Σήμερα οι πανάκριβες μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάζονται σχεδόν αποκλειστικά από εξωτερικούς προμηθευτές. Aντιπροσωπεύουν το 1/4 έως τα 2/5 του κόστους ολόκληρου του οχήματος. Όμως αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμα. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται μια έκθεση της επενδυτικής τράπεζας UBS.
Ο αναλυτής της UBS, Tim Bush, ισχυρίζεται ότι το 2022 το κόστος των μπαταριών θα έχει πέσει στα $100/kWh. Κάτι που πολλοί ισχυρίζονται ότι η Tesla το έχει πετύχει ήδη.
Επί του παρόντος, το κόστος της μπαταρίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να ισούται με το 40% της τιμής πώλησής του. Αλλά η UBS αναμένει ότι μέχρι το 2024, το κόστος ενός EV θα έχει εξισωθεί με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Βήματα προόδου από Tesla και Volkswagen
Η εκτίμηση βασίζεται σχετικά με την ανάλυση των επτά μεγαλύτερων κατασκευαστών μπαταριών στον κόσμο.
Παράλληλα, η UBS τονίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να διατηρήσουν τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από ανταγωνιστές, όπως η Tesla και η Volkswagen.
Ο Tim Bush, μάλιστα, προσθέτει ότι η πτώση των τιμών των μπαταριών θα αλλάξει τόσο που θα καταστήσει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ξεπερασμένα.
Τέλος, η UBS προβλέπει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 17% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων έως το 2025 και το 40% έως το 2030.
Αύξηση στις πωλήσεις
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς στην ΕΕ και στην Κίνα, παρά το πλήγμα στην αγορά αυτοκινήτων που προκλήθηκε από την πανδημία.
Στη γηραιά ήπειρο η αύξηση οφείλεται στα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα που προσφέρει σχεδόν το σύνολο των χωρών της Ε.Ε. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα φτάνουν έως και τα 20.000 ευρώ.