Η σουηδική εταιρεία Candela Speedboat παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό υδροπτέρυγο C-8. Το νέο δημιούργημα της εταιρείας είναι βασισμένο στο Candela C-7 και ο κατασκευαστής του αποκαλεί το C-8 ως «την στιγμή iPhone για τα ηλεκτρικά σκάφη». Ο επόμενος στόχος είναι να βγει άμεσα σε μαζική παραγωγή.
Διαβάστε επίσης: Οι ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά σκάφη έπιασαν… λιμάνι στην Κυανή Ακτή
Τα χαρακτηριστικά του Candela C-7
Το προηγούμενο μοντέλο, γνωστό ως C-7 ή απλά Seven, είχε αυτονομία 92 χιλιομέτρων στους 20 κόμβους με μπαταρία 40 kWh.
Αυτοί οι αριθμοί δεν έχουν αλλάξει ριζικά για το C-8, το οποίο έχει και αυτό ακόμα βεληνεκές 50 ναυτικών μιλίων ή 92 χιλιομέτρων, αλλά στους 22 κόμβους. Ωστόσο, σημειώθηκε ανάπτυξη σε άλλους τομείς.
Σύμφωνα με τον Gustav Hasselskog, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Candela «Με το C-7, αποδείξαμε ότι η τεχνολογία ενός υδροπτέρυγου όχι μόνο επιτρέπει να διανυθεί μεγάλη απόσταση με τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά προσφέρει και καλύτερη εμπειρία από τα συμβατικά σκάφη. Σε ένα υδροπτέρυγο είναι σίγουρο πως κάποιος θα έχει μια πιο ομαλή, πιο ωραία συνολικά εμπειρία ».
Ωστόσο, “το C-7 ήταν περισσότερο ένα ηλεκτρικό σκάφος, το οποίο δεν προοριζόταν για μαζική παραγωγή”. Αυτό έχει αλλάξει τώρα με το C-8.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ηλεκτρικό σκάφος μήκους 8,5 μέτρων θα προσφέρει «όλες τις ανέσεις που θα περιμένατε από ένα premium σκάφος».
Το C-8 διαθέτει χώρο για οκτώ άτομα, μια ευρύχωρη μπροστινή καμπίνα με κρεβάτια για δύο ενήλικες και δύο παιδιά, τουαλέτα καθώς και ένα «μεγάλο, άνετο πιλοτήριο».
Με το Candela C-8 η “πορεία” είναι ομαλή
Με τιμή 290.000 ευρώ, το C-8 θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με πολλά συμβατικά σκάφη στην κατηγορία μεγέθους από 28 έως 29 πόδια, σύμφωνα με την Candela.
Μετά την αγορά, ωστόσο, η λειτουργία του σκάφους λέγεται ότι είναι έως και 95% χαμηλότερη από αυτήν των σκαφών εσωτερικής καύσης.
Οι 3.000 ώρες λειτουργίας του Candela C-8 αντιστοιχούν σe αντίστοιχη διάρκεια ζωής 50 έως 100 ετών σε συμβατικά σκάφη αναψυχής.
Επιπλέον, η τεχνολογία που διαθέτει εξοικονομεί κόστος από δύο απόψεις: Δεδομένου ότι ότι χρειάζονται μόνο 16 kW ισχύ για να ταξιδέψει με 22 κόμβους, το κόστος ενέργειας είναι αντίστοιχα χαμηλό, ενώ τα συγκρίσιμα σκάφη εσωτερικής καύσης είναι συχνά εξοπλισμένα με εξωλέμβια βενζίνης με 300 hp (220 kW) και άνω με αποτέλεσμα να έχουν και υψηλή κατανάλωση.
Επιπλέον, τα υδροπτέρυγα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται πάνω από τη γραμμή του νερού, κάτι που βοηθά στο να είναι πιο ομαλή η πορεία τους.
Ο Hesselskog επισήμανε σχετικά με το κόστος λειτουργίας: “Είναι μια πολύ οικονομική λύση σε μια πορεία χωρίς προβλήματα”.
Το Candela C-8 θα βγει σε παραγωγή με νέο λογισμικό
Η Candela όχι μόνο έχει αναπτύξει και βελτιστοποιήσει την κίνηση με το σύστημα που έχει αναπτύξει, αλλά και το ίδιο το λογισμικό.
Όλες οι ρυθμίσεις από την ενεργοποίηση των συστημάτων ψύξης έως την πλοήγηση ελέγχονται μέσω οθόνης αφής 15,4 ιντσών.
Η Candela σχεδίασε, επίσης, το περιβάλλον εργασίας του χρήστη. Μάλιστα, με την συνοδευτική εφαρμογή που διαθέτει, ο κάτοχος θα μπορεί να παρακολουθεί και να ελέγχει διάφορα συστήματα από την ακτή.
Διαβάστε επίσης: Roboat: Το Άμστερνταμ ερευνά τις δυνατότητες των αυτόνομων ηλεκτρικών σκαφών
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η παραγωγή του C-8 έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το φθινόπωρο στο εργοστάσιο της Candela στη Στοκχόλμη, με τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες να προγραμματίζονται για την άνοιξη του 2022.
Ο Gustav Hasselskog είναι σίγουρος ότι θα καταφέρουν να φτάσουν τους στόχους που έχουν θέσει τόσο για την παραγωγή, όσο και για τις πωλήσεις.
“Έχουμε προγραμματίσει να παράγουμε αρκετές χιλιάδες Candela C-8 μέσα στα επόμενα χρόνια“, ανέφερε ο CEO της Candela και συνέχισε λέγοντας «Όσοι το δοκίμασαν μία φορά συνειδητοποίησαν ότι τα σκάφη του μέλλοντος θα πρέπει να μοιάζουν με αυτό».