Οι νέοι κινητήρες αναμένεται να φέρουν επανάσταση στα οχήματα που οδηγούμε και να αλλάξουν την αστική και διασυνοριακή κινητικότητα. Οι εναλλακτικοί κινητήρες περιλαμβάνουν συστήματα πρόωσης που δεν βασίζονται αποκλειστικά στη δημοφιλή μηχανή εσωτερικής καύσης.
Περιλαμβάνουν υβρίδια αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρία, κυψελών υδρογόνου και πολλούς άλλους τύπους.
Προς το παρόν, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μακράν η πιο δημοφιλής επιλογή κινητήρα.
Ωστόσο, η ανησυχία για το περιβάλλον οδήγησε σε στόχους πολιτικής για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ΕΕ.
Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να μειώσει κατά 20% τα επίπεδα εκπομπών CO2 έως το 2020 σε σύγκριση με το επίπεδο του 1990. Για πολλές χώρες, αυτό συμπίπτει με τον στόχο της βελτίωσης της ποιότητας του αέρα.
Στις μεταφορές, αυτό επιτυγχάνεται ενθαρρύνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των υπαρχόντων μέσων, προωθώντας παράλληλα εναλλακτικές λύσεις μειωμένου άνθρακα.
Η βελτίωση των παραδοσιακών τεχνολογιών, όπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, θα εξακολουθήσει να συμβάλλει σημαντικά στην εναλλακτική φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική ισχύς θα διαδραματίσει αυξανόμενο ρόλο στο μείγμα της πολιτικής μεταφορών.
Η μεγιστοποίηση της απαλλαγής από τον άνθρακα των μεταφορών με βιώσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο απαιτεί επανεκτίμηση του τρόπου χειρισμού των τεχνολογικών επενδύσεων και απορρόφησης.
Η εναρμόνιση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και η βελτίωση της παροχής της υποδομής είναι απαραίτητη για τη διάδοση αυτών των εναλλακτικών οχημάτων με κινητήρα.
Με τις σωστές συνθήκες, τα εναλλακτικά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στη μείωση των εκπομπών CO2.