Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Eli Zero έλαβε χρηματοδότηση και έχoυν ξεκινήσει οι αποστολές του στις αντιπροσωπείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει και την κυκλοφορία του στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2022.
Το Eli Zero παρουσιάστηκε στην Έκθεση (CES) του 2017 και στις ΗΠΑ ταξινομείται ως NEV, ενώ στην ΕΕ ως “ελαφρύ τετράκυκλο”.
Το διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τελική ταχύτητα μόλις 40 χλμ./ώρα και είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία 5,8 kwh. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα έχει αυτονομία περίπου 80 χλμ.
Μικρό μέγεθος και έμφαση στην αστική οδήγηση χαμηλών ταχυτήτων
Με μικρό μέγεθος και δίνοντας έμφαση στην αστική οδήγηση χαμηλών ταχυτήτων, το Eli Zero φαίνεται να μοιράζεται πολλά με το μικροσκοπικό Citroën Ami, το οποίο είναι πιθανό να ανήκει στην ίδια κατηγορία NEV, όταν ενταχθεί στην υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτου Free2Move στις ΗΠΑ και δεν θεωρείται “αυτοκίνητο”, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ.
Παρά την εγγύτητα στην ονομασία, το Eli Zero δεν σχετίζεται με το Elio-E, το αμιγώς ηλεκτρικό τρίτροχο που αποκαλύφθηκε νωρίτερα μέσα στο μήνα από την Elio Motors με έδρα την Αριζόνα.
Ορισμένες πολιτείες απαιτούν μάλιστα άδεια μοτοσικλέτας για τρίκυκλα, αλλά το τετράτροχο Zero θα απαιτεί μόνο άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.
Με έδρα στο Λος Άντζελες, αλλά και στο Πεκίνο, η εταιρεία Eli προηγουμένως είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις στα τέλη του 2018 με τιμή περίπου 8.500 ευρώ.
Ένα δελτίο Τύπου της εταιρείας, όμως, ανέφερε ότι αυτά τα σχέδια ανατράπηκαν, λόγω του νέου δασμού αυτοκινήτων στις ΗΠΑ που τέθηκε εκείνο το έτος.
Το Eli Zero δεν είναι η μόνη εταιρεία που εμπορεύεται ένα NEV ως εναλλακτική λύση στα πιο συμβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Άλλες προσπάθειες είχαν τον ίδιο στόχο όπως το Microlino που επηρεάστηκε από την BMW Isetta. Και πριν από μια δεκαετία, υπήρχαν πολλά ακόμη μικρο-EV που ταξινομήθηκαν ως NEVs-όπως το Wheego Whip.
Τα τελευταία νέα για το Microlino
Η Micro Mobility δημοσίευσε μια ενημέρωση σχετικά με την τελευταία έκδοση παραγωγής του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τον Ιούνιο, σύμφωνα με την οποία, το Microlino 435 κιλών (είναι το βάρος του χωρίς την μπαταρία) διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική ισχύ 12,5 kW, μέγιστη ισχύ 19 kW και ροπή 118 Nm. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει έως και τα 90 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου που είναι εγκατεστημένη στο Microlino 2.0 διατίθεται σε δύο εκδόσεις: με νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο (NMC) ή νικέλιο-κοβάλτιο-αλουμίνιο (NCA).
Διαβάστε επίσης: Το Microlino 2.0 αναμένεται να κυκλοφορήσει σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις
Όσον αφορά το ενεργειακό περιεχόμενο, υπάρχει επιλογή 6, 10,5 ή 14 kWh, όμως η μεγάλη μπαταρία δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμη μέχρι τον Ιούλιο του 2022.
Δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την απόδοση φόρτισης, παρά μόνο για τον χρόνο φόρτισης, ο οποίος -με φόρτιση AC- θα διαρκεί τέσσερις ώρες για τη μικρή και τη μεγάλη μπαταρία και τρεις ώρες για τη μεσαία μπαταρία.