση.

«Ψήνεται» το νέο Kia EV3 GT

Τιμή και τοποθέτηση στην αγορά

Σήμερα, το κορυφαίο Kia EV3 GT-Line S κοστίζει περίπου  51.500 ευρώ στη Βρετανία. Με βάση αυτό, το EV3 GT αναμένεται να πλησιάσει περίπου τα 58.000–59.000 ευρώ, τιμή που θεωρείται σχεδόν δεδομένη για ένα σύγχρονο, ισχυρό ηλεκτρικό hot hatch με τετρακίνηση και προηγμένη τεχνολογία.

Συμπέρασμα

Το Kia EV3 GT, δείχνει έτοιμο να αποτελέσει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά hot hatch της αγοράς. Με ισχύ άνω των 300 PS, τετρακίνηση, σπορ σχεδίαση και τεχνολογίες που ενισχύουν την οδηγική εμπλοκή, φιλοδοξεί να συνδυάσει επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα. Η επίσημη παρουσίαση τον Ιανουάριο, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς θα αποκαλύψει αν η Kia μπορεί να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία.

Πηγή: autoexpress.co.uk